المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اعتذار واجب لاى حد خرجت عن شعورى معاه خصوصا TIMO1

الصفحات : [1] 2 3

amrmovie
18-11-2011, 07:10
محتوي محذوف من الادارة :)

Lionel Messi
18-11-2011, 07:33
اخ عمرو / عايز اقولك ان فيه ناس كتير عصبية بس بتعرف تتكلم كلام مقنع - انما انت كنت طايح فى الاعضاء بطريقة مشينة ولما دخلت قولتلك انت غلطان ( تامر ولا هوة صايع ولا هو عاطل ) رحت هاجمتنى واتهمتنى انى بدافع - طلعت انا غلطان طبعا من وجهة نظرك
ازاى ادافع عن عضو محترم ؟؟؟ دى فـ نظرك كانت غلطة منى ------ وفضلت تسير على نفس النهج مع كل من وقف فى صف الاخ يوسف تتهمه انه غلطان - لحد ما وصل الأمر الى إن فيه اكتر من 50 عضو غلطانين وانت الصح
انت لو كنت من اللاول اقنعت الناس ( دة اذا كنت على حق أساسا ) بطريقة عقلانية ومقنعة مكانش جرى اللى جرى - ناهيك عن اسلوبك المستفز فى الكلام - راجع كلامك هتلائيه عبارة عن اسفاف - وناهيك عن التهديد والوعيد اللى فضلت تهدد بيه الناس ( اللى هيقرب من المنطقة هعرفه مقامه ) دة مش كلام واحد عصبى - دا كلام ( متأخذنيش ) واحد له باع طويل فى الاجرام ،،،،،،،،،،،، فكان واضح جدا انك ماكونتش عصبى انت كنت خارج عن سيطرة الضبط لكلامك
--------------------------
انا شايف ان القسم كدة مبقاش القسم التجارى لخدمة الاعضاء كما كان - اعتقد ان احنا كلنا كدة اتعلمنا الدرس - خلاص بقا - ارجو ان الادارة ( تمسح ) كل المواضيع المشابهة للموضوع دة ،،،،،،،،،،،،،، ويرجع القسم كما كان

amrmovie
18-11-2011, 07:46
الاخ الكريم

شكرا على ردك

بالنسبه لاخر كلامى اللى قولت فيه ان اللى حايجيى فى المنطقه مش حايطلع منها سليم كان بسبب ان ناس فى المنتدى قالوا نجيب عنوانه و نروحله المنطقه نفضحه . و انا عشان عارف عيلتى فى الوراق كويس ( اللى عارف الوراق كويس انا من عيلة العمارنه و نسايبى من عيلة العباسيه و دول للاسف عيلتبن كبار و بيموتوا فى المشاكل و معارفهم كتير ) و عارف اهل منطقتى اللبش اللى بيوجبوا مع اهل منطقتهم فى المشاكل حتى لو ابن منطقتهم هو اللى غلطان . فكنت خايف و الله على اللى حايجى ناحية الشارع عشان و الله كلامى كان حايحصل فعلا مع انى و الله مش بتاع مشاكل . بس تخيلوا اهل منطقه لبش و عيله بتاعة مشاكل شايفين ناس غريبه جايه تتخانق مع ابنهم حايعملوا ايه بس . يشربوهم الشاى ولا يتلموا عليهم و يعملوا معاهم الواجب .

كلامى اللى فات ده مش تهديد اطلاقا لحد يكون عنده سوء نيه و يفهمنى غلط بس كان لتوضيح ليه انا حذرت حد يجيى ناحية بيتى

محمد حسن احمد
18-11-2011, 08:03
بص يا عمرو هيه كلمه حقولها مفيش غيرها مش المفروض تعتذر لنا مش مهم المهم في المقام الاول ان موضوعك انت ويوسف يخلص وكل واحد ياخد حقه ( اعمل الصح وتكالك علي الله ) ... لو انت غلطان رد للاخ حقه واعترف بغلطك وكلنا هنا حنحترمك اكتر واكتر والله وحننسي اي اساءه ... تمام ولاااااا ...

