المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مساعدة فى موقع ip torrent

sirsg
12-01-2013, 17:42
الموقع باعت لى الرسالة دى ومش فاهم منها اى حاجه
This is a warning sent to you for having 17 active hit and runs.
If you don't want to lose your account, you have to start seeding back properly and remove your hit and runs.
Failing to do so will result in your account being limited/banned.
If you do not know by now what is the hit & run system or how does it work, check our forums.
IPT Issues/Problems > Hit & Run Questions And Answers

ارجو التوضيح

ibrahim1984
12-01-2013, 18:09
انتا الراتشو بتاعك ايه ولا الابلود

ibrahim1984
12-01-2013, 18:12
انتا شكلك بتغش بضمير علي العموم الموقع بيحزرك

كلمنية
12-01-2013, 18:54
التراكر بيقولك انك عندك 17 هيت اند رن ولو انت مش عاوز تخسر اكونتك ابدأ فى عمل سيد للملفات اللى انت واخد عليا هيت اند رن
وبيقولك لو مش عملت كده هيتسبب فى تبنيد عضويتك ولو انت مش عارف يعنى اية هيت اند رن ابحث عنه فى المنتديات واعرف ازاى بيتم ازالة الهيت اند رن
معلومة منى بدل ما تتعب روحك فى البحث :- نزل الملفات اللى عليها هيت اند رن تانى لو انت حذفتها من عندك وخليها تعمل سيد لمده لا تقل عن 48 ساعة
بس هو ده كل ما فى الامر :)

XZOOM-911
12-01-2013, 20:13
يعني لازم تعمل سيد للملفات اللي حملتها عشان تجمع نقاط وباستخام هذه النقاط بإمكانك تحذف H&R

a7med beek
12-01-2013, 20:47
انتا الراتشو بتاعك ايه ولا الابلود

انتا شكلك بتغش بضمير علي العموم الموقع بيحزرك

بطل سبام عالفاضي والمليان وان كنت محتاج مشاركات ضع مشاركات مفيدة في شيء انت بتفهم فيه رجاءا

sirsg
13-01-2013, 00:11
النسبة Uploaded: 46.191 GB Downloaded: 43.013 GB
الراشيو 1.7

ahmed.elgamasy
13-01-2013, 01:02
الهيت ان رن ده معناه انك حملت وجريت يعنى ما حاتش الملف يعمل سيد المفروض انك الرشيو بين الى انت دونته من الملف والى رفعتى 1 يعنى ترفع قد ما دون علشان الهيت ما يطهرش علشان يروح من عندك وما تتبندش تخلى الموقع ياخد منك الابلود قد الون لود الى انت عملته اول يا خد 50 بنوص من البونص بيونت بتاعت قصاد كل هيت يعنى 50فى 17 يعنى 850 بيونت قصاد الكل فخليك فى الابلود احسن واعمله علشان لو ما عملتش الاكونت حتقفل

sirsg
13-01-2013, 03:23
بس انا بستعمل برنامج extrem mod وبعد ما بحمل بسيبة يعمل فاك ابلود ولو الفيلم جيجا بخليه يرفع اربعة جيجا ونسبة الابلود بتوضح ده لو انا بحمل واجرى مكنش هيكون فى ابلود مش فاهم ايه الحكاية دى

ahmed.elgamasy
13-01-2013, 11:18
مش عارف افهماهاك ازاى بس هة ده الى بيحصل هو حضرتك بعد ما بتحلص التورنت بتسيبه يعمل سيد لو بتسيبه يعمل سيد ما تسبهوش علشان هو ده السبب الموقع بيحسب الى انت بترفعة حقيقىا و اخر كميه رفعها برنامج الرشيو مش بيحسب التوتل فى حوار هيت اند رن ارجو لو فيه واحد عنده خبرة اكتر منى يوضحه بصورة افضل

Unknown_Dragon
13-01-2013, 16:16
بس انا بستعمل برنامج extrem mod وبعد ما بحمل بسيبة يعمل فاك ابلود ولو الفيلم جيجا بخليه يرفع اربعة جيجا ونسبة الابلود بتوضح ده لو انا بحمل واجرى مكنش هيكون فى ابلود مش فاهم ايه الحكاية دى

اللى انته بتعمله ده غلط لانك بترفع زيادة قوى
غلط انك ترفع 4 اضعاف اللى حملته ... كده انته هتتمسك بالغش قريب
الصح انك ترفع 1.4 الى 2 اضعاف ما بتحمل
يعنى مثلا انت حملت ملف واحد جيجا ترفع 1.5 جيجا او 2 بالكتير
لو عايز تبقى فى السليم اعمل كده وسيبك من البفر العالى والرتب والترقيات والحوارات دى
اللى انته عايزه من الملفات بتاخده فخليك فى الامان

-اما بخصوص الهت اند رن Hit & Run فهو بسبب انك بتحمل الملف وتوقفه يعنى مبتخلوش فى حالة Seeding لمدة معينه
يعنى التراكر طالب منك انك تعمل سيد للملف مدة معينة مهما كان الرئيو بتاعك
والمدة دى بتختلف من تراكر للتانى لكن اغلب التراكرات بيطلب 72 ساعة سيد وليس شرطا ان يكونوا متواصلين
لكن المدة المطلوبة ثابتة لكل ملف
المطلوب منك انك تعمل سيد للملفات اللى حملتها من تراكر علشان ميقفلش الاكونت

a7med beek
13-01-2013, 18:56
على فكرة

IPT

بدا يتطور

الغش الي من غير فزلكة وطولة بال بيتمسك

وفي ناس بتغش بغباء ومش بتتمسك انت وحظك

يعني الغش على كل ملف ما تخليش النسبة متشابهة تخليها من 1.1 الى 1.5

وبكدة قشطة اوي

genieriodan
14-01-2013, 08:08
بص مبدئيا كده إنت هتفتح IPT وتكون رفع بال ratiomaster أو أي حاجة تانية نسبة كويسة تكون أهم حاجة عندك فرق جيجات كويس والشرح بتاع el-ratiomaster موجود في القسم وبعد كده هتدخل على ال IPT هتدوس على ال تحذير اللي بالأصفر اللي جايلك وهو هيخيرك لما يتفتح تستخدم من الجيجات بتاعتك علشان تعوض فرق ال سيدينج اللي إنت ماعملتوش للملفات اللي إنت نزلتها فـإنت تشتري الفرق اللي في التحذيرات ده بفرق الجيجات بتاعك أو بالبونس.