المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : عندى مشكلة فى كورس mcitp وعاوز النصيحه من اصحاب الخبره

it_hesham
04-07-2012, 11:00
انا بجد زهقت وعاوز حد يساعدنى انا نفسى احصل على الشهاده دى وقررت انى اذاكر مع نفسى ونزلت الفيديوهات الخاصة بالكورس وعرفت تقسيمه الكورس والامتحانات المطلوبه بعد كده بدأت اذاكر من كورس مهندس محمد امين هو بادى الكورس من الانفرا بصيت على كورس مهندس محمد الشاعر هو مقسم الكورس 3 اقسام win server 2008 و infra و active directory وبادى الكورس بمتحان غير الى بادى بيه مهندس محمد امين ومهندس علاء الدين4trainee منزل كورس خاص بامتحان واحد وهو اول امتحان فى ترتيب مايكرو سوفت يعنى لحد دلوقتى فيه 3 بدايات مختلفه ومش عارف امشى مع مين وفى ناس بتقول امشى مع ترتيب مايكروسوفت زى الكورسات الاجنبى انا نفسى اذاكر امتحان اخلصه ادخل امتحان فيه علشان اخلص الكورس ده فيريت حد يقولى انهى احسن ترتيب امشى عليه ومع احترامى لكل المهندسين الى بتشرح بس ياريت حد يقولى ايه افضل كورس امشى عليه واسف انى طولت عليكم

roksen
04-07-2012, 14:55
هى فعلا بتختلف من شخص للتانى انا عن نفسى لما ابتديت ابتديت بالويتنوز وبعديها الانفرا بس جسيت ان كنت بديت بالانفرا الاول عموما انته خد فكره عن الثلاته وشوف عايز تبتدى بانهى فيهم ولو على نصحيتى ليك ابتدى بالوندوز علشان فيه حاجاه هتحتاجها فى بقيت الكورس وكده يبقى الترتيب
WIN 2008/Win 7
Infra
APPlication Infra
Active

eng_eldeeb
04-07-2012, 15:39
انا أبتديت
Infra
Active
server 2008
والحمد لله أمتحنتهم وأنصحك بأنك تسمع أكتر من شرح وترجع للتريننج كت وبصراحة انا ذاكرت من شرح المهندس محمود سرحان والبشمهندس محمد أمين وشرح المهندس محمد أمين أكاديمي يعنى ماشى مع ترتيب الموك
وأتمنى لك التوفيق

it_hesham
04-07-2012, 15:47
انا متشكر جدا على رد حضرتك وانا هاخد بنصيحه حضرتك

elmalek1985
04-07-2012, 21:44
السلام عليكم
نصيحة منى خليك فى شروحات محمود سرحان وركز عليها فقط انا فتحت شروحات لغيره وقارنتها لقتها لاتقارن اصلا ناقصة وغير دقيقة

afathypc
04-07-2012, 21:46
أخي الكريم راجع هذا الرابط و ستجد ما تريد باذن الله

https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=266025