المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : قطع غيار الكمبيوتر بالجملة

Mi5aiel
16-11-2011, 00:58
السلام عليكم
أنا مقدم قريبا على فتح محل قطع غيار كمبيوتر وصيانة بالأفصر
أريد مساعدة الجميع فى أقتراح بعض الأمكان لبيع قطع الغيار بالجملة فى مصر
وأريد مساعدتى أيضا بأقتراح بعض الأسامى الجديدة والشيقة لتسمية محلى

1-أنا أريد شراء مستلزمات كمبيوتر بأجمالى سعر 20,000 جنية مبدأيا

2- أريد جهازين للأستخدام العام يعنى فى حدود 1500-2000 جنيه للجهاز وشاشتين LCD وعايز بباقى المبلغ قطع صغيرة زى لوح مفاتيح وماوثات وبادات وفلاشات ووصلات متنوعة ألخ

3- أنا سوف أفتتح محلى بالأقصر أن شاء الله وسوف أقوم بشراء البضاعة من أفضل مكان من حيث السعر والجودة والتنوع سواء القاهرة أو الأسكندرية أو أى بلد أخرى ويفضل القاهرة

4- هدف موضوعى الأساسى هو الأستفسار عن أماكن وشركات البيع بالجملة وليس الأستفسار عن تجميعة معينة لجهاز أو أسعار.

EL-MARIACHY
17-11-2011, 01:08
عليكم السلام و رحمه الله و بركاته

1- بالتوفيق ان شاء الله فى تجارتك و ان شاء الله ربنا يرزقك الرزق الحلال منها

2- لو عايز عدد معين للأجهزه ، فيجب ان تحدد السعر لكل جهاز او السعر الإجمالى الذى تريد ان تدفعه

3- بالنسبه لأماكن الشراء فحسب المنطقه التى تسكن فيها او الأقرب إليك

فتفضل اولاً بقراة القوانين حتى تكون مُلم بالعمليه كلها و تحاول تملاء البنود الأساسيه فى النموذج الذى يتجده فى القوانين

◄◄◄ قوانين قسم طلبات تجميع الأجهزة و أسعارها [آخر تحديث: 10 أغسطس 2011] ►►► (https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=137126)

Mi5aiel
17-11-2011, 15:08
شكرا جزيلا على ردكم على موضوعى رغم أنى لم أكن ملتزم بقوانين المنتدى حيث أن تلك أول مشاركة لى
2- أريد جهازين للأستخدام العام يعنى فى حدود 1500-2000 جنيه للجهاز وشاشتين LCD وعايز بباقى المبلغ قطع صغيرة زى لوح مفاتيح وماوثات وبادات وفلاشات ووصلات متنوعة ألخ
3- أنا سوف أفتتح محلى بالأقصر أن شاء الله وسوف أقوم بشراء البضاعة من أفضل مكان من حيث السعر والجودة والتنوع سواء القاهرة أو الأسكندرية أو أى بلد أخرى ويفضل القاهرة
4- هدف موضوعى الأساسى هو الأستفسار عن أماكن وشركات البيع بالجملة وليس الأستفسار عن تجميعة معينة لجهاز أو أسعار.

شكرا جزيلا لتعاونكم معى

EL-MARIACHY
17-11-2011, 15:55
شكرا جزيلا على ردكم على موضوعى رغم أنى لم أكن ملتزم بقوانين المنتدى حيث أن تلك أول مشاركة لى

شكرا جزيلا لتعاونكم معى

حسناً سأحاول مساعدتك قدر الإمكان حتى دخول المختصين

1- ما فهمته منك ان الميزانيه 20,000ج ، فسؤال هنا ، كم جهاز تحديداً ؟

2- الجهازين الكاملين اللى ب 2000ج ، هل هم ضمن الميزانيه ام خارجها ؟ بمعنى ، هل تصبح كده الميزانيه 24,000ج ام 16,000ج ؟

3- بالنسبه لاماكن بيع قطع الكمبيوتر بالجمله ، فللاسف لا اعلم ، و لكنى اعتقد انك لو ذهبت لمحل مثلاً فى سوق العصر وإشتريت منه 10 اجهزه فحتماً سيقوم بعمل خصم لك !