المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : سؤال عن شاشه samsung UA40D6400

*Mahmoud*
05-02-2012, 02:09
انا اشتريت شاشه samsung UA40D6400 ولما بضغط على زرار INFO بيظهر عداد ممكن اعرف بتاع ايه وبيدل على ايه

khaled_rafea
05-02-2012, 10:23
أعتقد ده معدل توفير الطاقة للشاشة, والله أعلم

*Mahmoud*
05-02-2012, 10:44
أعتقد ده معدل توفير الطاقة للشاشة, والله أعلم

شكرا ياباشا على ردك وانا لاحظت انى لما بستخدم الوان فاتحه قوى بتزيد ولما بستخدم الوان غامقه بتقل

Ahmed.Elsayed
05-02-2012, 17:15
ال Convertional tv جودته أقل من ال Led tv لأن Led tv يعرض بدقات عرض أعلى من النظام القديم، والبوصلة توضح لك جودة الصورة فإذا مالت ناحية ال Convertional tv فهذا معناه أنك تقوم بتشغيل قناة عادية من التلفيزيون وإذا قمت بتشغيل قناة HD عالية الجودة أو قمت بتشغيل الشاشة على جهاز الكومبيوتر سينتقل المؤشر ناحية Led TV والله أعلى وأعلم.

*Mahmoud*
09-02-2012, 06:08
ال Convertional tv جودته أقل من ال Led tv لأن Led tv يعرض بدقات عرض أعلى من النظام القديم، والبوصلة توضح لك جودة الصورة فإذا مالت ناحية ال Convertional tv فهذا معناه أنك تقوم بتشغيل قناة عادية من التلفيزيون وإذا قمت بتشغيل قناة HD عالية الجودة أو قمت بتشغيل الشاشة على جهاز الكومبيوتر سينتقل المؤشر ناحية Led TV والله أعلى وأعلم.

فعلا كلامك صح علشان لما بشغل افلام 3D بتعلى قوى ناحيه led ولما بستخدم كابل عادى القنوات الارضيه او الوصلات الارضيه بتتغير والف شكر على ردك

Ahmed.Elsayed
09-02-2012, 10:29
فيه معلومة صغيرة عايز أقولك عليها لو مش عارفها لو عايز تستمتع بجودة الشاشة فى القنوات الأرضية ممكن تشترى ريسيفر HD وتركبه على الشاشة وتقدر بعدها تشغل القنوات ال HD زى قناة MBC Action لكن القنوات ال HD مش كتيرة دلوقتى ومعظمها بفلوس فأنا بقولك بس علشان تبقى عارف.

*Mahmoud*
10-02-2012, 02:34
فيه معلومة صغيرة عايز أقولك عليها لو مش عارفها لو عايز تستمتع بجودة الشاشة فى القنوات الأرضية ممكن تشترى ريسيفر HD وتركبه على الشاشة وتقدر بعدها تشغل القنوات ال HD زى قناة MBC Action لكن القنوات ال HD مش كتيرة دلوقتى ومعظمها بفلوس فأنا بقولك بس علشان تبقى عارف.

شكرا ياباشا انا مشغلها اكتر الاوقات على الكمبيوتر وعندى كرت ستلايت يو اس بى tevii s660 وان شاء الله هبقى اجيب رسيفر hd واشغلها تليفزيون