المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : أئتمنت ناس و في الأخر أتسرقت

الصفحات : [1] 2 3 4 5 6 7

LEONCHIP
16-11-2011, 18:44
لأسف الشديد أئتمنت عضو و في الأخر سرقني و هو AMRMOVIE

أول تعامل ليا معاه كان من 6 شهور و اشترت منه بور 500 و هو كان كرمني فسعره فرديدهاله ببور تجاري ببلاش و من هينه أبتدت صادقتنا

و بعديه ب 5 شهور حبت أحدث جهازي فبعت البور ال500 و جبت 700 و كرت 450 نفيديا بعيد عن عمرو تماما
و بعدن لأت البور قوي علي الكرت و الكرت كان ضعيف فبعت الأتنين لعمرو ب900 و لكن لما قبلني قلي معيش غير 875 و هديك 25 في و وقت أخر فوافقت لأني بثق فيه

و أشتريت في نفس اليوم بور 600 و كرت 6870 بس الكرت كان فيه عيب الحرارة العالية و عمرو قلي هاجي معاك عشان نرجعوا عشان هو عندو خبره اكتر و دخلت لCOMPUNIL علي اساس انه أخويا الكبير و سيبتوا عند الفرع عشان يعملوا تست و قالوا أجي بعد يومين عشان أخد كرت جديد
فروحت يوم الثلاثاء عند الفرع فقالوا اخوك الكبير أخذة في نفس اليوم ألي رجعتوا فيه فروحت أكلم عمرو لأت كل موبيلاته أتغيرت و بعدين لما بلغت عن السريال ف الوكيل QDS قالوا دة جاء عندنا و طلب أرتجاع الكرت بأي مبلغ من المال فصاحب الشركة قالوا الكرت بدون أي عيوب و بعدين فين الفاتورة فقالو خلاص هات الكرت و انا هتصرف فيه ومن ساعتها مش عارف أوصلوا يا ريت أي حد يعرف أي معلومات عن السارق يبلغني و انا نازل دلوقتي أبلغ و أعمل محضر

و ياريت المشرفيين يحققوا في الموضوع و يغلقوا العوضوية كما فعل مشرفيين DVD4ARAB
و دي صورة للفاتوره بأسمي12008
و لو هو راجل يكلمني و يوجهني

و ده رقمي 01111414080

12012

باسم مدحت
16-11-2011, 19:05
كان الله في عونك يا أخي هو خلاص مبقاش فيه أمانه بين الناس وبعضها

samsam_91
16-11-2011, 19:12
صدق المثل اللي قال حرص ولا تخونش :)

الله يعوض عليك و تقدر ترجع حاجتك ان شاء الله :)

LEONCHIP
16-11-2011, 19:19
هو انا علشان اعتبرته اخ كبير واستامنته على الكرت يروح بعد ما سلمت الكرت فى كمبيونيل والعاملين هناك شهود راح فى نفس اليوم وقالهم اخويا خلاص عايز الكرت واحنا هانوديه الوكيل واخد الكرت منهم على اساس انه اخويا زى ما انا قلتهم وهو معايا وراح للوكيل وعمل مشكله هناك والجميع شهود وكل ده بدون علمى لان الفاتوره كانت معايا وعمل عضويه جديده من كام يوم للبيع كارت 6870 لحد يوم الثلاثاء فارجو من الجميع اى حد يعرفه يبلغنى برقم تليفونه او عنوانه لان الموضوع مش بيع وشراء ده نصب واستغلال.

amrmovie
16-11-2011, 19:20
ارجو من المشرفيين وقف عضوية هذا الشخص و حفظ ال IP بتاعه عشان ما يدخلش يشهر بالناس كده بدون اى اساس و ايضا اغلاق الموضوع نهائيا عشان مش كل عضو يدخل يتكلم فيه و يقول اى كلام .

