المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : أغيثوني مشكلة التحميل بـ IDM بعضويه Filesonic

mr salahaldin
26-11-2011, 10:37
إخواني انا عندي عضويه Filesonic ولما بعمل قائمه تحميلات وابدء التحميل
بيحمل ولما النت بيفصل معدل النقل بيبقى 0 حتى بعد عوده النت وبكده لازم اوقف القائمه وافتحها من جديد ودي بتسببلي مشكله بمعني انا فتحت القائمه وخرجت بره البيت ولما ارجع الاقي برنامج دونولود منيجر متوقف عند مثلا 50 في الميه ومعدل النقل 0 والنت شغال تمام
اتمنى المساعده

https://arabhardware.net/forum/images_z/abughazi/misc/progress.gif

alpoop20
26-11-2011, 16:58
السلام عليكم
ياريت حضرتك لو هاتحمل حجات كبيرة وكتير ابقى اختار الاوبشن بتاع البرنامج بعد كده اتصال بعد كده هتغير نوع سرعة الاتصال الى 4 او 6 بس خليها 4 لو بتحمل حجات كتير وجرب ورد عليا وانا فى خدمتك

Ahmed.Elsayed
26-11-2011, 18:09
لحل هذه المشكلة أدخل على أعدادات برنامج IDM ثم أدخل على التبويب Site Logins ثم أضغط على New ثم أكتب www.filesonic.com فى خانة Server/path
ثم أكتب الأسم و كلمة المرور الخاص بحسابك فى خانة User و Password

ahmad pazzini
26-11-2011, 20:03
انا عندى مشكلة فى نفس الموقع

وهى لما ادخل عشان احمل حاجة بيتكتب رسالة ان

some sites can not download manager download from it

فهل يوجد حل لهذا

Ahmed.Elsayed
26-11-2011, 20:28
انا عندى مشكلة فى نفس الموقع

وهى لما ادخل عشان احمل حاجة بيتكتب رسالة ان

some sites can not download manager download from it

فهل يوجد حل لهذا

الموقع لا يدعم برامج تسريع التحميل مثل برنامج IDM إلا عند التسجيل بإستخدام حساب برميوم

ولحل هذه المشكلة أدخل على إعدادات البرنامج و قم بالدخول على التبويب general وقم بإلغاء علامة الصح الموجودة بجانب أسم المتصفح الذى تستخدمه

ثم أدخل على الموقع مرة أخرى وسيمكنك التحميل بإستخدام الداونلودر الخاص بالمتصفح

mr salahaldin
26-11-2011, 23:30
اخي الكريم ممكن توضيح لو تسمح

MohammedsF
26-11-2011, 23:47
أخي Filesonic و Fileserve مش صحاب مع IDM !

استخدم برنامج مدعوم من قبلهم 100% و هو JDownloader

alpoop20
26-11-2011, 23:53
السلام عليكم
هانفرض مثلا ان حضرتك مستخدم متصفح opera وهاتخش على general وهاتشيل العلامة اللى على المتصفح الشخصى ولو يكن opera مثلا مثل هذه الصورة

mr salahaldin
27-11-2011, 06:38
اخي الكريم جربت كل ده ولم ينفع

Ahmed.Elsayed
27-11-2011, 12:42
العادى أنه لو أنقطع الأتصال مع أى موقع حتى لو به إمكانية إستكمال التحميل أنه يجب قطع التحميل ثم عمل إستكمال له مرة أخرى بعنوان جديد

لأن كل مواقع الأستضافة حتى التى توفر لينكات مباشرة للتحميل تقوم بعمل زمن محدد للتحميل مباشر و يجب عليك بعدها الدخول على الموقع للحصول على عنوان جديد لإستكمال التحميل

ولكن موقع Filesonic جربت التحميل منه سابقاً بعضوية برميوم و كان ينقطع به الأتصال كثيراً و أضطر لأيقاف التحميل ثم أستكماله مرة أخرى كل 10 دقائق وفى الاَخر كنت أقوم بالتحميل من مواقع أخرى مجانية مع أنى أملك حساب برميوم فى موقع Filesonic اللعين :mad:

و نصيحة منى عند التحميل من أى موقع بعضوية برميوم قم بإضافته فى Site Logins كما أخبرتك سابقاً حتى إذا أنقطع الأتصال مع الموقع يمكنك الأستكمال مرة أخرى بدون الحاجة إلى الحصول على عنوان جديد كما يحدث مع الحسابات المجانية ولكنها لن تنفعك مع هذا الموقع FileSonic ولا أعلم السبب :rolleyes: