المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسارين لمالكي سوني اريكسون نيو V

esorady
22-02-2012, 20:10
سلام عليكم
دلوقتي انا شاري الموبايل جديد وعندي سؤالين
1-الشاشه بتغير اضائتها اوتوماتيك كل شويه بتفتح وتغمق علي حسب الاضائه وده مسببلي ازعاج كبير جدا والمشكله مفيش في الاوبشن بتاع الموبايل طريقه لايقافها رغم ان انا بحدد البرايتنس بس برضه السينسور بيظبط الاضائه علي مزاجه ياتري هل فيه حل وهل المشكله دي موجوده عند الجميع ولا عندي انا بس
2-مش عارف استخدم البرنامج الخاص بتثبيت البرامج علي الميموري كارد هل فيه طريقه
3-بالنسبه للبطاريه انا ملاحظ انها بتخلص بسرعه هل ده طبيعي ولا لا
وشكرا وتحياتي

mostafa_mhmoud7
23-02-2012, 12:31
سلام عليكم
دلوقتي انا شاري الموبايل جديد وعندي سؤالين
1-الشاشه بتغير اضائتها اوتوماتيك كل شويه بتفتح وتغمق علي حسب الاضائه وده مسببلي ازعاج كبير جدا والمشكله مفيش في الاوبشن بتاع الموبايل طريقه لايقافها رغم ان انا بحدد البرايتنس بس برضه السينسور بيظبط الاضائه علي مزاجه ياتري هل فيه حل وهل المشكله دي موجوده عند الجميع ولا عندي انا بس
2-مش عارف استخدم البرنامج الخاص بتثبيت البرامج علي الميموري كارد هل فيه طريقه
3-بالنسبه للبطاريه انا ملاحظ انها بتخلص بسرعه هل ده طبيعي ولا لا
وشكرا وتحياتي

1-دى ممكن تعتبرها مشكلة ملهاش حل غير روت للجهاز و برنامج يلغى عمل السنسور
2- استخدم برنامج app-2sd pro و هو لو فى اى برنامج ممكن يتنقل على كارت الذاكرة هيطلعلك رسالة فى ال status bar اللى فى اعلى الشاشة يقولك ممكن نقله بس اهم حاجة تكون لغة الجهاز انجليزى مش عربى عشان يرضى ينقلك البرنامج
3- البطارية ده طبيعى جدا بس مع مرور الوقت هتلاقيها تتظبط و تقعد معاك اكتر و بين كل فترة و التانية خلى الموبايل يفصل شحن منك و سيبه كده مثلا حوالى 10 دقايق و اشحن الجهاز و هو مطفى و بعدين لما تحب تشحن الجهاز تانى اشحنه دايما و هو مطفى ده افضل انا جربته و بتفرق لما تشحن الجهاز و هو مطفى
و اخيرا مبروك عليك الجهاز ممتاز فعلا انا لسه شاريه برضه بعد طول بحث

samehhesham4
23-02-2012, 13:24
اكسر السينسور :D

esorady
23-02-2012, 15:17
1-دى ممكن تعتبرها مشكلة ملهاش حل غير روت للجهاز و برنامج يلغى عمل السنسور
2- استخدم برنامج app-2sd pro و هو لو فى اى برنامج ممكن يتنقل على كارت الذاكرة هيطلعلك رسالة فى ال status bar اللى فى اعلى الشاشة يقولك ممكن نقله بس اهم حاجة تكون لغة الجهاز انجليزى مش عربى عشان يرضى ينقلك البرنامج
3- البطارية ده طبيعى جدا بس مع مرور الوقت هتلاقيها تتظبط و تقعد معاك اكتر و بين كل فترة و التانية خلى الموبايل يفصل شحن منك و سيبه كده مثلا حوالى 10 دقايق و اشحن الجهاز و هو مطفى و بعدين لما تحب تشحن الجهاز تانى اشحنه دايما و هو مطفى ده افضل انا جربته و بتفرق لما تشحن الجهاز و هو مطفى
و اخيرا مبروك عليك الجهاز ممتاز فعلا انا لسه شاريه برضه بعد طول بحث

الله يبارك فيك ياباشا الف شكر علي الافاده اهم حاجه بس اني اتأكد انه مشكله الاضائه دي مش عندي انا لوحدي لان انا كنت خلاص قربت اتجنن وكنت هروح بيه للتوكيل خاصه اني انا ليا 14 يوم ممكن ارجع فيهم الجهاز لو فيه عيب صناعه وكان كمان فيه مشكله ان بيعمل اوتو ريبوت بس لما نزلتله السوفت الجديد وفرمت الكارت معدتش بيعمل كده تاني
شكرا مره تانيه

esorady
23-02-2012, 15:19
اكسر السينسور :D

:D :D :D :D :D

esorady
24-02-2012, 10:08
انا حاولت انزل برنامج ابس 2 اس دي نسخه مكركه سطبتها عادي وجيت افتحها قالي ده ايليجال بروجرام

mostafa_mhmoud7
26-02-2012, 09:56
انا حاولت انزل برنامج ابس 2 اس دي نسخه مكركه سطبتها عادي وجيت افتحها قالي ده ايليجال بروجرام
ادخل على settings-application-و اعمل علامة صح على unknown sources

esorady
27-02-2012, 19:28
معلش اخر سؤال انا عندي كده في الشاشه زي خطوط رفيعه اوي سوداء بتبان في خلفيه الشاشه بتبان اوي مع اللون الابيض هل موجوده الخطوط دي
مع العلم انها مش خطوط مستقيمه
وهل الموبايل بيجي ملزوق عليه سكرين بروتيكتور؟؟ وشكرا

mostafa_mhmoud7
29-02-2012, 14:39
معلش اخر سؤال انا عندي كده في الشاشه زي خطوط رفيعه اوي سوداء بتبان في خلفيه الشاشه بتبان اوي مع اللون الابيض هل موجوده الخطوط دي
مع العلم انها مش خطوط مستقيمه
وهل الموبايل بيجي ملزوق عليه سكرين بروتيكتور؟؟ وشكرا
مخدتش بالى من حكاية الخطوط دى و الموبايل بيجى من غير لزقة للشاشة