المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسار حول شاشه lg 32lm6410

walid_mahrous
24-01-2013, 02:52
هل الانترنت فى هذه الشاشة بطئ لان هذا اول يوم ليا مع الشاشة وحاسس انها بكيئه فى النت يعنى مثلا السكايب بقاله ساعه بيعمل ابديت

Ťắќľắḿḿ
24-01-2013, 10:23
السلام عليكم
اخي الشاشة و السمعات و الطابعات و الموس و لوحة المفاتيح و اي وسيلة اخراج و ادخال للبيانات من الكمبيوتر او الى الكمبيوتر
ليسة لها علاقة بسرعة الكمبيوتر
اي انها لا تزيد او تقلل السرعة ممكن انت النت عندك ضعيف او الرام قليلة او المعالج ضعيف

walid_mahrous
24-01-2013, 17:25
السلام عليكم
اخي الشاشة و السمعات و الطابعات و الموس و لوحة المفاتيح و اي وسيلة اخراج و ادخال للبيانات من الكمبيوتر او الى الكمبيوتر
ليسة لها علاقة بسرعة الكمبيوتر
اي انها لا تزيد او تقلل السرعة ممكن انت النت عندك ضعيف او الرام قليلة او المعالج ضعيف
انا اتكلم عن موضوع تانى خالص هذه الشاشه سمارت يوصل بها النت بدون كمبيوتر ولها برامجها الخاصه بها شكرا لك على اهتمامك

Ťắќľắḿḿ
24-01-2013, 18:40
اعتقدت انه جهاز كمبيوتر اخي سامحني
اكيد الشاشة السمارت بتكون بطيئة شوية لان المعالج بتعها حيكون محدود الامكانيات ولا يقارن بمعالجات البي سي

mmels
24-01-2013, 23:46
اعتقد ان الامر يتوقف اكتر علي سرعة النت لديك

اخبرني كيف حال الشاشة معك ولماذا لم تعمل لها انبكسونج او ريفيو للاستفادة

وهل بها مدخل نت ام تعتد علي الدونجل وبكم اشتريتها ومن اين ؟؟؟؟؟

MaHmOuD ZeRo
25-01-2013, 00:02
واش جاب الشاشه للنت ؟؟؟ :confused:

rulezz
25-01-2013, 09:49
واش جاب الشاشه للنت ؟؟؟ :confused:

اخى فى شاشات كتير جديدة تم اطلاقها باسم smart tv و ليها مميزات كتير زى الشيرنج و بلوتوث و يو اس بى و تدعم خاصية النت برضو ...

santos2
25-01-2013, 17:49
ياريت حضرتك تقولنا رايك ايه فى الشاشة بالنسبة للافلام ال 3d والأفلام الهاى ديفنشن و الأفلام والقتوات العادية SD اللى بتتعرض على الريسيفر وياترى الشاشة بتشغل كوديكس الصوت بصيغة dts لان ده اكتر حاجة مخوفانى من شاشات LG وده اللى بيميز السامسونج عن ال LG لانى ناوى اشتريها إن شاء الله وياريت حضرتك تقولى سعرها وشاريها منين

walid_mahrous
28-01-2013, 22:31
اعتقد ان الامر يتوقف اكتر علي سرعة النت لديك

اخبرني كيف حال الشاشة معك ولماذا لم تعمل لها انبكسونج او ريفيو للاستفادة

وهل بها مدخل نت ام تعتد علي الدونجل وبكم اشتريتها ومن اين ؟؟؟؟؟
الشاشة بها مدخل للنت لان وبها ايضاً وايرليس

walid_mahrous
28-01-2013, 23:27
ياريت حضرتك تقولنا رايك ايه فى الشاشة بالنسبة للافلام ال 3d والأفلام الهاى ديفنشن و الأفلام والقتوات العادية SD اللى بتتعرض على الريسيفر وياترى الشاشة بتشغل كوديكس الصوت بصيغة dts لان ده اكتر حاجة مخوفانى من شاشات LG وده اللى بيميز السامسونج عن ال LG لانى ناوى اشتريها إن شاء الله وياريت حضرتك تقولى سعرها وشاريها منين
الثرى دى ممتاز مع انى كنت متخوف من حجمها انه صغير لكنها جيده فى الثرى دى وطبعاً حسب نوعية الافلام ففمكن تشوف افلام ثرى دى ما فيهاش اى حاجه بره خالص الصوره العاطية فيها رعشه خفيفة بتظهر فى بعض القنوات بس مش كتير يعنى والشاشة دى بتدعم dts بس الشاشة جميلة جداً فى الافلام الثرى دى انصحك بال جى افضل من السامسونج لان نظارتها رخيصه وخفيفة