اولا هذا الشخص بينى و بينه مشكله شخصيه بعيدا عن المنتدى خالص

ثانيا هو عمل عضويه جديده خالص عشان هو عارف انى عضو فى المنتدى ده و بتعامل مع اعضاء كتير فى الهارد وير و بيحاول يشهر بيا على الفاضى

ثالثا كلامه ده ما يدلش على اى شئ و مش عايز اتكلم كتيير عشان ما اعملش موضوع على الفاضى و كل واحد يدخل يقول اى كلام

رابعا ناس كتيييير اتعاملوا معايا و محدش اشتكى منى خالص و ممكن تتأكدوا بالدخول على مواضيعى السابقه و تخاطبوا الاعضاء اللى اتعاملوا معايا

خامسا انا اتلغت عضويتى فى الدي فى دى بسبب مشاده مع المشرف فراح وقف عضويتى مش بسبب تانى

سادسا ارجو غلق الموضوع نهائيا عشان المنتدى مالوش اى دخل بالموضوع ده اطلاقا و اصلا مفيش موضوع و ده كله كلام فارغ

سابعا لو الموضوع ده فضل مفتوح من جانب الاداره اعتبرونى سيبت اليوزر ده و الغوه لانى مش حادخل المنتدى تانى لو استمر الكلام عليا بدون وجه حق

amrmovie
16-11-2011, 19:21
كان الله في عونك يا أخي هو خلاص مبقاش فيه أمانه بين الناس وبعضها

لو سمحت ما تقولش اى كلام و حضرتك مش عارف الموضوع من اساسه

محمد حسن احمد
16-11-2011, 19:24
اولا والله انا قلبي معاك وثانيا اسمحلي اقسو عليك شويه انت بصراحه غلطااااان مفيش حاجه اسمها اخويا حاجتك معاك وبنفسك تعمل اللي انت عايزه لا تتكل علي فلان ولا علان ... عموما قدر الله وماشاء فعل وديه دعوه لاي عضو في المنتدي عنده امانه وشرف لو يعرف مكانه يوصله ونشوف ايه الحكايه بالضبط علشان كل واحد ياخد حقه ... واطمن باذن الله حتاخد حقك ....

hoshos2020
اتارية بعتلى بوم 13 الشهر دة رسالة على الخاص نصها هو ( موجود كارت سافير 6870 جديد بكل مشتملاته ) من غير ماكلمة علية خالص ولا حتى كان عامل عرض بية اكيد هو كارتك ربنا يعوض عليك

amrmovie
بذمتكوا عمركوا شوفتوا حد اتنصب عليه بالشكل ده فى المنتدى .

النصب بيكون فى سلعه بايظه او بتكون خارج الضمان مش واحد انتحلت صفة اخوه و رخت واخد الكارت منه

طب لما تيجى تعمل قصه اعمل قصه متقنه شويه

ارجو من الاداره اتخاذ الازم

amrmovie
16-11-2011, 19:27
اتارية بعتلى بوم 13 الشهر دة رسالة على الخاص نصها هو ( موجود كارت سافير 6870 جديد بكل مشتملاته ) من غير ماكلمة علية خالص ولا حتى كان عامل عرض بية اكيد هو كارتك ربنا يعوض عليك

اخر كلام حاقوله الواد ده عشان مش بيعرف يتصرف قالى انا الكارت ده مش عايزه اتصرفلى فيه روحت قولت اخدمه و اعرضهوله على الناس فى المنتدى عشان هو مش عضو فيه و انا عضو ليا سوابق كتيير فى البيع و الشراء
و عيب نقول اى كلام من غير ما نعرف اصله ايه

محمد حسن احمد
ارجو من المشرفيين وقف عضوية هذا الشخص و حفظ ال IP بتاعه عشان ما يدخلش يشهر بالناس كده بدون اى اساس و ايضا اغلاق الموضوع نهائيا عشان مش كل عضو يدخل يتكلم فيه و يقول اى كلام .

