المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلة فى كارت الشاشة

shery5
23-12-2011, 16:00
انا كارت الشاشة عندى لسة راجع من الضمان من فترة بسيطة شغلته على باور صبلاى عادى لمدة اسبوعين و بعد كده لاقيت الكارت مابيشتغلش و الكارت بيبقى شغال اوصل فى الفيجا الداخلية يشتغل و الكارت مايشتغلش
جربت الفيجا على جهاز تانى الباور بتاعة عالى و اشتغلت تمام و جيبت امبارح باور صبلاى Cooler Master 500 watt و جيت اشغل الكارت كان بيجيب اول صفحة للمازر بورد و بعد كده يجيب شاشة سوده بس و جربت اشيلها و اوصل فى الفيجا الداخلية الجهاز اشتغل عادى و ساعات القى سرعة الكارت بتزيد لاخر حاجة كل ده عند الشاشة السوداء و ساعات مش بتفتح اصلا و جربت اعمل للمازر بورد كلين بايوز يجيبلى بعد ماعملها خطا و ارجع على البايوز القديم و جربت الفيجا على جهاز تانى اشتغلت بردوا و اسف على الاطالة
مواصفات الجهاز
Mother : GigaByte G41-Combo
Processor : Dual-Core E5400 2.7GHZ / 2MB
Ram : 2GB DDR3
VGA : Power Color ATi Radeon HD 5670 GDDR5
:(:(

damarel
23-12-2011, 17:01
حضرتك ممكن تكون المشلة فى الpci express port بتاعك ممكن يكون فية حاجة وعلى فكرة دى ممكن تتصلحعند اى شركة صيانة محترمة
ودى وجهة نظرى

محمد حسن احمد
23-12-2011, 17:21
انا بشكر الاخ في المشاركه السابقه بس انا عايز علشان نتاكد تجيب كرت تاني وتجربه عندك حتي لو اضطريت تروح لمحل صيانه علشان يجربلك قدامك ولو تاكد العيب من شق الفيجا سهل ممكن اوي يتصلح ... بس الفيجا كده سليمه مفيهاش مشاكل ...

shery5
23-12-2011, 18:30
شكرا على الردود بس المازر و الكارت فى الضمان مش محتاج يروح صيانة علشان يتصلح و انا ححاول اجرب كارت تانى

unexpected
23-12-2011, 19:21
شكرا على الردود بس المازر و الكارت فى الضمان مش محتاج يروح صيانة علشان يتصلح و انا ححاول اجرب كارت تانى
جرب كارت شاشة ثاني وان استمرت المشكلة ابعث الوحة الى المحل فهيا مازلت في الضمان.
لكن اهم شيء بعد حل المشكلة تخبرنا سبب المشكلة لكي تفيد الجميع

shery5
23-12-2011, 20:28
جرب كارت شاشة ثاني وان استمرت المشكلة ابعث الوحة الى المحل فهيا مازلت في الضمان.
لكن اهم شيء بعد حل المشكلة تخبرنا سبب المشكلة لكي تفيد الجميع
انا حجربها بكرة و انشاء الله المشكلة تتحل و ساخبركم بما حدث

shery5
24-12-2011, 14:22
uppppppppppp

محمد حسن احمد
24-12-2011, 15:05
uppppppppppp ايه جربت ولا لسه ؟؟؟

shery5
24-12-2011, 17:40
ايه جربت ولا لسه ؟؟؟
انا روحت لمركز صيانة قالولى اجبلهم الجهاز علشان يعملوا تحديث لبايوس المازر و انا حروح اوديلهم الجهاز بكرة انشاء الله