amrmovie
18-11-2011, 08:09
انا اللى غلطان عشان بعبر شوية عيال

amrmovie
18-11-2011, 09:03

المتمرد11
18-11-2011, 09:13
السلام عليكم اخى الكريم
اريد انبهك انك كان الافضل تعمل الاعتزار بعض حل المشكله الاساسيه مماكان سيوصل صوره غير التى اخذها عنك معظم من قرء ردود حضرتك
ولانك ايضا اصبحت من الاشخاص الغير جدرين بالثقه والامانه بالبيع والشراء حتى ثبت العكس.
واشكرك لسعه صدرك

amrmovie
18-11-2011, 09:30

sprocketgear
18-11-2011, 10:04
كان الاولى توضح ايه هى المشكلة بدل ما تكتب اعتذار لانك كده بتثبت الكلام على نفسك وبتقول بالبلدى انا أخدت الكارت وضحكت على الولد وبصلح غلطتى , ول ايه ؟

ايه هى المشكلة من طرفك ؟ وضحلنا عشان مش فاهمين أى حاجة وعشان مش نتهم حد بالباطل

amrmovie
18-11-2011, 10:20

Ozil
18-11-2011, 11:15
انا دخلت اقلك ربنا كبير وطلعت ... اصلك بتقول شرطة و ما شرطة و مش حتعرف تاخد حقك مل آخر .. بس فحبيت افكرك انه ربنا كبير و موجود

+ اني متكلمتش خالص على الموضوع ... يا ريت تراجع نفسك قبل ما ترمي كلام فاضي ..

shreef sabry
18-11-2011, 11:41
و حايبقى الموضوع بين اهلى و اهل يوسف

ارجو مراعاه ذلك ,والله انا مكسوف ليك لما تكون راجل عندك 30ولا35 وتقارن نفسك بواحد عنده 16سنه ومش عارف تحل مشكلتك وديه معاه ومدخل اهلك داخل الموضوع
ربنا يهديك ياعمرو

amrmovie
18-11-2011, 11:48

bob king
18-11-2011, 13:49
ازاى محدش لية دعوة هنة بالموضوع لا ياباشا اى اللى يضمن انك هتحل مع الراجل المشكلة لو مكنش الموضوع اتعمل فى المنتدى كان الموضوع عدى على مفيش خالص والمنتدى كلة لية دخل بالموضوع وكمان ازاى الموضوع ميخصش المنتدى وهو الراجل عرفك من علية وانت كنت عارض بيع الكرت فى المنتدى يبقى ازاى المنتدى ملوش دعوة انت بس بتقول كدة عشان تنيم الموضوع

Mercy Islam
18-11-2011, 14:39
لو فى اتفاق بينك وبين قريب االاخ يوسف ياريت يكتب لنا هنا ان المشكلة فى طريقها للحل
وننتظر مؤقتا لحين حل المشكلة,,
وبعد كله ده حضرتك ممكن تعمل اعتذار وان شاء الله نقبله منك
غير كده من حق اى حد يتكلم فى الموضوع حرصا على سمعة المنتدى.
ولك تحياتى

WOR
18-11-2011, 15:51
اعتذار بدون حل للمشكلة ملوش اى قيمة
وإلا أى حد يسرق اى حد ويعمل موضوع اعتذار !!!
اعتذارك ممكن نناقشه بعد حل المشكلة ان شاء الله سواء بالقبول او الرفض
غير كدة وفر اعتذارك فى الوقت الحالى

LEONCHIP
18-11-2011, 15:57
لم يتم الأتفاق علي اي شيء و عمرو سرق 1200 جنيه ده موضوع مفروغ منه و انا لسه بطالب بحقي و في انتظار الip لأكتمال المحضر

LEONCHIP
18-11-2011, 16:03
يا عمرو انت كده كده الip بتاعك هيتأفل خالص بسبب :
1- نصبت عليا
2- السباب و الشتيمه لجميع الأعضاء
3-عدم المصداقيه و النصب علي أعضاء أخريين