اولا هذا الشخص بينى و بينه مشكله شخصيه بعيدا عن المنتدى خالص

ثانيا هو عمل عضويه جديده خالص عشان هو عارف انى عضو فى المنتدى ده و بتعامل مع اعضاء كتير فى الهارد وير و بيحاول يشهر بيا على الفاضى

ثالثا كلامه ده ما يدلش على اى شئ و مش عايز اتكلم كتيير عشان ما اعملش موضوع على الفاضى و كل واحد يدخل يقول اى كلام

رابعا ناس كتيييير اتعاملوا معايا و محدش اشتكى منى خالص و ممكن تتأكدوا بالدخول على مواضيعى السابقه و تخاطبوا الاعضاء اللى اتعاملوا معايا

خامسا انا اتلغت عضويتى فى الدي فى دى بسبب مشاده مع المشرف فراح وقف عضويتى مش بسبب تانى

سادسا ارجو غلق الموضوع نهائيا عشان المنتدى مالوش اى دخل بالموضوع ده اطلاقا و اصلا مفيش موضوع و ده كله كلام فارغ

سابعا لو الموضوع ده فضل مفتوح من جانب الاداره اعتبرونى سيبت اليوزر ده و الغوه لانى مش حادخل المنتدى تانى لو استمر الكلام عليا بدون وجه حق ايه ده هوه انت ياعمرو اللي عليك الموضوع طيب اديك موجود عايزك ترد علي الاخ ده ويتفتح الحوار قدام الناس كلها علشان لو ثبت اتهامك بالباطل تاخد حقك برضه ...

amrmovie
اولا والله انا قلبي معاك وثانيا اسمحلي اقسو عليك شويه انت بصراحه غلطااااان مفيش حاجه اسمها اخويا حاجتك معاك وبنفسك تعمل اللي انت عايزه لا تتكل علي فلان ولا علان ... عموما قدر الله وماشاء فعل وديه دعوه لاي عضو في المنتدي عنده امانه وشرف لو يعرف مكانه يوصله ونشوف ايه الحكايه بالضبط علشان كل واحد ياخد حقه ... واطمن باذن الله حتاخد حقك ....

شكرا يا عم محمد . بسرعه نسيت انك كنت حتاخد كارت مفكوك قبل كده و انا اللى نبهتك

الاصاله ليها ناسها فعلا

محمد حسن احمد
16-11-2011, 19:30
شكرا يا عم محمد . بسرعه نسيت انك كنت حتاخد كارت مفكوك قبل كده و انا اللى نبهتك

الاصاله ليها ناسها فعلا ياعمرو والله ماكنت اعرف انك انت ثم انا اتكلمت بشكل عام بعيد عن اي تجريح ... وفوجئت انك انت ... وحقول كلمة حق لوجه الله تعالي استاذ عمرو قبل كده انقذني من كرت كنت حلبسه بدون مايكزن ليه اي مصلحه خاااالص وانا بعترفله بالجميله ديه ويعلم ربنا من يوميها وانا بعتبره اخ ليا ... واسف جدا ياعمرو وربنا يعلم اني بعزك وبحترمك قد ايه ...

amrmovie
16-11-2011, 19:31
الموضوع من الاخر و مدش يرغى فيه تانى

الواد ده اشترى الكارت و بعد فتره مش عايزه راح قالى تعالى معايا نرجعه روحت معاه راح المحل قاله سيبهولى اسبوع و لما نزلنا قالى انا مش حاينفع اروح الصيانه الصبح روح انت و حاول ترجعه و حايدينى جزء من المبلغ و فعلا روحت على الوكيل عملتلهم هيصه و برضه مارضوش . روحت سوقتهوله عند الناس فى المنتدى و بعتهوله راح اخد الفلوس و ادانى نصيبى و باين الفلوس ضاعت او اتسرقت منه و ابوه حايضربه فراح عامل حوار و كمان عشان كان واخد منى باور و بعد اسبوع بوظه و عايز يرجع فلوسه فقولتله طبعا ما اعرفكش راح قايلى انى حافضحك و عمل الحوار ده

و ده و الله اخر كلام حاقوله و مش حادخل المنتدى ده تانى لو المهزله دى استمرت اكتر من كده

shreef sabry
16-11-2011, 19:39
طيب اخ عمرو متوضح القصه طالما ان الكارت معاك انتا بتقول انو ادهولك علشان تتصرف فيه؟؟؟؟معني كده ان الكارت بتاعه
علشان سمعتك الطيبه داخل المنتدي برجاء توضيح الامر

samsam_91
16-11-2011, 19:40
ليه بس ياعمرو انت كده بتلبس نفسك حاجة انت معملتهاش هو لو فعلا صح هيبان و لو انت صح هيبان بس ماتسبش الموضوع و تمشي :)

