المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلة كبيرة مع البطاقة HD 5770

damarel
28-10-2012, 17:51
يا جماعة لما بشغل الالعاب التقيلة عندى زى medol of honhor warfighter و metro 2033 وهكذا ....
الشاشة تقعد تقيد وتطفى كتييير وانا كنت كاسر سرعة كرت الشاشة و البروسيسور ورجعتهم تانى والمشكلة لسة موجودة فلو حد عندو حل للمشكلة ياريت يقول
انا كرتى hd5770 vapor x
البروسيسور intel core 2 duo 2.93ghz cache 3mb
ram 4 gb
الشاشة samsung 19 inch
البور سبلاى admin 350 watt

اية الحللللللللللللللللللللللللللللللللل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

(amr™forever)
28-10-2012, 17:54
شوف يا غالي السلوك متركبه كويس الحركه دي حصلت معايا قبل كده وهل الشاشه بتفصل مع العبتين دول بس

unexpected
28-10-2012, 18:11
هل تحصل المشكلة حتى على الاعدادات المتوسطة للالعاب دي؟؟؟ او ان المشكلة تحصل عند دخولك للعبة???
وهل تعمل على اخر تحديث للبطاقة؟؟؟ ان كان جوابك لا حاول تحميل اخر تحديث مود
وتأكد من توصيل وصلة ال6PIN من الباور للبطاقة وان لم تحل مشكلتك بعد تجريب كل الاقتراحات حاول تجرب باور اخر على جهازك

damarel
28-10-2012, 18:15
لا بصراحه هي بتحصل علي كل الالعاب معايا ,,,,,, في الالعاب بس ومش عارف ايه السبب ,,,,, وانا مبجربش الالعاب علي الاعدادات المتوسطه خالص بس هجرب حاضر

unexpected
28-10-2012, 18:19
لا بصراحه هي بتحصل علي كل الالعاب معايا ,,,,,, في الالعاب بس ومش عارف ايه السبب ,,,,, وانا مبجربش الالعاب علي الاعدادات المتوسطه خالص بس هجرب حاضر
اريد منك تجربة اخر تعريف صدر للبطاقة وجرب باور اخر على جهازك

damarel
28-10-2012, 18:35
لا انا مسطب اخر تعريف ,,,,,,,,, انا جربت اني العب الالعاب علي المتوسط اللعبه اشتغلت تمام ولا في اي تقطيع .......... بعدين قفلت الجهاز وتممت علي الاسلاك ورجعت لعبت اللعبه علي اعلي حاجه اشتغلت زي الفل ومفيش اي مشاكل ,,,,,,,,, مش عارف بقي الجهاز بيهزر وهزاره بايخ الصراحه

snow leopard
29-10-2012, 00:11
ربنا يباركلك يا ريس الجهاز بيعيد عليك :Dبس وبيقولك اهتم بى بس مرة كل اسبوع او كل شهر (كل سنة وانتم طيبين);)

beutimind
29-10-2012, 05:19
البور سبلاى admin 350 watt

اية الحللللللللللللللللللللللللللللللللل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اعتقد الباور اللى انت مركبه تجارى وهو السبب وكمان الكارت المفروض بيشتغل على الاقل مع باور 400 فعلى مش مع باور تجارى

الحق الجهاز قبل ما تندم

Ahmed Abdelwahab
29-10-2012, 06:31
الباور هو السبب عزيزي لأنه ماركة غير معروفة وحتي اذا كانت معروفة فالكرت يحتاج الي 400 وات
لذلك فالألعاب تغلق عند الاستخدام القوي للكرت وقد يتلف لا قدر الله.....عليك بتغيير الباور قريبا
وكل عام وأنتم بخير

unexpected
29-10-2012, 17:07
لا انا مسطب اخر تعريف ,,,,,,,,, انا جربت اني العب الالعاب علي المتوسط اللعبه اشتغلت تمام ولا في اي تقطيع .......... بعدين قفلت الجهاز وتممت علي الاسلاك ورجعت لعبت اللعبه علي اعلي حاجه اشتغلت زي الفل ومفيش اي مشاكل ,,,,,,,,, مش عارف بقي الجهاز بيهزر وهزاره بايخ الصراحه
انصحك بتغير الباور بواحد قوتة اكثر من 350W