المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : samsung galaxy SL OR galaxy (W) Wonder

a7med $oft
27-12-2011, 09:23
اخواتي الاعزااء ... عندي طلب
انا كان معايا الجلاكسي ايس ... تلفون ممتاز جدا .. بس حظي الوحش كان فية عيوب صنع :D فا حوار كبير طبعا ... ف النهاية الموبايل بتاعي هيتاخر عبال ما يوصل لانة مبقاش موجود في السوق و من عند التوكيل نفسة :D

فا التوكيل فا قالي انت تدفع فلوس و تاخد حاجة احسن

فا انا واقع بين اختيارين
samsung galaxy SL I9003
او:D
samsung galaxy w wonder i8150

و في الجلاكسي الاولاني .. هدفع فرق 700
و الجلاكسي التاني هدقع 300 ..... مفيش مشاكل في الفلوس بس اهم حاجة تكون حاجة حلوة

انا اهم حاجة عندي ان البروسيسور يبق نوعيتة حلوة و الامكنيات العامة الشاشة و كدة ....
فا محتاج مساعدتكم .....

miro the king
27-12-2011, 12:38
انا رايى تجيب الوندر لانالفرق بين الاتنين مش كبير
وكمان الوندر اقوى فى البروسيسور اما الشريحة الرسومية فلا اعرف الفرق بس انا اسمع ان ادريمو 205 جيد جدا فى العاب
وكمان وفرلك 400 ج جدد حاججة فى الكمبيوتر خاصتا انا شايف امكانياتة ضعيفة

mask_of_fear
27-12-2011, 13:42
بلنسبة للجهازين فجهاز samsung galaxy w wonder i8150 افضل في كل شيء الا الشاشة فقط لصالح samsung galaxy SL I9003 فهيه من نوعية SC-LCD capacitive touchscreen و اكبر لانها بحجم 4.0 انش اما الباقي لصالح samsung galaxy w wonder i8150

a7med $oft
27-12-2011, 18:46
انا رايى تجيب الوندر لانالفرق بين الاتنين مش كبير
وكمان الوندر اقوى فى البروسيسور اما الشريحة الرسومية فلا اعرف الفرق بس انا اسمع ان ادريمو 205 جيد جدا فى العاب
وكمان وفرلك 400 ج جدد حاججة فى الكمبيوتر خاصتا انا شايف امكانياتة ضعيفة

لا بصراحة مش في دماغي اجدد الجهاز ولا حاجة ... انا مش هاممني الفلوس خالص ... بس انا عاوز حاجة حلوة و تكون الافضل في كل حاجة

a7med $oft
27-12-2011, 18:48
بلنسبة للجهازين فجهاز samsung galaxy w wonder i8150 افضل في كل شيء الا الشاشة فقط لصالح samsung galaxy SL I9003 فهيه من نوعية SC-LCD capacitive touchscreen و اكبر لانها بحجم 4.0 انش اما الباقي لصالح samsung galaxy w wonder i8150

طايب اخي نوعية البروسيسور بين اس ال .. و مابين الوندر ... انة نوعة احدث بعيد عن الترددات بتاعتهم ؟؟

و لو انت مكاني حضرتك بعيد عن الفلوس خالص ... ايهما تفضل ؟؟

و انا بعتقد ان الموبايل كلة شاشة .. فا اريد رايك؟

و حاجة كمان لو سمحت انة واحد من التلفونين دول معاهم السماعات الهاند فري الي بيبق في اولها قطعة الجلد ... الي بيبق الصوت فيها افضل بكتير من العادية ؟؟!!

mask_of_fear
27-12-2011, 20:26
طايب اخي نوعية البروسيسور بين اس ال .. و مابين الوندر ... انة نوعة احدث بعيد عن الترددات بتاعتهم ؟؟

و لو انت مكاني حضرتك بعيد عن الفلوس خالص ... ايهما تفضل ؟؟

و انا بعتقد ان الموبايل كلة شاشة .. فا اريد رايك؟

و حاجة كمان لو سمحت انة واحد من التلفونين دول معاهم السماعات الهاند فري الي بيبق في اولها قطعة الجلد ... الي بيبق الصوت فيها افضل بكتير من العادية ؟؟!!

اخي الكريم المعالجان قويان و تقريبا نفس الاداء مع فارق بسيط لصالح wonder مع العلم ان معالج i9003 هوة نفسه للجالاكسي س يعني معالج رائع

لو انا مكانك افضل 9003 لكثرة دعمه من المطورين و لجودة الشاشة و حجمها مقارنة مع wonder

بلنسبة للسماعة فجهاز 9003 ياتي بلسماعة التي تريدها اما جهاز wonder لا

a7med $oft
28-12-2011, 01:24
اخي الكريم المعالجان قويان و تقريبا نفس الاداء مع فارق بسيط لصالح wonder مع العلم ان معالج i9003 هوة نفسه للجالاكسي س يعني معالج رائع

لو انا مكانك افضل 9003 لكثرة دعمه من المطورين و لجودة الشاشة و حجمها مقارنة مع wonder

بلنسبة للسماعة فجهاز 9003 ياتي بلسماعة التي تريدها اما جهاز wonder لا

طايب بالنسبة لانة مفهوش فلاش دية هتاثر ع الصورة ؟؟؟

ولو التصوير في اماكن منخفضة الضوء هياثر في الصورة ؟

و التلفون اول لما يفتحة هيبق الاصدار فرويو ولا نجنر بريد ؟؟

a7med $oft
28-12-2011, 20:34
و موديل الجلاكسي اس ال فية منة 4 جيجا و 16 جيجا .... بتبق مكتوبة ع العلبة ؟؟؟!

و بيبق الفرق الفلوس كاام ؟

mask_of_fear
28-12-2011, 22:07
طبعا في الليل الصوره ستكون سيئه بدون فلاش ولاكن هاذا لايجعلك تبتعد عن جهاز رائع و قوي

a7med $oft
28-12-2011, 22:36
طبعا في الليل الصوره ستكون سيئه بدون فلاش ولاكن هاذا لايجعلك تبتعد عن جهاز رائع و قوي

شكرا ع ردك اخي العزيز

هناك سؤال اخر لم تجبني عنهم ..

هوا انا اول لما افتحة هتلاقية فرويو ولا جنجر بريد ؟؟

و انا عارف ان الجهاز فية منة 4 و 16 جيجا .... فا انة الي متواجد ؟؟ و ال 16 بكام ؟

و تحياتي ليك

a7med $oft
30-12-2011, 19:37
UUp >>>