المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسار بخصوص مكان لدراسه كورس MCITP

™master
16-02-2012, 00:52
زى ما العنوان بيقول بالظبط
ياريت تساعدونى فى مكان كويس اخد فيه الكورس ( وياريت تكون التفاصيل كامله يعنى الموقع بتاعه او رقم التليفون )
لانى حقيقى جربت ان ادرسى بنفسى لكن للاسف بكسل عنه كتير

حاجه تانيه حد سمع عن دبلومه الكمبيوتر ساينس بتاعت جامعه القاهره ؟
ايه رأيكم فيها ؟ لانى ان شاء الله هاخدها

شكرا مقدما

matrix3and4
16-02-2012, 13:44
فيه مركز في مصطفي النحاس اسمه 7 dash فيه مدرب اسمه محمد حسن بس مالوش حل انا جربت المركز ده ممكن تعمل search علي site

™master
16-02-2012, 15:07
فيه مركز في مصطفي النحاس اسمه 7 dash فيه مدرب اسمه محمد حسن بس مالوش حل انا جربت المركز ده ممكن تعمل search علي site

طيب ياريت يا غالى تجيبلى الموقع او رقم تليفونهم
لانى دورت على الموقع ومش لاقى حاجه بأسم dash 7

معلش هتعبك معايا

ellassy
16-02-2012, 15:10
ممكن تكلم المهندس محمود سرحان وده رقمه
Call 01005224920 وهو شرحه اكتر من ممتاز
وده صفحته هو والمهندس احمد سرحان
https://www.facebook.com/A.M.SarhanOfficialPage

وعندك مركز ITshare فى مدينة نصر برضه كويس

nitrored
16-02-2012, 22:23
انا كمان ذيك و نويت اخد دورات و سالت اتنين قرايبي بما ان هما قدام في مجال ال it قولولي علي ''new horizons'' انه احسن و اضمن واحد
مشهور جدا و جرب تعمل سيرش عليه في جووجل,,,,انا مسمعتش عن دبلومه الكمبيوتر ساينس دي؟ ايه نظامها و بكام؟

™master
16-02-2012, 23:26
انا كمان ذيك و نويت اخد دورات و سالت اتنين قرايبي بما ان هما قدام في مجال ال it قولولي علي ''new horizons'' انه احسن و اضمن واحد
مشهور جدا و جرب تعمل سيرش عليه في جووجل,,,,انا مسمعتش عن دبلومه الكمبيوتر ساينس دي؟ ايه نظامها و بكام؟

بص يا سيدى دى دبلومه بتقدمها جامعه القاهره وتقريبا موجوده فى كل الجامعات بس مش متأكد لو عاوز تسأل عنها اسها فى كليه الحاسبات والمعلومات
المهم بعد الدبلومه دى بيبقى بالظبط معاك شهاده فى مجال الحاسب الالى ( علوم حاسب او اى حاجه انت عاوزها )
طيب دى بتفرق فى ايه ؟
بتميزك ف الشغل كتير
لان كده بمنتهى البساطه انت مجال دراستك حاسب الى + كورس محترم زى الــ MCITP بتفرق ف الشغل
وفى اغلب الاحيان الوظايف اللى بتبقى معروضه بيبقى اغلبها مشترط ان دراستك لازم تبقى فى مجال الحاسب الالى
انما لو انت تجاره مثلا زى حلاتى وواخد الكورس بس بتبقى متعبه على ما تلاقى شغل كويس وفى نفس الوقت المرتب مش زى اللى تخصصه من الاول حاسب آلى
اللى نصحنى بيها مدير الــ iT فى شركه اسمها المجد

تكلفته مش كبيره الاول بتاخد مادتين اسمهم ( رياضه واحد & C++ ) بــ 400 جنيه علشان تبقى مؤهل ان تاخد الدبلومه
بعد كده مصاريف السنه 753 جنيه وهى بتبقى سنتين

ممكن اى حد يبدأ فى الكورس والدبولمه مع بعض يخلص الكورس ويدور على شغل بيه ,, لحد ما يخلص الدبلومه ويدور على حاجه احسن
بالمناسبه الاسعار دى فى جامعه القاهره

