المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مش عارف اغير زراير التحكم فى NEED FOR SPEED THE RUN

leomessi
29-11-2011, 11:27
فى كل العاب السلسله need for speed كان التحكم بالكيبور واحد . يعنى السرعه هو السهم فوق . الفرامل هو السهم تحت .

و لو المستخدم عايز يخصص زرار تانى فى الكيبورد كان يقدر .

فى the run لما باجى اغير السرعه من الحرف A الى السهم فوق اللعبه مش بترضى و يظهر امر السرعه فارغ بدون اى تخصيص و كذلك فى امر الفرامل . ده بالنسبه للكيبورد

لما بوصل دراع GamePad بكون عامل العربيه اوتوماتيك مش مانيوال بس برضه لما بدوس على زرار السرعه بتفضل العربيه على الغيار 3 و مش بترضى تعلى فى السرعه

هل العيب فى نسخة اللعبه اللى عندى ولا عيب فى الكراك ولا هو ده اصلا عيب فى اللعبه نفسها و المفروض ان الشركه تصلح العيب ده

ارجو الحل عشان اللعبه شكلها جامده مووووت بس مش بعرف العب غير بالاسهم

leomessi
29-11-2011, 15:51
ايه يا جماعه دى لعبه مشهوره جداااااا و اكيد نزلتوها و لعبتوها

yossefzied
29-11-2011, 16:28
هي اللعبة مشهورة جدا جدا فعلا .... لكن بصراحة أنا مش عارف أنزلها بسبب سوء الأنترنت عندي .... لكن هقترح عليك كام حاجة كدا من كلامك ....
أولا ممكن يكون في مشكلة في دراع اللعب وخصوصا لو كان دراع إقتصادي ... يعني مش ماركة والحل علشان تتأكد إنو سليم ... إفصل الدراع وشغل اللعبة وجرب تغير الزراير .....
دور في فولدر اللعبة علي ملف إسمه config أو مثلا settings ولو لقيته دا المفروض تغير منه الزراير زي البيس كدا أو الفيفا
أخيرا ممكن تكون مشكلة في اللعبة .... واللعبة أصدي بيها تغير الكراك ... وتشوف النسخة اللي معاك حد تاني إشتكي منها ... ولو في مشكلة من الشركة الرئيسية هتلاقيهم نزلوا تحديث علي طول يحلها ... مع إن شايف إن شركة EA ... شركة كبيرة وصعب تعدي عليها حاجة زي كدا :D

leomessi
29-11-2011, 16:40
المشكله دى ناس كتير اشتكوا منها و عملوا بيها مواضيع على المنتديات التانيه بس برضه لسه محدش رد عليهم

Ĩ ф И_ Ĥ Ξ λ Я Ŧ £
29-11-2011, 18:55
سلام عليكم

اللعبة عندي لا أعاني من اي مشكلة فيها سواء تخصيص او قبضة التحكم اعتقد من الكراك عندك .

بنسبة لتغيير نوع القيادة من أتوماتيك الى يدوي يوجد خيار في الاعدادات التحكم تستطيع تغيره هنا وانا جربتها من أجلك وبنسبة لقبضة التحكم أستعمل القبضة الاصلية للاكس بوكس 360
حتى لا تعاني من أي مشاكل في الالعاب

وبتوفيق لك :)

leomessi
30-11-2011, 09:53
الحمد لله عرفت حل المشكله و عرفت اخلى السرعه السهم لفوق و الفرامل السهم تحت

طلع حل بسييييييييييييط جداااااااااااا و غير متوقع

قبل ما تخصص الاسهم لازم تقفل num lock من الكيبورد و بعد كده تخصص الزراير

yossefzied
30-11-2011, 17:40
ههههههههههههههههههههه :D............. غريبة أوي !!! :eek:
عموما مبروك عليك يا سيدي ;)..... عقبالي لما أجربها :rolleyes:

MEMO89
27-09-2012, 02:51
طيب بنسبة للدرعات يا رجالة اانا اتشليت
اظبت التحكم الردرعات من الساتنج وكل لما اقفل اللعبة واجى العبها تانى الاقى نفس المشكلة