و السبب الوحيد الي مخلي عضويتك لم يتم غلقها نهائيا اني طلبت من الأداره كده عشان أجيب أخرك و أجيب الip

الدجتل
18-11-2011, 17:29
الاخ الكريم

شكرا على ردك

بالنسبه لاخر كلامى اللى قولت فيه ان اللى حايجيى فى المنطقه مش حايطلع منها سليم كان بسبب ان ناس فى المنتدى قالوا نجيب عنوانه و نروحله المنطقه نفضحه . و انا عشان عارف عيلتى فى الوراق كويس ( اللى عارف الوراق كويس انا من عيلة العمارنه و نسايبى من عيلة العباسيه و دول للاسف عيلتبن كبار و بيموتوا فى المشاكل و معارفهم كتير ) و عارف اهل منطقتى اللبش اللى بيوجبوا مع اهل منطقتهم فى المشاكل حتى لو ابن منطقتهم هو اللى غلطان . فكنت خايف و الله على اللى حايجى ناحية الشارع عشان و الله كلامى كان حايحصل فعلا مع انى و الله مش بتاع مشاكل . بس تخيلوا اهل منطقه لبش و عيله بتاعة مشاكل شايفين ناس غريبه جايه تتخانق مع ابنهم حايعملوا ايه بس . يشربوهم الشاى ولا يتلموا عليهم و يعملوا معاهم الواجب .

كلامى اللى فات ده مش تهديد اطلاقا لحد يكون عنده سوء نيه و يفهمنى غلط بس كان لتوضيح ليه انا حذرت حد يجيى ناحية بيتى

بصراحة دى اول مرة اشوف واحد معندهوش دم بالشكل دا

يعنى انت من الاخر كدا عايز تفهم الناس انكم بلطجية وعايشين بالدراع

والله الى يروح يدور عليك وعلى اصلك فى النهاية حليقاه ولا حاجة

وانا احب اطمن الاخ يوسف خليك على موقفك واوعى تسيب حقلك من الشخص دا

وكل الكلام الى بيقوله دا يدل على انه مرعوب من الى حيحصله

وانا اتوقع ليه نهاية مأساوية

khaled_sha6er
18-11-2011, 17:58
اعتذار بدون حل للمشكلة ملوش اى قيمة
وإلا أى حد يسرق اى حد ويعمل موضوع اعتذار !!!
اعتذارك ممكن نناقشه بعد حل المشكلة ان شاء الله سواء بالقبول او الرفض
غير كدة وفر اعتذارك فى الوقت الحالى

1++++++++++++++++++
فعلا الاعتذار بعد حل المشكلة
رفضك لاعلان تفاصيل الموضوع وعدم جديتك فى التعامل للاسف يثبت كل ما قالة الاعضاء عنك
واعتقد ان يوسف مش هيعمل محضر ويعمل المشكلة دى كلها عشان يشوه سمعتك
على فكرة لو اعترفت بغلطتك و رجعت ليوسف فلوسة وتبت الى الله الناس كلها حتحترمك وساعتها الاعتذار هيبقى مقبول

Mercy Islam
18-11-2011, 18:14
لم يتم الأتفاق علي اي شيء و عمرو سرق 1200 جنيه ده موضوع مفروغ منه و انا لسه بطالب بحقي و في انتظار الip لأكتمال المحضر
يعنى خالك لم يتدخل ولم يتصل بالاخ عمرو ؟؟

The Mysterious
18-11-2011, 18:18
هو ايه الموضوع باختصار يا جماعة ؟!.

sad_but_cool1
18-11-2011, 18:19
ممكن سؤال للأخوة المصريين ؟
يعني لو جبتو ال ip , المشكلة بتنحل ؟
إفرض انو ال ip موجود , وافرضو انو الجهات الأمنية تجاوبت معكم و حدد موققع ال ip في وقت معين , شو رح تستفيدو ؟

DoCToR.TaHeR
18-11-2011, 18:58
تم اغلاق الموضوع السابق لخروجه عن اداب الحديث ,, ولكن الموضوع لم ينتهي بعد :)

الأخ يوسف : الأخ عمرو بيقول ان خلاص الحكايه هتتحل مع اهلك ,, الكلام ده ايه مداه من الصحه ؟!

معني كده ان خالك لم يتدخل من الأساس ؟! :confused: .. وان كل ده كلام فاضي مثلا ؟!

بمشيئة الله سيتم امدادك بال IP اليوم :)

ملحوظة : أي رد من اي عضو يتطاول فيه علي اي عضو اخر ,, ويخرج عن اداب الحديث وتعاليم الأسلام ,, بعد ردي هذا ,, سيتم حذفه وايقاف عضويه صاحبه وحظر ال IP دون انذار مسبق :)

Ahmed Elbrbry
18-11-2011, 20:33
الاخ بيحاول ينيم الموضوع وبيقول محدش يتكلم تانى
و كمان بيهدد بأسماء عيلته وبيتباهى بأن عيلته وعيلة مراته ناس لبش وهذا الكلام على لسانه
انا من الوراق و مولود فى الوراق عايش فى الوراق وحافظها شارع شارع عيلة عيلة
اول مرة اسمع عن الكلام اللى بتقوله ده
ربنا يهديك ويرشدك للطريق السليم
رجع ليوسف حاجته لانك كشفت نفسك و هو دلوقتى مش محتاج الاى بى علشان يوصلك
انت حطيت اسم عيلتك والعيلة اللى جنبك
ده لو اصلا اسم عيلتك
و لو كنت اصلا من الوراق
و لو مكنش ده جزء بتحاول تشتت بيه اى حد يحاول يوصل لك

yossefzied
18-11-2011, 22:26
أنا مشفتش الموضوع القديم ... لكن واضح إن الضحية هنا إسمو يوسف زي :] ...... بغض النظر حبيت أدعي لصاحب الموضوع إن ربنا يوفقك وتاخد حقك .... وبالنسبة للجاني .... أنا مع رأي الأعضاء الأعتذار دلوقتي ملوش قيمة والمفروض لما المشكلة تتحل يبقي يوسف يعمل موضوع يطمن الكل إنها إتحلت وإنت تخش فيه تقول إعتذارك دا
*معلش بالنسبة للباشمهندس طاهر
ملحوظة : أي رد من اي عضو يتطاول فيه علي اي عضو اخر ,, ويخرج عن اداب الحديث وتعاليم الأسلام ,, بعد ردي هذا ,, سيتم حذفه وايقاف عضويه صاحبه وحظر ال IP دون انذار مسبق :)
يعني مش تقفلها أوي كدا عموما قفل الأي بي مش مشكلة لأن أغلب الناس شغالة من يو أس بي مودم وممكن يغيرو مع صحابه ... كفاية بس توقيف مؤقت أو خفض إمتيازات أو مثلا العضو المخالف ياخد وسام وحش يكون رمزة مثلا زبالة ... أي حاجة يعني

EL-MARIACHY
19-11-2011, 02:33
يعني مش تقفلها أوي كدا عموما قفل الأي بي مش مشكلة لأن أغلب الناس شغالة من يو أس بي مودم وممكن يغيرو مع صحابه ... كفاية بس توقيف مؤقت أو خفض إمتيازات أو مثلا العضو المخالف ياخد وسام وحش يكون رمزة مثلا زبالة ... أي حاجة يعني

انا متابع الموضوع و لكن ردك ده كان تحفه بجد و اضاف بالفعل إبتسامه على وجهى

حلو او رمز الزباله ده :D

ارجو الا تعتبر هذا تريقه او إستخفاف اخى المهندس يوسف .