™master
16-02-2012, 23:27
صح انا سمعت برده عن NewHorizons وده الموقع بتاعه اهو www.newhorizons.com
بس لسه برده هشوف التكلفه فيه كام ,, لان الواحد مش عاوز يفترى ف الفلوس علشان يقدر يكمل

ahmed4ever
17-02-2012, 00:04
مالكاش الا المهندس احمد حمدي و ده رقمه 01000189992 شرحه اكثر من رائع و خبرته العمليه فوق الممتازه

™master
17-02-2012, 00:11
مالكاش الا المهندس احمد حمدي و ده رقمه 01000189992 شرحه اكثر من رائع و خبرته العمليه فوق الممتازه

طيب ده بشرح الكورس بتاعه فين او تابع لمركز ايه ؟

ahmed4ever
17-02-2012, 00:48
ده القناه بتاعته على اليو تيوب
https://www.youtube.com/user/MrAhmedhamdy1980?feature=mhee
هو ممكن يجليك البيت لو المواعيد مش مناسباك و هو تبع شركه اسمها ITDATA

nitrored
18-02-2012, 00:44
بص يا سيدى دى دبلومه بتقدمها جامعه القاهره وتقريبا موجوده فى كل الجامعات بس مش متأكد لو عاوز تسأل عنها اسها فى كليه الحاسبات والمعلومات
المهم بعد الدبلومه دى بيبقى بالظبط معاك شهاده فى مجال الحاسب الالى ( علوم حاسب او اى حاجه انت عاوزها )
طيب دى بتفرق فى ايه ؟
بتميزك ف الشغل كتير
لان كده بمنتهى البساطه انت مجال دراستك حاسب الى + كورس محترم زى الــ MCITP بتفرق ف الشغل
وفى اغلب الاحيان الوظايف اللى بتبقى معروضه بيبقى اغلبها مشترط ان دراستك لازم تبقى فى مجال الحاسب الالى
انما لو انت تجاره مثلا زى حلاتى وواخد الكورس بس بتبقى متعبه على ما تلاقى شغل كويس وفى نفس الوقت المرتب مش زى اللى تخصصه من الاول حاسب آلى
اللى نصحنى بيها مدير الــ iT فى شركه اسمها المجد

تكلفته مش كبيره الاول بتاخد مادتين اسمهم ( رياضه واحد & C++ ) بــ 400 جنيه علشان تبقى مؤهل ان تاخد الدبلومه
بعد كده مصاريف السنه 753 جنيه وهى بتبقى سنتين

ممكن اى حد يبدأ فى الكورس والدبولمه مع بعض يخلص الكورس ويدور على شغل بيه ,, لحد ما يخلص الدبلومه ويدور على حاجه احسن
بالمناسبه الاسعار دى فى جامعه القاهره

شكرا علي المعلومات دي,,اكيد هسال عليه عشان انا كنت عايز ادخل هندسه قسم كمبيوتر ساينس من الاول ,,بس انت عارف بئي نظام المجموع عندنا و الهبل ده,,
انت عندك كام سنه؟

™master
24-02-2012, 16:57
شكرا علي المعلومات دي,,اكيد هسال عليه عشان انا كنت عايز ادخل هندسه قسم كمبيوتر ساينس من الاول ,,بس انت عارف بئي نظام المجموع عندنا و الهبل ده,,
انت عندك كام سنه؟

مش كبير
ماشى فى الــ 24 سنه بس

medo_mony
25-02-2012, 20:44
اهلا بالرجالة
الدبلومة دى يا اخى موجودة بمعهد الدراسات والبحوث الاحصائيه بجامعة القاهرة
ولا تشترط السن ولا المؤهل المهم تكون شهاده من جامعه مصرية
وممكن لو عندك خلفيه عن الرياضة البحته ولغة ال c تدخل امتحان القبول وربنا يوفقك
ولو خايف تترفض يبقى تاخد دورتين فى المادتين دول ب 400 جنيه
وانا ان شاء هقدم السنه دى لو ربنا يسر الحال
وفرصة سعيده اننا نتقابل وبدأ المشوار مع بعض ونكون اصدقاء
واللى عايز يتواصل معايا mo_hosny6630@yahoo.com

nitrored
26-02-2012, 16:38
مش كبير
ماشى فى الــ 24 سنه بس
انا اصغر منك ههههه ,, بقولك بس خد بالك لما تيجي تختار المكان اختار كويس عشان بيبقي في مراكز ممكن تقول عليها تحت السلم,,و اقرا كتاب ولا حاجه هيفيدك مع الشرح