LEONCHIP
16-11-2011, 19:42
الاول كلامى كان كدب وميعرفنيش ومفيش دليل على كلامى وبعدين كلامى بقى صح وتعرفنى وبعدين روحت المول معايا مش واضح اوى انك كداب وكلامك مبالغ لان المحل هاخدك قداموا وقدام اى عضو من المنتدى المحترمين الافاضل ويقول انك فى نفس اليوم بعد ما انا مشيت وسحب الكرت بدون الفاتوره على حس انك اخويا . والكلام ده مش من عندى وعندى الى شغالين فى المحل شهود وروحت برده التوكيل وانت بدون الفاتوره لو انا متفق معاك على الحوار الى بتعملوا ده مش كنت هابقى مديلك الفاتوره ولا هافضل مختفظ بيها حتى زى مانت بتقول بيعت الكرت واديتلى فلوسه وفى الاخر هارمى بلايا عليك اتقى الله حسبى الله ونعم الوكيل وحقى ان شاء الله هايجيلى لو فاركان فلوس الكرت هاتغنيك صدقنى مش صحيح

amrmovie
16-11-2011, 19:42
اخر كلام

الكارت بتاعه و انا بعتهوله و اخد فلوسه و انا اخدت عمولتى و الموضوع انتهى على كده بس اللى جد انه كان واخد منى باور و شكله باظ منه و عايز يرجعه و طبعا انا مرضيتش عشان هو اللى بوظه و من غيظه منى عمل الحوار ده عشان يتشفى فيه

بس و الله العظيم انا اللى عارف مكانه و لو ما اتلمش حخليه يشوف اللى عمره ما شافه و حخليه طول عمره يتلفت حواليه

مع الاعتذار للمنتدى بس الواحد و الله مش مستحمل الاهانه دى

ده نهاية الموضوع ولو فيه اى حد فاضى و عايز يتسلى يدخل يكتب بس بدون اى اسائه عشان المفروض اننا فى منتدى محترم

LEONCHIP
16-11-2011, 19:43
12009

LEONCHIP
16-11-2011, 19:47
ايه اخر كلامك عندك تانى كل شويه بكلمه وكل شويه براى وفى الاخر هاتقول ايه انا بقولك قدام الجميع تعالى معايا قدام اى عضو محترم من المنتدى وكمبيونيل العالمين هناك هايقولوا انك سحبت الكرت بعد ما انا مشيت بدون فاتوره 12010

amrmovie
16-11-2011, 19:49
ليه بس ياعمرو انت كده بتلبس نفسك حاجة انت معملتهاش هو لو فعلا صح هيبان و لو انت صح هيبان بس ماتسبش الموضوع و تمشي :)

يا سيدى انا مش فاضى للعب العيال ده

انا راجل كبير مش عيل و متجوز و مخلف كمان و مش عايش بس عشان ادخل على النت

و ردا على كلامه انا فعلا طلعت المحل بعدبها سحبت الكارت من غير الفاتوره عشان انت عايز الفاتوره تكون معاك على الاقل كضمان عشان انت خواف و انا ما قولتش عكس كده ده انا كمان بقول انى بعته فعلا بس لحسابك

ايه بقى اللى انا قولته عكس بعضه

adelmof40
16-11-2011, 19:50
انا شايف ان كلها امور شخصية بين اثنان كلاهما يعرف الاخر
لذلك اتمني من الادارة وقف الاثنان معا والتحذير من التعامل معهما مستقبلا

amrmovie
16-11-2011, 19:53
انا شايف ان كلها امور شخصية بين اثنان كلاهما يعرف الاخر
لذلك اتمني من الادارة وقف الاثنان معا والتحذير من التعامل معهما مستقبلا

ده كل اللى ربنا قدرك عليه

ما هو عشان كده بقول نقفل الموضوع ده عشان كل واحد يدخل يرميله كلمه
و تحذير من التاعمل ايه بس

