المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : Samsung galaxy s plus

SweetLorko
21-04-2012, 18:15
السلام عليكم..
من فضل السادة الاعضاء مالكى هذا النوع ابداء رأيهم فيه ,لانى مقبل على شراء موبايل جديد ومحتاج ارأئكم :D

msmmam
22-04-2012, 09:50
انا است من مالكيه .. ,ولكن نصيحتى ..,, اتجه لل s2 .. للفرق الكبير ما بينهم .. وسعر الs2 هينزل لان الاس 3 في سكته ....

DoCToR.TaHeR
22-04-2012, 20:04
ازيك يا حسين :)

أنت ممكن تشتري جالاكسي S2 مستعمل شهر أو شهرين بحالة ممتازة بسعر 2700 - 2900 جنية , علي حسب حالة الجهاز .

ومعلوماتي أن اخر سعر لل Galaxy S Plus هو 2650 جنية بالضمان , وتقريباً مفيش منه من غير ضمان .

رأيي أنك تجيب ال S2 بدون نقاش .

SweetLorko
22-04-2012, 20:19
ازيك يادكتور طاهر:D ?
انا كنت بفكر فى موضوع جالكسى س 2 بس كجديد لقيت فرق السعر كبير جدا وحوار الاستعمال دا انا مش بضمنه الصراحة , بالشكل دا هصبر شوية واجيب s2 على كل حال الف شكر على النصيحة
+ ايه رأيك فى Xperia neo v?

ey@d-i7
23-04-2012, 10:38
برأيي نعم النيو V أو العادي أفضل من الـ S على الأقل سيتلقى تحديث الآيس كريم

MSAB
23-04-2012, 21:10
السلام عليكم ورحمه الله
انا املك Sony Ericsson xperia arc s
واخي يملك Samsung galaxy s plus
السعر تقريبا واحد
ولو عرضت البدل عليه لوافق دون تردد ;)

ما يعيبه فقط الذاكرة الداخلية الصغيرة مع انك تستطيع نقل جميع البرامج والالعاب تقريبا الى الذاكرة الخارجية لكنه يبقى عيب ليس سهل

التصوير xperia arc s افضل بكل تأكيد 8 ميقا بيكسل وسرعه التصوير اسرع من الجلاكسي بفرق زمني كبير عند التقاط صور متتالية وجودة افضل
نقطة ربما تهم البعض وهي ان تصوير ب 8 ميقا يكون 4:3 لكن يمكنك اختيار 6 ميقا ب 16:9

وايضا الاكسبيريا قد صدر له نظام اندرويد 4 بينما الجلاكسي لن يحصل على ترقيه للاصدرا الرابع ابدا
وايضا يوجد فيه منفذ HDMI
اما المعالج فهو نفسه وايضا المعالج الرسومي وكذالك الرام
ارشح لك وبكل ثقة xperia arc s :ah7:

https://st.gsmarena.com/vv/newsimg/11/09/arc-s-available-online/gsmarena_001.jpg

DoCToR.TaHeR
24-04-2012, 14:35
ازيك يادكتور طاهر:D ?
انا كنت بفكر فى موضوع جالكسى س 2 بس كجديد لقيت فرق السعر كبير جدا وحوار الاستعمال دا انا مش بضمنه الصراحة , بالشكل دا هصبر شوية واجيب s2 على كل حال الف شكر على النصيحة
+ ايه رأيك فى Xperia neo v?

الحمد لله بخير يا حسين :)

ال Neo V جهاز جيد جداً , بس أنت كده نزلت كتير عن الجالاكسي اس 2 . أنت معاك كام بالظبط واستخدامك للجهاز ايه ؟

SweetLorko
24-04-2012, 17:40
السلام عليكم ورحمه الله
انا املك Sony Ericsson xperia arc s
واخي يملك Samsung galaxy s plus
السعر تقريبا واحد
ولو عرضت البدل عليه لوافق دون تردد ;)

ما يعيبه فقط الذاكرة الداخلية الصغيرة مع انك تستطيع نقل جميع البرامج والالعاب تقريبا الى الذاكرة الخارجية لكنه يبقى عيب ليس سهل

التصوير xperia arc s افضل بكل تأكيد 8 ميقا بيكسل وسرعه التصوير اسرع من الجلاكسي بفرق زمني كبير عند التقاط صور متتالية وجودة افضل
نقطة ربما تهم البعض وهي ان تصوير ب 8 ميقا يكون 4:3 لكن يمكنك اختيار 6 ميقا ب 16:9

وايضا الاكسبيريا قد صدر له نظام اندرويد 4 بينما الجلاكسي لن يحصل على ترقيه للاصدرا الرابع ابدا
وايضا يوجد فيه منفذ HDMI
اما المعالج فهو نفسه وايضا المعالج الرسومي وكذالك الرام
ارشح لك وبكل ثقة xperia arc s :ah7:

https://st.gsmarena.com/vv/newsimg/11/09/arc-s-available-online/gsmarena_001.jpg
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته:)
اختيار جميل جدا والموبايل عجبنى الصراحة, بس انا قلقان من موضوع الذاكرة الداخلية دا + انا لم اتكمن من تجربة اى نوع من انواع سونى اريكسون من قبل ..

SweetLorko
24-04-2012, 17:44
الحمد لله بخير يا حسين :)

ال Neo V جهاز جيد جداً , بس أنت كده نزلت كتير عن الجالاكسي اس 2 . أنت معاك كام بالظبط واستخدامك للجهاز ايه ؟

استخدامى للجهاز : نت (سواء تصفح او watching streams ) - العاب - تصوير ( مش احترافى للدرجة :p ) يعنى كل حاجة :D
والميزانية ان شاء الرحمن هتكون من 2500 الى 3000 كحد اقصى .

DoCToR.TaHeR
24-04-2012, 18:05
طالما كده يبقه تشتري الجالاكسي اس 2 . الجديد من غير ضمان سعره 3200 جنية أو يمكن أقل شوية كمان .

أجهزة السوني رائعة جداً , وأنا ذات نفسي معايا سوني , في الحقيقة أنا مش بحترم من السامسونج غير الجالكسي اس 2 والنيكسس والنوت , غير كده بلاش تجيب سامسونج .