المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ارجو المساعده من الجميع

a7med zizo
29-11-2011, 18:53
السلام عليكم ...

ممكن يكون الموضوع مش فى مكانه المناسب ...

انا عايز اجيب موبيل و احترت صراحه بس اخر الى توصله له هو wave s8500 و صراحه عجبنى جدا امكانيات و سعر كانت المشكله نظام التشغيل بس يهون لو الجهاز مش بيهنج و بيشتغل سريع و الشاشه جامده كدا ....

انا عايز اعرف انهى احسن بين wave s8500 and wave II s8530 and wave II و ايه الفرق بنهم

انا عجبنى موضوع الاستاذ EL-MARIACHY (https://arabhardware.net/forum/member.php?u=134800) عن wave s8500 و صراحه موضوع جميل فى كل الى انا كنت بدور عليه و فى كل الاجوبه و هو الى شجعنى اشارك فى المنتدى و اطلب المساعده بس المشكله ان الجهاز قديم نسبيا

انا امكانياتى 2000 جنيه ياريت لو فى حاجه احسن تكون قيمه و مش بتهنج علشان انا مش ناوى اغير الموبيل لمده سنه او سنتين فى واخد وقتى بس بقالى شهر محتار ياريت لو الكل يساعدنى و يقول ليه اجيب ايه و ايه المميزات الى فيه و احسن من wave s8500 فى ايه

انا كنت عايز اجيب c6-01 بس الكام مش حلوه و n97 بس كبير

مستنى رد الجميع عايز الكل يقول رايه

a7med zizo
29-11-2011, 18:55
اسف بس انا عايز اعمل استطلاع راى و مش عارف

Frostblade
29-11-2011, 21:48
السلام عليكم..

ماهو استخدامك حيكون للجهاز ؟ اذا كنت تكتفي بالاغاني و مشاهده الفديوات فالسامسونك ويف كافي , لكن لو كنت تهتم للبرامج فالافضل ان تاخذ جهاز بنظام اندرويد ..

a7med zizo
29-11-2011, 22:37
السلام عليكم..

ماهو استخدامك حيكون للجهاز ؟ اذا كنت تكتفي بالاغاني و مشاهده الفديوات فالسامسونك ويف كافي , لكن لو كنت تهتم للبرامج فالافضل ان تاخذ جهاز بنظام اندرويد ..

استخدامى هيكون تصفح مواقع النت و اللعاب و اغانى و فديوهات و شات مسنجر و كدا بس الكام تكون كويسه

mado89
30-11-2011, 15:52
استخدامى هيكون تصفح مواقع النت و اللعاب و اغانى و فديوهات و شات مسنجر و كدا بس الكام تكون كويسه

حاليا نظام بادا 1.2 المتصفح توجد به بعض المشاكل مع بعض المواقع العربية لا يظهر الصفحة كاملة ....بالنسبة للالعاب توجد العاب كثيرة و لكن ليس كنظام الاندرويد بالنسبة للبرامج الاندرويد يكتسح....برامج الشات و الماسنجر توجد و لكن بصيغة جافا و بالتالي لا يدعم كل خواص البرامج و لا يدعم ال VOIP
بالنسبة للكاميرا تعتبر ممتازة و تدعم التصوير hd
الان نحن في انتظار نظام بادا 2 حيث تم مشكلة المتصفح يوجد برنامج chat on اضافة بعض الخصائص الجديدة
الخلاصة الويف 1 يعتبر موبايل رائع مقارنة بسعره فالشاشة super amoled و المعالج 1ghz ونظام بادا سريع و سلس فقط يعيبه قلة البرامج مقارنة بنظام اندرويد