و الله العظيم انا مش تاجر

LEONCHIP
16-11-2011, 19:57
امور شخصيه ده عضو فضى يعنى المفروض من الناس المعروفه فى المنتدى وعلى الاساس ده اخدته على انه ليه خبره اكتر منى ولعب عيال ايه انا بقولك انت سرقتنى مش بقلك ده ادالى حاجه بايظه . وكل شويه براى مش ثابت على كلام علشان هو كذاب وغير امين بالمره ياريت من المشرفين عدم حذف الموضوع الى ان اتوصل لحل او احد الاعضاء المحترمين يدلنى على تليفونه او اى شىء لاسترداد حقى انا مش بتكلم فى 100 جنيه ده كارت تمنه 1300 جنيه ومكملتش فى استعمالوا اسبوع . لاحظوا جميع الاعضاء المحترمين انا ثابت على كلامى وهو بيقول عيل صغير وهو الى كبير كل5 دقايق بكلام وزى ما قلت يجى قدام المحل وهو راح من غير فاتوره يعنى لو انا الى بعتوا كنت هاديلوا فاتوره تعقلوا كده كلامى هاتلاقوا انا مش بكذب ولا هاستفاد حاجه .

HD-LEGEND
16-11-2011, 20:06
لا حول ولا قوه الا بالله

amrmovie لماذا ارسلت لي رساله علي الخاص تعرض فيها الكارت للبيع ،
الطبيعي اللي عايز يبيع كارت يعمل موضوع في هذا القسم
ولصاحب المشكله ازاي هما عطوله الكارت من غير فاتوره .. انت المفروض تعمل مشكله معاهم .

TIMO1
16-11-2011, 20:09
بعد اذن الجميع انا على علاقه قويه مع العاملين فى كمبيونيل وتوكيل QDS وللاسف كلمتهم منذ ساعات قبل ان يبدا يوسف فى عمل الموضوع وحكولى ان الاخ عمرو راح فعلان مع يوسف وهو اخ صغير عنده 16 سنه على انه اخوه الكبير وبعد مامشيوا جه فى نفس اليوم طلب الكرت منهم لانه هايويدوا التوكيل بمعرفتهم وطبعا علشان هو كان معاه من ساعات قليلهوقال انه اخوه(كلام من على لسانهم مش كلام صاحب الموضوع) ادولوا الكرت واخدوا وراح بيع على qds وعمل مشكله هناك ان الكرت بيسخن وطلب ترجيعه واستبداله وطبعا بدون الفاتوره وطبعا الكرت مكنشى فيه مشكله فلم يستجيبوا لطلبه ده مس كلام يوسف ده كلام واخده من على لسان العاملين هناك فى كمبيونيل الاستاذ عمورحسن/فادى وQDS استاذ احمد رد عليا وحكالى . وتكلمه للموضوع عمرو صديق ليا او كان كلمنى من كم يوم وطلب من على الياهو لو اعرف حد يشترىمن اصحابى كرت 6870 وبعد قليل لقيت عضويه جديده عامله موضوع للكرت للبيع من على عضويه غير عمرو موفى . ده كل الموضوع والله على ما اقول شهيد.(العاملين فى كمبيونيل اخدوا السريال الكرت من الفاتوره وقاموا بنشره على انه سرقه وعلى اتم استعداد بمواجه الاخ عمرو)

HD-LEGEND
16-11-2011, 20:13
وكيف بعت الكارت من غير فاتوره !!!!!!!!!!!!!!!!!! بما انك تقول بعت الكارت
يعني لا يوجد اتفاق مسبق بينكم علي ان تبيع الكارت بمفردك
لأن لو صاحب المشكله فوضلك انك تبيع المفروض كان عطالك الفاتوره المتوفره معاه حاليا .

