المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : لو سمحتم ساعدونى فى اختيار احدى الشهادتين

KiNgOfDaTa
20-11-2012, 01:35
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

لو سمحتم يا اخوانى ، انا قريت العرض اللى عملاه مايكروسوفت عن الفرصة التانيه فى حاله عدم نجاحك فى الامتحان اول مره
و تخفييض 15% عند شرائك مجموعه من الامتحانات مع بعض
https://bsf01.com/Microsoft_Vouchers/MCSA_WinServer_SQLServer.aspx

و انا لسه دى هتكون ان شاء الله اول شهادة ليا كــIT
انا فى الحقيقة نويت على MCITP Enterprice بالخمس امتحانات
، لأنى عرفت ان دا هيقوى الcv بتاعى ، خصوصاً انى خريج تجارة و ليس هندسه او حاسبات
لكن العرض اللى عملاه مايكروسوفت على الMCITP Administrator

فأنتوا ايه رأيكوا ، هل MCITP Enterprice مابقتش تفرق عن MCITP Administrator بعد تغيير الاسماء ولا لا تفررق بردة
و لو MCITP Enter افضل ، يبقى اسيبنى من عرض مايكروسوفت ولا ايه ؟؟

internetworld
20-11-2012, 06:43
ابدا MCITP Server Admin واقبل العرض وحينما تنتهى منه انتقل الى دراسة MCITP Enterprise Admin فان ادركت موعد الامتحانات الخاص بها قبل انتهاء صلاحية الامتحانات فهذا امر جيد اكمل وتقدم و ان لم تدركها قم بدراستها فقط وانتقل الى تحديث معلوماتك وامتحاناتك بدخول امتحانات 2012

KiNgOfDaTa
20-11-2012, 16:57
جزاك الله كل الخير يا بشمهندس
لكن معلش بس هل انتربريز لسه مؤثرة فى البحث عن العمل ولا الموضوع دلوقتى مش اد كده ؟؟

internetworld
20-11-2012, 19:15
جزاك الله كل الخير يا بشمهندس
لكن معلش بس هل انتربريز لسه مؤثرة فى البحث عن العمل ولا الموضوع دلوقتى مش اد كده ؟؟
Enterprise Administrator بها معلومات كبيره حتى وان لم تدرك الامتحان لا تترك دراسة المنهج .......موضوع البحث عن عمل ليست فيه مسالة تاثير شهاده وانما محتوى المعلومات التى تشملها الشهاده ومدى احتياجها لبيئة العمل فالبتاكيد هذه الشهاده لها قيمه كبيره ...وان لم تدرك امتحاناتها عليك بالاستمرار فى 2012 للتعويض عن ذلك ....ركز فالدراسه ولا تشغل بالك كثيرا بالمسميات

KiNgOfDaTa
20-11-2012, 19:17
تمام يا بشمهندس و ربنا يجازيك عنى خيراً