المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : سؤال عن بورده

karem_love
02-08-2012, 15:29
انا امتلك بورده asus m4188t-m/usb3 وعايز اعرف لو حبيت اجدد الجهاز هعرف ولا لازم اغير البورده يعنى فى بروسيسورات حديثه من amd تركب عليها وكروت الشاشه من فئه 7xxx تركب عليها ولا لا علشان انا سمعت عن موضوع منفذ pci 3 معلش علشان انا مش متابع الاخبار مستنى ردوردكم وشكرا مقدما

hisoo
02-08-2012, 15:44
نعم لوحتك مازالت تستطيع ان تشغل كروت الفيجا من الفئه السابغه , ام حكايه GNE3 فلا تشغل نفسك بها لان فرق الاداء بين الجيل الثالث والثانى تقريبا الى الان غير ملحوظ ولا توجد العاب تدعمه الى الان ومازال الجيل الثانى يستطيع اشباع رغباتك فى الالعاب فلا تقلق .

karem_love
02-08-2012, 16:18
طيب تمام شكرا لحضرتك جدا وبالنسبه للبروسيسور فى حجات من البلدوزر ينفع تركب عندى ولا لا ؟

unexpected
02-08-2012, 17:15
طيب تمام شكرا لحضرتك جدا وبالنسبه للبروسيسور فى حجات من البلدوزر ينفع تركب عندى ولا لا ؟
احضر معالج سداسي النواة مثل phenom ii x6 1100t افضل من معالجات البلدوزر
لكن ما هو معالج الحالي؟؟؟

karem_love
02-08-2012, 17:24
amd phenom ii x2 555 ونجحت فى فتح الانويه وكسرت سرعته الى 3.6 وكان مستقر تمام بس الحراره عاليه شويه فعايز اشترى مشتت احترافى علشان انا دلوقتى قفلهم ومش كاسر السرعه فمش مستفيد منه اوى فما رايكم به وهل محتاج انى احدثه ولا هو تمام كده ؟

unexpected
02-08-2012, 19:14
amd phenom ii x2 555 ونجحت فى فتح الانويه وكسرت سرعته الى 3.6 وكان مستقر تمام بس الحراره عاليه شويه فعايز اشترى مشتت احترافى علشان انا دلوقتى قفلهم ومش كاسر السرعه فمش مستفيد منه اوى فما رايكم به وهل محتاج انى احدثه ولا هو تمام كده ؟
من رايي طالما استطعت فتح جميع الانوية وكسرت سرعة المعالج ارى انة سيقدم اداء جيد مع الالعاب الحالية وليس سيئ ولو عاوز مشتت رخيص ويقدم اداء ممتاز اشتري مشتت الهايبر 212