TIMO1
16-11-2011, 20:14
لا حول ولا قوه الا بالله

amrmovie لماذا ارسلت لي رساله علي الخاص تعرض فيها الكارت للبيع ،
الطبيعي اللي عايز يبيع كارت يعمل موضوع في هذا القسم
ولصاحب المشكله ازاي هما عطوله الكارت من غير فاتوره .. انت المفروض تعمل مشكله معاهم . لان صاحب الموضوع اخ صغير عنده 16 سنه وقال انه اخوه الكبير عمرو وكان معاه فى التوكيل وبيتكلم نيابه عنه وانا سالت كمبوينيل فى هذا الموضوع اذاى يسلم الكرت كده لاى حد قالوا ده كان هو الى بيتكلم وقال انه اخوه الكبيرواخده فى نفس اليوم ده طبعا زله تمسك عليهم لاكن الفاعل معروف وزى ما قلت الناس مستعده للمواجه وعمرو هو الى بيتهرب اظن الموضوع منتهى فى الاول انكر المعرفه بصاحب الموضوع ويطالب بالغلق وبعد كده يقول انه بعهولوا وهو صرف الفلوس وكل ده والفاتوره مع صاحب الموضوع كلام جميل جدا

jacope
16-11-2011, 20:20
الموضوع من الاخر و مدش يرغى فيه تانى

الواد ده اشترى الكارت و بعد فتره مش عايزه راح قالى تعالى معايا نرجعه روحت معاه راح المحل قاله سيبهولى اسبوع و لما نزلنا قالى انا مش حاينفع اروح الصيانه الصبح روح انت و حاول ترجعه و حايدينى جزء من المبلغ و فعلا روحت على الوكيل عملتلهم هيصه و برضه مارضوش . روحت سوقتهوله عند الناس فى المنتدى و بعتهوله راح اخد الفلوس و ادانى نصيبى و باين الفلوس ضاعت او اتسرقت منه و ابوه حايضربه فراح عامل حوار و كمان عشان كان واخد منى باور و بعد اسبوع بوظه و عايز يرجع فلوسه فقولتله طبعا ما اعرفكش راح قايلى انى حافضحك و عمل الحوار ده

و ده و الله اخر كلام حاقوله و مش حادخل المنتدى ده تانى لو المهزله دى استمرت اكتر من كده

حضرتك صاحب الرسالة دي

موجود كارت سافير 6870 جديد بكل مشتملاته

يعني حضرتك بعتلي وبعت لاكتر من عضو زي ماهو واضح علي كارت بايظ وطلع عليه حوار ومش ذنب اي عضو في المنتدي يبقي نتيجة حركة زبالة زي دي يعني الكارت عليه مشكلة وفي حوار وكمان بايظ وحرارتة عالية ولو حتي سليم انت قولت في المنتدي انو جديد ومستعملش لانك لسه مغيرة من الضمان وانت بعتلي علشان تبيعه وانو جديد بكل مشتملاتة و عملت موضوع في المنتدي ان الكارت جديد واتبدل في الضمان ودلوقتي قولت هنا انو متبدلش وعملت هيصة ومنفعش انا مرعفش انتو بتسفيدو ايه من الحركات الزفت دي وكام تمن الكارت اللي هتنصبو بيه علي شخص انت متعرفش الشخص ده جاب الفلوس ازاي نفسي اعرف انتو بتقبلو علي نفسكو فلوس حرام ازاااااااااي لا حول ولا قوة الا بالله وربنا اراد انكو انتو الاتنين تفضحو نفسكو علي المنتدي فعلا احسن مثل عليكو (مشافوهمش وهما بيسرقو شافوهم وهما بيتقاسمو )

المفروض انت والعضو ده فعلا يتعمل بلوك للIP بتاعكو علشان تكونو عبرة لكل واحد بيفكر ينصب علي الناس ومبيرعيش ربنا في الحاجة اللي بيبعها

osama shawki
16-11-2011, 20:26
لاحول ولاقوه الا بالله انا قرأت كل الردود ردود الاخ عمر والاخ صاحب المشكله واعتقد انه طبعا سنه صغير 16 سنه مش كبير يعنى وجدت ان
LEONCHIP (https://arabhardware.net/forum/member.php?u=11260724) اكثر الردود اقناعا ردود الاخ

من ردود الاخ عمرو فياريت الاخ عمرو لو صادق فعلا يحاول يثبت صحه كلامه مش بردوده المبهمه دى