المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلة فى الجهاز نادرة جدا واول مره اشوفها استحلفكم بالله المساعده

Ghzzal
05-01-2012, 12:14
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
معاكم اخوكم ابو لارا
انا مصمم جرافيك
ياجماعه انا لسه مجمع جهاز كويس
بوردة Gigabyte H61
ورامات كويسة aData bus 1333
وهارد 500
وبروسيور Core I3
عندي مشكله ظهرت من اسبوع
وهيا ان جوده اي صورة او اي شئ موجود علي الجهاز ممتاز جدا
لاكن عند تصفح الانترنت اشاهد جميع الصور الي بلمواقع والمنتديات باهته والصور عليها بكسل وشئ غريب جدا
نزلت ويندوز جديد نفس المشكله
ومش عارف في اية
ادخل من جهاز اخر المشكله مش موجوده
اية الحل ياجماعه ارجو الافاده
الصور بتظهر بلشكل ده

abdalla1234
05-01-2012, 12:58
هلا اخوي ماهو كرت الشاشة الي عندك اولا
هل شاشتك سليمة
ماهو التعريف المستخدم لكرت الشاشة;)

Ghzzal
05-01-2012, 13:25
الكارت بتاع البورده نفسه البلت ان يا باشا بس فيه حاجه لما بدخل اي موقع واضغط Ctrl + F5 بيعيد فتح الموقع والصور تظهر بنقائها الطبيعي انا زهقت ومش عارف العيب من اية

Ahmed.Elsayed
05-01-2012, 15:15
الصور عندما يقوم المتصفح بفتحها تكون باهتة بالأول عند بداية تحميلها ثم تبدأ فى التحسن حتى تظهر بشكلها الطبيعى وإذا توقف المتصفح عن تحميل الصورة بسبب أختناق التحميل لوجود صور كثيرة بالصفحة أو بسبب سرعة النت تظهر بشكل باهت لأنها لم تكمل تحميل بقية بيكسلات الصورة و متصفح أنترنت أكسبلورر هو من يقوم بعمل ذلك لكن متصفح جوجل كروم يقوم بتحميل سطر سطر من الصورة فأنصحك بأستخدامه

Ghzzal
05-01-2012, 17:13
نفس المشكله افيودنى افادكم الله

Ahmed.Elsayed
05-01-2012, 17:40
أخى هل رأيت ردى السابق إذا كانت الأجابة بنعم ياريت توضح ما هو الموقع الذى تظهر به الصور باهتة عندك لكى أجربه عندى و أخبرك بالنتيجة

Ghzzal
05-01-2012, 18:20
ايوة ياباشا مسطب جوجل كروم دلوقت ونفس الموضوع وياباشا مش موقع واحد ده كل المواقع معايا كده ومن ضمنها Hostuae.ae

Ahmed.Elsayed
05-01-2012, 19:35
الموقع لا يوجد به أى مشكلة ماهى سرعة النت عندك ؟ وما هو الشركة المشترك بها ؟ وممكن ترفع صورة لشكل الموقع عندك وترفعها للتوضيح