المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : يا اهل الخبره مشكله عويصه في تنصيب الماك

yehia_me
14-10-2012, 09:51
السلام عليكم

اخواني في الله انا محتاج مساعدكم ضروري في تنصيب نظام الماك انا عندي مشروع التخرج المفروض هيكون علي الفاينل كات بس المشكله اني بقالي شهر بحاول انزله مفيش فايده ياريت تساعدوني في المشكله دي عشان خاطري لاني انا المفروض انهي المشروع بعد العيد :(

مواصفات جهازي

core i5 3570 k 3.4 ghz

vga card : AMD HD 6850

Motherboard : asus p8 z77-vlk

RAM : 8 giga

انا نزلت نسخ iATKOS_L2 وحرقتها علي اسطوانه لما بعملها بوت بتهنج علي لوجو التفاعه وال جهاز كله يعلق جربت احرقها كذا مره نفس المشكله نزلت النسخه تاني برده نفس المشكله مه العلم اني عامل الساتا achai لكن لا حياه لمن تنادي

بعديها نزلت نسخ الليون الريتايل لكن دي مش بتبوت اساسا وحاليا بنزل نسخه Mac.OSX.Lion.v10.7.3-HOTiSO علي أمل انها تشتغل بس انا فقدت الامل فعلا في الماك انا اتشريت هارد مخصوص عشان انزله بجانب الويندوز بس مش عارف ليه معصلج معايه

فياريت يا جماعه تشفولي المشكله وفعلا هيبقا جميل مش هنساه عشان ممكن انا بعمل حاجه غلط في التنصيب وانا مش واخد بالي

Amro.Mustafa
15-10-2012, 22:46
يحي روق بالك يا اخي الفاضل . العيب بالنسخة وليس في اي شي اخر . لان الاعدادات صحيحة ولكن ينقصها بعض البوهارات .

تابع هذا الموضوع ستجد الاعدادات كاملة .
[الموضوع الوحد لنظام الماكنتوش (الماك علي لوحات أســوس [من الألف الي الياء] (https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=322351)