المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : Vmware And Citrix

aymen123
14-01-2012, 00:33
السلام عليكم

إخواني لي عندكم طلب

أريد التخصص في تقنية Virtualisation

و أريد أن أعرف أحسن المدربين في Vmware and Citrix بالقاهرة أو الإسكندرية

بارك الله فيكم

Trendkiller
29-01-2012, 20:44
هو الموضوع ده هايكون صعب شوية ﻷن مش أى مركز هاتلاقيه بيدرس الحاجات دى, وخصوصا إن انت لو عايز تاخد شهادة ف VMware فلازم تكون واخد الكورس من مكان معتمد عشان تقدر تاخد الشهادة, ﻷن VMware عاملة إنك ﻻزم تاخد الكورس + اﻻمتحان عشان تاخد الشهادة.

المركز اللى موجود فيه Citrix and VMware هو GlobalKnowledge, بصراحة ده الوحيد اللى أعرفه معتمد من الشركتين, وده مكانه ف القاهرة فى مساكن شيراتون.
بس خد بالك إن كورس ال ESX مثلا من 2000 ل 3000 دوﻻر.

وبالتوقيق.

alganas_twd
12-02-2012, 08:37
2000 ل 3000 دوﻻر.:eek: معقول

انا بصراحة شايف ان مافي داعي للشهادة صحيح هي مهمه في بعض الاحيان ولاكن العلم في الراس وليس في الكراس

يعني انت تقدر تفهم التقنيتين عن طريق Tutorial من CBT Nuggets او اي شركة اخرى وتكون فهمت التقنيتين على اكمل وجه بي يشتيلك LAB ممتاز عشان تقدر تتطبق الي بدرسة وبالتوفي

Trendkiller
21-02-2012, 14:37
2000 ل 3000 دوﻻر.:eek: معقول

انا بصراحة شايف ان مافي داعي للشهادة صحيح هي مهمه في بعض الاحيان ولاكن العلم في الراس وليس في الكراس

يعني انت تقدر تفهم التقنيتين عن طريق Tutorial من CBT Nuggets او اي شركة اخرى وتكون فهمت التقنيتين على اكمل وجه بي يشتيلك LAB ممتاز عشان تقدر تتطبق الي بدرسة وبالتوفي

الصراحة المبلغ فعلا كبير جدا, وأنا كمان رأيى من رأى اﻷخ alganas_twd (https://arabhardware.net/forum/member.php?u=11120900), أنا عن نفسى بذاكر ف البيت.