المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : معلش عايز أعرف طريق سوق العصر ؟؟

yossefzied
31-03-2012, 10:42
السلام عليكم يا شباب معلش أنا مش عارف أحط الموضوع فين يا ريت المشرفين يستحملوني ^_^
بإختصار شديد عايز أروح مول سوق العصر اللي في شارع الخليفة المأمون بس مش عارف المواصلات ... أنا رحت قبل كدا مرة بس مش مواصلات ... دلوقتي أنا من الشرقية ممكن أوصل القاهرة عن طريق زراعي أو صحراوي .... الزراعي هنزل عند محطة مترو الزراعة والصحراوي هنزل في موقف السلام ؟؟ وبعد كدا أركب إيييييييييييه ؟؟؟

hesho251
31-03-2012, 12:31
لو نزلت عند محطة مترو الزراعة اركب المترو و انزل محطة الدمرداش و بعد كده اركب اى اتوبيس رايح روكسى او مصر الجديدة و انزل عند سوق العصر

و لو نزلت عند موقف السلام اركب اى حاجة رايحة رمسيس او غمرة و بعد كده اركب اى اتوبيس رايح روكسى او مصر الجديدة و انزل عند سوق العصر

yossefzied
31-03-2012, 12:35
ألف شكر .... محطة الدمرداش دي علي أنهي خط مترو ؟؟ يعني هغير الخط ولا لأ ؟؟ أصلي مش فاكر إنها علي خط شبرا الجيزة :confused:

mohamed_abdall
31-03-2012, 13:06
لو نزلت محطة كلية الزراعه : انزل محطة الشهداء ( المخلوع سابقا ) اطلع فوق الشارع حتلاقى تروماى قديم اركبه و انزل روكسى و اسال هناك حايدلوك على سوق العصر و السخاوى و ده اسرع من المواصلات العاديه عشان زحمة الطريق

yossefzied
31-03-2012, 13:17
لو نزلت محطة كلية الزراعه : انزل محطة الشهداء ( المخلوع سابقا ) اطلع فوق الشارع حتلاقى تروماى قديم اركبه و انزل روكسى و اسال هناك حايدلوك على سوق العصر و السخاوى و ده اسرع من المواصلات العاديه عشان زحمة الطريق

ألف شكر:ah7:

sprocketgear
31-03-2012, 13:19

طبعا ده اسهل بكتير

الطريقة الثانية اركب يا عم يوسف اتوبيس شرق الدلتا صحراوى وانزل عند كبرى الفنجرى 5 دقايق بالتاكسى وتكون فى سوق العصر .... لو رجليك حلوة تمشيها :D

yossefzied
31-03-2012, 13:22
طبعا ده اسهل بكتير

الطريقة الثانية اركب يا عم يوسف اتوبيس شرق الدلتا صحراوى وانزل عند كبرى الفنجرى 5 دقايق بالتاكسى وتكون فى سوق العصر .... لو رجليك حلوة تمشيها :D
ياااااااااااااه فينك يا راجل من زمان كنت ناوي أتصل بيك أسألك بس قلت بلاش أزعجك ^_^
أنا شخصيا مش بحب الأتوبيسات بس وغالبا هاخد التروماي دا وخلاص

yossefzied
31-03-2012, 13:30
خلاص أنا هقوم أجهز بقي وهنزل .... دعواتكم إن الطريق يكون سالك ^_^ .... بجدد شكري للكل :ah7:

Ahmed Abdelwahab
31-03-2012, 15:16
يغلق
يجب عليك عمل الموضوع في القسم الصحيح حتي لا تتعرض لمخالفة