المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : فى fujitsu siemens ah531/gfo‏

AbdelrahmanAli
26-01-2013, 23:39
انا معايا لاب توب fujitsu siemens ah531/gfo فى كارتين شاشة واحد Intel و التانى Nvidia , المشكلة ان الالعاب بتفتح على الكارت Intel و انا عاوزها تفتح على Nvidia ؟ ازاى اقدر اعمل ده ؟

و جزاكم الله خير :)

md3000
27-01-2013, 14:09
اعمل كليك يمين بالماوس على الديسكتوب واختار NVidia Control Panel

و بعد كده اختار Manage 3D Setting هتلاقيها على الشمال تحت 3D Settings

وادخل علي Program Settings هتلاقي قائمة بالالعاب اختار اللعبة ال انت عاوزها و هتلاقي تحتها اختيار انك تشغلها بكارت الانتل او الانفيديا اختار High Performance NVIDIA Processor و اعمل Apply

ودي صورة توضيحية https://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/8dddead70e.png

و على فكرة انا عندي نفس الجهاز و اي مشكلة تقابلك انا في الخدمة:D

AbdelrahmanAli
27-01-2013, 21:09
جزاك الله خير :)

و متشكر لحضرتك جدا جدا :)

اسمحلى من فضلك اسأل سؤال تانى , حضرتك هو اللاب ده لما افتح games المروحة بتسرع شوية و تطلع هوا دافى كده فى حاجة ولا طبيعى و مش بتعمل كده طول ما انا شغال ده بيبقى على فترات متقطعة ؟ و ايه رأيك فى اللاب ده ؟

md3000
27-01-2013, 21:22

و متشكر لحضرتك جدا جدا :)

اسمحلى من فضلك اسأل سؤال تانى , حضرتك هو اللاب ده لما افتح games المروحة بتسرع شوية و تطلع هوا دافى كده فى حاجة ولا طبيعى و مش بتعمل كده طول ما انا شغال ده بيبقى على فترات متقطعة ؟ و ايه رأيك فى اللاب ده ؟

العفو علي ايه:)

وبالنسبة للمروحة ده طبيعي جدا بتسرع و صوتها بيعلي لما بتشغل الالعاب عشان تبرد الجهاز و ده بيحصل في كل الاجهزة مش تقلق انا هاري الجهاز العاب و الحمد لله بقاله حوالي 7 شهور معايا و شغال تمام

و رأي في اللاب انه لابتوب جيد بالنسبة لسعره و امكانياته و خاماته (صناعة الماني:D) و كمان مش بيسخن بزيادة بس عيبه الوحيد ان صوت السماعات وحش مفهاش bass خالص بس انا كده كده مش فارقة معايا لاني موصله ب subwoofer:D

AbdelrahmanAli
27-01-2013, 22:05

و متشكر مرة تانية لحضرتك , و علشان صدعت حضرتك .. بس معلش اى حاجة هكون عاوزها هاجى اقول لحضرتك :) ده لو مفيش مانع

md3000
27-01-2013, 22:51
لا ولا صدعتي ولا حاجة و أي حاجة عاوزها انا موجود:)

AbdelrahmanAli
31-01-2013, 12:18
جزاك الله خير :) الحمدلله , شكراً لذوق حضرتك جدا :)

سامى خالد
21-03-2014, 16:51
عايز ازود كارت الشاشة من البيوس ازاى من لاب fujitsu
و جزاكم الله خير :)[/QUOTE]