المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسار بخصوص تراكر cnhd

The Jocker
02-02-2013, 00:41
السلام عليكم
لو سمحتم كان عندى استفسار بخصوص التراكر ده
هى كل الافلام اللى عليه عليها ترجمه صينى ؟
و هل ينفع اشيلها و احط ترجمه عربى ؟

Unknown_Dragon
02-02-2013, 11:12
انا لم احمل من عليه من قبل
لكن قاعدة عامة هى ان كل الافلام والمسلسلات فى التراكرات الاجنبية تكون الترجمة منفصلة تماما عن الفيلم
سواء كان التراكر صينى المانى هنجارى رومانى يونانى
كل الاجانب بيحطوا تراجمهم فى ملف منفصل
وحتى اللى بيدمج الترجمة (وده نادرا ومشفتوش الا على Bakabt تراكر انمى ) بكون SOFTSUB يعنى انته ممكن تتحكم فيها براحتك تخفيها تشليها خالص تحط ترجمة تانية وتشيل الترجمة دى كأن مفيش ترجمة قبل كده ..... تسحب الترجمة
الاجانب بيحترموا الناس وعارفين ان فيه ناس بتحمل من بلاد تانية فبيحطوا التراجم منفصلة علشان اللى لغته مختلفة يعرف يتفرج على ترجمة اللى هو عايزها

كل التراكرات TL / IPT /CNHD/HDspace /BIThdtv وغيرها
تراجمهم منفصلة
ده ان حطوا ترجمة فى التورنت اصلا وغالبا مبيحطوش ترجمات فى ملف التورنت علشان كل واحد يجيب ترجمته بمعرفة و بالترجمة اللى يحبها
اما نحن العرب فنلصق الترجمة باسوء طرقها

خلاصة الكلام متقلقش من موضوع الترجمة
واى فيلم هتلاقى له ترجمته على subscene لجميع النسخ-غالبا-

اما الملفات اللى بيبقى عليها ترجمة ملصقة SOFTSUB بتلاقيهم كاتبين ENGSUB /FRSUB وكده

ahmed.elgamasy
02-02-2013, 12:49
يا باشا مش رط ان لتراكر صينى يكون الترجمة صينى الرك على الابلود رفعة بترجمة مدمجة ولا يمكن ممكن تلاقى فى الرتراكر ده وده

The Jocker
02-02-2013, 15:38
انا لم احمل من عليه من قبل
لكن قاعدة عامة هى ان كل الافلام والمسلسلات فى التراكرات الاجنبية تكون الترجمة منفصلة تماما عن الفيلم
سواء كان التراكر صينى المانى هنجارى رومانى يونانى
كل الاجانب بيحطوا تراجمهم فى ملف منفصل
وحتى اللى بيدمج الترجمة (وده نادرا ومشفتوش الا على Bakabt تراكر انمى ) بكون SOFTSUB يعنى انته ممكن تتحكم فيها براحتك تخفيها تشليها خالص تحط ترجمة تانية وتشيل الترجمة دى كأن مفيش ترجمة قبل كده ..... تسحب الترجمة
الاجانب بيحترموا الناس وعارفين ان فيه ناس بتحمل من بلاد تانية فبيحطوا التراجم منفصلة علشان اللى لغته مختلفة يعرف يتفرج على ترجمة اللى هو عايزها

كل التراكرات TL / IPT /CNHD/HDspace /BIThdtv وغيرها
تراجمهم منفصلة
ده ان حطوا ترجمة فى التورنت اصلا وغالبا مبيحطوش ترجمات فى ملف التورنت علشان كل واحد يجيب ترجمته بمعرفة و بالترجمة اللى يحبها
اما نحن العرب فنلصق الترجمة باسوء طرقها

خلاصة الكلام متقلقش من موضوع الترجمة
واى فيلم هتلاقى له ترجمته على subscene لجميع النسخ-غالبا-

اما الملفات اللى بيبقى عليها ترجمة ملصقة SOFTSUB بتلاقيهم كاتبين ENGSUB /FRSUB وكده

يا باشا انا عارف كل الكلام ده
و باحمل من التورنت ليش و hd space و كله تمام
بس انا ماتعاملتش مع التراكر ده قبل كده و الصور اللى حاطينها مع الافلام فيها ترجمه صينى فانا عايز لو حد عارف التراكر
يقوللى هل الترجمه دى فى ملف منفصل و لا مدموجه مع الفيلم

Unknown_Dragon
02-02-2013, 17:04
انا محملتش عليه ملف كامل قبل كده
بس اعتقد ان مفيش ترجمة ملصقة بالافلام
لسبب بسيط هو :
انى كذا مرة حملت جزء من فيلم من التراكر ده و بعدين كملت الملف من تراكر تانى
الملف كان نفس نسخة الفيلم ونفس الحجم وبرنامج التورنت عمل Check وبعدين كمل عادى
فلو الترجمة ملصقة كان الحجم زاد بتاع 150 كيلو ولا حاجة ودول مع برنامج التورنت بيفقروا وساعتها مش هيرضى يكمل على الملف

انا اعتقد كده
وعلى العموم جرب حمل فيلم صغير وشوف ايه نظام الترجمة ان لقيت فيه ترجمة يبقى معظم الملفات فيها ترجمة وشوف الترجمة سوفت ولا هارد
ولو مفيش ترجمة يبقى كل الملفات مفيهاش ترجمة
او ادخل اسألهم بنفسك فى المنتدى بتاعهم او IRC
بس لو ناوى تغش بلاش تسألهم يكون احسن...

The Jocker
02-02-2013, 20:13
انا محملتش عليه ملف كامل قبل كده
بس اعتقد ان مفيش ترجمة ملصقة بالافلام
لسبب بسيط هو :
انى كذا مرة حملت جزء من فيلم من التراكر ده و بعدين كملت الملف من تراكر تانى
الملف كان نفس نسخة الفيلم ونفس الحجم وبرنامج التورنت عمل Check وبعدين كمل عادى
فلو الترجمة ملصقة كان الحجم زاد بتاع 150 كيلو ولا حاجة ودول مع برنامج التورنت بيفقروا وساعتها مش هيرضى يكمل على الملف

انا اعتقد كده
وعلى العموم جرب حمل فيلم صغير وشوف ايه نظام الترجمة ان لقيت فيه ترجمة يبقى معظم الملفات فيها ترجمة وشوف الترجمة سوفت ولا هارد
ولو مفيش ترجمة يبقى كل الملفات مفيهاش ترجمة
او ادخل اسألهم بنفسك فى المنتدى بتاعهم او IRC
بس لو ناوى تغش بلاش تسألهم يكون احسن...

هاشوف كده
هاحمل فيلم صغير