المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : سؤال للمحترفين والناس اللي شغاله في شركات ISP

Foadd
08-03-2012, 13:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ما معنى أن يكون الـ POP أو السنترال within ratio وما معنى أن يكون Congested

أرجو التوضيح والافاده وبارك الله فيكم

mora2007
09-03-2012, 15:23
Congested يعنى الBW الى رايحه للسنترال مش مكفيه العملاء يعنى لو سنترال 10 ميجه الناس سحبين كل السرعه وعلشان كده الناس الباقيه بتتخنق
within ratio انا معرفش ده ايه بس ال adsl فى الisp ليه ratio بتبقى مثلا واحد لى ثمانيه او واحد لى عشر وديه بتبقى متحدده من الوزاره يعنى مثلا لو السنترال سرعته واحد ميجا الشركه تبيع لعشر عملاء كل واحد واحد ميجا وتبقى sheared بينهم

mezomora123
10-03-2012, 14:18
Congested يعنى الBW الى رايحه للسنترال مش مكفيه العملاء يعنى لو سنترال 10 ميجه الناس سحبين كل السرعه وعلشان كده الناس الباقيه بتتخنق
within ratio انا معرفش ده ايه بس ال adsl فى الisp ليه ratio بتبقى مثلا واحد لى ثمانيه او واحد لى عشر وديه بتبقى متحدده من الوزاره يعنى مثلا لو السنترال سرعته واحد ميجا الشركه تبيع لعشر عملاء كل واحد واحد ميجا وتبقى sheared بينهم

====
that's right

Foadd
12-03-2012, 16:16
====
that's right
حبيبي يا مغاذ بارك الله فيك ولكن ألاقي تفاصيل أكتر فين ؟؟؟

Foadd
12-03-2012, 16:17

جزيت الجنه أحي الحبيب

Foadd
23-09-2012, 01:50
مفيش أي تفاصيل تانيه عند أي حد يا شباب ؟؟؟