المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اريد التحديد لهذة المرتبات

kokoz
08-03-2012, 15:03
السلام عليكم لو سمحت ما هو مرتب الحاصل على ccna&ccnp&ccie sec
وخاصة للعمل فى الدول العربية الان
اعرف ان المرتبات اختلفت عما كانت علية
لكن اريد احد ان يفيدنى بالمرتبات الحقيقية الان
ارجو الافادة وجزاكم الله خير

Eng\M.said
08-03-2012, 15:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

CCIE Security مرتباهم فى الدول العربية تختلف على حسب الشركة والبلد هقولك العرفه ومتاكد منه فى السعودية يبداء من 18000 ريال الى 25000 على حسب الخبرة والكفاءة والشهادات التفاضلية التى يمتلكها وهذا المرتب

يكون CISCO Partenr يعنى للشركات الذى تبع منتجات سيسكو الموضوع ممكن يختلف لو شركة عادية فقط تستخدم حلول سيسكو فى السكيورتى الخاص بها ربما يكون المرتب اقل من ذلك بكثير واولا واخيرا على حسب رزقك

واجتهادك والسعى المستمر للوصول للافضل ولكن هذه هى الحدود

kokoz
08-03-2012, 16:05
ميرسى يا باش مهندس بشكرك ..... يعنى انا انتهيت من الccna اكمل لحد ما اوصل ccie لو تمت الحمدلله بنجاح وقدرت احصل عليها هل بامكانى ان اجد وظيفة محترمة وانا حديث التخرج وايضا فى الدول العربية؟

Eng\M.said
08-03-2012, 16:31
ميرسى يا باش مهندس بشكرك ..... يعنى انا انتهيت من الccna اكمل لحد ما اوصل ccie لو تمت الحمدلله بنجاح وقدرت احصل عليها هل بامكانى ان اجد وظيفة محترمة وانا حديث التخرج وايضا فى الدول العربية؟

ياباشا انا قولت انك CCIE sec :D ربنا يوفقك ونشوفك فى اقرب فرصة باذن الله بس يلا شد حيلك قبل ما المرتبات دى تروح هى كمان وبعدين نلاقى CCIE بقوا اكتر من ICDL :ah34: ربنا يوفقك ويكرمك ان شاء الله

واعلم ان لكل مجتهد نصيب

kokoz
08-03-2012, 16:47
:D سورى ياباشا ان مفهمتش حضرتك انا بشكر حضرتك جدا يا باش مهندس ان شاء الله انا بشد حيلى اهو وربنا يقدم اللى فية النصيب بس هل حضرتك شايف ان مستقبلها كويس ولا كل مدى بتقل؟

Eng\M.said
08-03-2012, 19:41
بوص ياباشا مفيش حاجة اسمها مستقبلها المستقبل لا يعلمه الا الله ذاكر واجتهد واستعين بالله وانت باذن الله تعال هتوصل لاحسن مما تتخيل