------------------------------------------------------

نأتى للجد ، الجمله اللى حضرتك قمت بإقتباسها من مشرفنا الغالى م-طاهر :

هل رأيت هذا الكلام :

أي رد من اي عضو يتطاول فيه علي اي عضو اخر ,, ويخرج عن اداب الحديث وتعاليم الأسلام

هل رأيت اخر جمله جيداً ؟ هذا يا اخى قانون فى المنتدى كله و ليس قانون جديد وضعه المهندس طاهر ، هل تعلم انه امس فقط ، كان هناك عضو فتح 5-6 مواضيع و كتب 35 مشاركه و لما لم يكن هناك احد رد عليه او افاده دخل عمل موضوع بيشتم كل الناس بوالدتهم و يسب اخواتهم .

هل هذا يتعمل له مخالفه عاديه ام يتعمل له حظر ؟

نفس الكلام يُطبق هنا ، الفكره كلها ان المهندس طاهر قام بالتذكير بأحد البنود من بنود القوانين و التى تسرى على هذا الموقف و منعاً للمشاكل و التطاولات

بس كده ، الموضوع بسيط خالص .

ارجو ان اكون وضحت الفكره لك و لباقى الأعضاء و سعيد بنقاشك اخى يوسف :)

the_lion
19-11-2011, 03:05
اولا
الحاجة اللى مستغربلها اساسا من بداية الموضوع

خطأ الشركة نفسها
لانها المفروض تعطى الاخ صاحب الكارت ايصال بتسليم الكارت للصيانة لحفظ حقة لاسترداد الكارت فى اى وقت

ولو فرضنا انا بتسلم الكارت بالفاتورة يبقى بردة مالهاش حق تعطى الكارت لاى كان حتى وان كان ابوة مش اخوة

ثانيا
الاخ صاحب الكارت ادعى ع احد الاعضاء سرقة الكارت
وفى نفس الوقت دخل يروج للكارت

اى كان
من اين لنا ان نعلم
ان الاخ عمرو اعطاة المال المتفق علية بعد بيع الكارت كما قال ام لا:confused:

بغض النظر عن اسلوبة فى الكلام :rolleyes:

ثالثا
لو رتبنا الاخطاء بحسن تية لجميع الاطراف
خطأ الاخ صاحب الكارت فى عدم مطالبتة بايصال تسليم الكارت للشركة لضمان حق استرجاعة فى اى وقت
خطأ الشركة فى تسليمها للكارت بدون فاتورة
خطأ الاخ عمرو فى اخذ الكارت بدون فاتورة وبيعة بدونها ممما يضعف موقفة

رابعا واخيرا
دة تحليللى الشخصى للموضوع
وانا ليس لى اى صلة باى من الطرفين

واعتب ع اى شخص اى كان موقفة ان يستخدم الفاظ خارجة . . .

إذا خلوت الدهر يوماً فلا تقل*****خلوت ولكن قل على رقيب

ولاتحسبن الله يغفل ساعة*****ولا أن ما تخفيه عنه يغيب

ألم تر أن اليوم أسرع ذاهب*****وأن غداً للناظرين قريب

WOR
19-11-2011, 03:06
بخصوص موضوع انه من عيلة كلها بلطجية ومجرمين ( حسب كلامه )
الواد ده كداب وبيقول كدة من قلة حيلته
ومفيش حد فى الدنيا بيقف مع حرامى الا لو كان حرامى زيه
وولاد البلد مش كدة ابدا يا اخوانا انما هو هيموت من الخوف لأننا هنوصل بإذن الله لعنوان بيته وعنوان شغله وهنعمله فضيحة لو مجابش الحاجات اللى سرقها
وانا اساسا متأكد 100% انه مش من عيلة كبيرة ولا حاجة
ويمكن اصلا ميكونش من الوراق والـ IP هيثبت كل شيئ
وانا بطلب من الادارة سرعة امداد يوسف بالـ IP علشان يقدر يعمل المحضر ويجيب عنوان بيته من شركة الانترنت وكمان علشان الأمر يتصعد ويتم القبض عليه

وكمان الاخ TIMO قال انه يقدر يجيب تليفون بيته عن طريق صديق تانى
اتمنى انه يساعد يوسف فى الموضوع ده على قد ما يقدر

DoCToR.TaHeR
19-11-2011, 04:05
تم ارسال ال IP للأخ يوسف ,, بالتوفيق :)