المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : عاوزة بوردة لبروسيسور i7 950

donjwan88
13-09-2012, 13:01
السلام علكم ورحمة الله وبركاته

يا جماعة بجد انا هاتجنن بقالي اكتر من شهر والله من ساعة البوردة بتاعتي ما باظبط وانا دايخ علشان اجيب بوردة متوافقة مع البروسيسور ومش لاقيي خالص

المشكلة عنديي حدثت بعد مشاكل انقطاع الكهرباء وكنت حاطط موضوع هنا فيي المنتدى علشان المشكلة دي المهم كارت الشاشة اللي عندي باظ والبوردة ايضا و بعدين ودييت البوردة التوكيل ولكن للاسف مش عرفوا يصلحوها وكمان ما لاقوش بوردة تانية علشان اخودهها لانهم قالولي ان البوردة معادتش بتنزل مصر من زمان البوردة كان نوعها gigabyte x58a المهم دلوقتي انا خدت فلوس مكان البوردة دلوقتي المشكلة الاكبر فيي البروسيسور اللي عندي وهو I7 950 والسوكت بتاعه lga 1366 دلوقتي انا عاوز بوردة تمشي على نفس البروسيسور لفيت كتير والله ودوخت بقالي شهر واكتر ومش لاقي خالص فانا مش عارف اعمل اية وشغلي كله متعطل وكمان المشكلة الاكبر اني عاوز اتأكد ان البروسيسور شغال والا لا علشان اجيب بوردة وانا مطمن بدل ما اجيب بوردة والاقي البروسسور ضرب هو كمان زي البوردة ة لاني كنت بفكر ابيعة واجيب الاحدث لو نزل واجيب بوردة تنفع عليه وخلاص بس انا دلوقيت متعلق مش عارف ابيع البروسيسور علشان اجيب غييرة واجيب بوردة جديدة تنفع على البروسيسور الجديد ولا عارف عارف اشتري بوردة لاني خايف يكون البروسيسور بايظ وارجع ادور على واحد تاني زية علشان يمشي مع البوردة اللي هاجيبها

قولوليي اعمل ايه

unexpected
13-09-2012, 16:13
وعليكم السلام
اخي جرب المعالج عند اي حد لدية للوحة بسوكت 1366

mmels
13-09-2012, 17:30
ممكن اخي تشوف حته مستعمله عند الاخ محمود راجح لو مكنش هناك جديد وممكن تنزل سوق العصر وتسأل في المحلات هناك يمكن تكون موجوده عند اي محل

donjwan88
13-09-2012, 17:31
مشكور حبيبي unexpected (https://arabhardware.net/forum/member.php?u=11248776) على مرورك الكريم ولكن المشكلة اني مش لاقي بوردة بتقبل السوكت دة اصلا

يا جماعة دلوقتي انا بحثت كتير على النت بالنسبة للسوكت 1366 بتاع البوردة وطبعا بعدت عن جييجا بايت لا كفايا اللي انا شوفته من البوردة دي خالتني في asus المهم انا لقيت اللينك دة

https://www.ebay.com/sch/sis.html?_itemId=300345951490&_nkw=ASUS%20Rampage%20II%20Extreme%20Mainboard%20S ocket%201366%20Core%20i7

فانا عاوز اعرف سعر البوردة في مصر عامل كام وهل هي موجودة والا لا

فهل فيي موقع ممكن يفييدنيي فيي الموضوع دة والا شركة ممكن تفيدني

donjwan88
13-09-2012, 17:32
مشكور يا mmels
على الرد انا فعلا نزلت سوق العصر وللاسف ما لقتش البوردة ولا لقيت حاجة تمشي على البروسيسور

unexpected
13-09-2012, 17:52
مشكور حبيبي unexpected (https://arabhardware.net/forum/member.php?u=11248776) على مرورك الكريم ولكن المشكلة اني مش لاقي بوردة بتقبل السوكت دة اصلا

يا جماعة دلوقتي انا بحثت كتير على النت بالنسبة للسوكت 1366 بتاع البوردة وطبعا بعدت عن جييجا بايت لا كفايا اللي انا شوفته من البوردة دي خالتني في asus المهم انا لقيت

للوحات الGigabyte ممتازة ولا نستطيع الحكم على انها سيئة بسبب مشكلة معينة
على اي حال القرار لك طبعا:)

GIGABYTE Egypt
18-09-2012, 14:00
السلام عليكم يوجد لدي جي ستور في روكسي - الخليفة المأمون - البورده Sniper1 وهى تدعم المعالج الموجود معك... لا تقلق من جيجابايت فبالتأكيد اللوحة عملت معك بشكل جيد حتى قمت بتغييرها.. ولحل مشكلة الكهرباء التي تقطع باستمرار اقتني مشترك كهرباء من نوع جيد لتفادي مثل تلك الأحداث السيئة.. امر آخر مهم بالنسبة لنا من أين قمت باسترداد المبلغ الخاص ها وكم بلغ.. ويمكنك مراسلتنا على العنوان الالكتروتي لمتابعة الموقف معك والتأكد من أن كل شىء يعمل بشكل ممتاز معك : arabic.marketing@gigabyte.com وسنقوم بالتعاون معك حتى تستلم الماذربورد الخاصة بك وتتأكد من أنها جيدة وتعمل بشكل ممتاز ودون مشاكل.. تحياتنا.. فريق عمل جيجابايت مصر

السلام علكم ورحمة الله وبركاته

يا جماعة بجد انا هاتجنن بقالي اكتر من شهر والله من ساعة البوردة بتاعتي ما باظبط وانا دايخ علشان اجيب بوردة متوافقة مع البروسيسور ومش لاقيي خالص

المشكلة عنديي حدثت بعد مشاكل انقطاع الكهرباء وكنت حاطط موضوع هنا فيي المنتدى علشان المشكلة دي المهم كارت الشاشة اللي عندي باظ والبوردة ايضا و بعدين ودييت البوردة التوكيل ولكن للاسف مش عرفوا يصلحوها وكمان ما لاقوش بوردة تانية علشان اخودهها لانهم قالولي ان البوردة معادتش بتنزل مصر من زمان البوردة كان نوعها gigabyte x58a المهم دلوقتي انا خدت فلوس مكان البوردة دلوقتي المشكلة الاكبر فيي البروسيسور اللي عندي وهو I7 950 والسوكت بتاعه lga 1366 دلوقتي انا عاوز بوردة تمشي على نفس البروسيسور لفيت كتير والله ودوخت بقالي شهر واكتر ومش لاقي خالص فانا مش عارف اعمل اية وشغلي كله متعطل وكمان المشكلة الاكبر اني عاوز اتأكد ان البروسيسور شغال والا لا علشان اجيب بوردة وانا مطمن بدل ما اجيب بوردة والاقي البروسسور ضرب هو كمان زي البوردة ة لاني كنت بفكر ابيعة واجيب الاحدث لو نزل واجيب بوردة تنفع عليه وخلاص بس انا دلوقيت متعلق مش عارف ابيع البروسيسور علشان اجيب غييرة واجيب بوردة جديدة تنفع على البروسيسور الجديد ولا عارف عارف اشتري بوردة لاني خايف يكون البروسيسور بايظ وارجع ادور على واحد تاني زية علشان يمشي مع البوردة اللي هاجيبها

قولوليي اعمل ايه