المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلة بكرت HD 5670

shery5
26-01-2012, 18:41
انا الكارت بتاعى كان شغال عادى بعد كده لاقية مش شغال فوديت الكارت لمحل صيانة كمبيوتر و ماشتغلش الا على شاشة معينة مش عارف ليه و ماشتغلش على اى شاشة تانية انا متيقلى انوا عايز بايوس وعلى فكرة الكارت فى الضمان بس لما اشغل الكارت على الشاشات الى مابيشتغلش عليها بتحصل حجات غريبة ان سرعة المروحة بتتغير و بسمعها

superdinmo
26-01-2012, 22:48
ايه نوع المازر بورد حاول تحدث البايوس بتاع الماذربورد

shery5
27-01-2012, 14:38
لا العيب مش من المازر بورد لانى جربت 3 مازرات بورد جداد و نفس المشكلة
نوع المازر بورد :GIGABYTE G41

dune2000
27-01-2012, 14:44
ممكن موديل كارتك
وهو فى الضمان ولا لا
ونوع الشاشه اللى بيشتغل عليها ايه وهل جربتها على شاشات تانى

shery5
27-01-2012, 16:21
ممكن موديل كارتك
وهو فى الضمان ولا لا
ونوع الشاشه اللى بيشتغل عليها ايه وهل جربتها على شاشات تانى
الكارت نوعة :ATi Radeon HD 5670 1GB GDDR5
و الكارت فى الضمان لحد شهر 5 الى جاى
و الشاشة نوعها NEC AccuSynce 92VM استعمال خارج 19 بوصة
وجربتها على شاشتين تانين ماشتغلتش على واحد واشتغلت على شاشة تانية نوعها HP عادية 17 بوصة واشتغلت عادى جدا

هشام الكاتب
27-01-2012, 18:11
فى احتمال كبير انى اكون بواجه نفس المشكلة كان عندى كرت 5770 وبعد تثبيت بعض البرامج عملت ريستارت والكرت لم يعمل
البورسبلاى والمذربورد مستبعدين من هذة المشكلة غالبا ان الكرت نفسة فيه مشكلة او عدم توافق بين الكرت والشاشة
السؤال الحالى لو هو عدم توافق بين الكرت والشاشة طب ليه فى البداية الكرت كان شغال على هذه الشاشات والان لا يعمل ؟

هشام الكاتب
27-01-2012, 18:18
الكرت ارسلته للضمان ولسة مردوش عليا بس على ماعتقد انهم فى الضمان هيقولوا ان الكرت سليم لان من الصعب ان الكروت الحديثة تتحرق بالسهولة دى
عمموما لو توصلت لحل لمشكلتك حاول تراسلنى على الخاص وهاكون شاكر ليك
بعد رجوع الكرت من الضمان اخر الاسبوع الحالى سوف اراسلك

shery5
27-01-2012, 19:52
الكرت ارسلته للضمان ولسة مردوش عليا بس على ماعتقد انهم فى الضمان هيقولوا ان الكرت سليم لان من الصعب ان الكروت الحديثة تتحرق بالسهولة دى
عمموما لو توصلت لحل لمشكلتك حاول تراسلنى على الخاص وهاكون شاكر ليك
بعد رجوع الكرت من الضمان اخر الاسبوع الحالى سوف اراسلك

فى احتمال كبير انى اكون بواجه نفس المشكلة كان عندى كرت 5770 وبعد تثبيت بعض البرامج عملت ريستارت والكرت لم يعمل
البورسبلاى والمذربورد مستبعدين من هذة المشكلة غالبا ان الكرت نفسة فيه مشكلة او عدم توافق بين الكرت والشاشة
السؤال الحالى لو هو عدم توافق بين الكرت والشاشة طب ليه فى البداية الكرت كان شغال على هذه الشاشات والان لا يعمل ؟
هى مشكله غرررررررررررريبة فعلا انا وديت الكارت للشركة الى انا جايب منها الكارت و هو قالى انوا حيجرب الكارت على كذا شاشة و حيرد عليا يوم السبت بس مش عارف ليه حاسس انوا عايز يتشحنلوا بايوس و ياريت تتابع معايا بالرسائل الخاصة علشان نوصل لحل يعنى اى جديد قولى وانا نفس النظام و شكرا لاهتمامك

shery5
28-01-2012, 14:57
مافيش اى اراء تانية؟؟؟