المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكله بلعبة DMC devil may cry

mooreyy
07-02-2013, 04:18
السلام عليكم

انا حملت لعبة DMC devil may cry نسخة fullrip و اللعبة الحمد لله اشتغلت و في البدايه كانت مهنجه و بطيئه

و بعد ما غيرت مروحة البروسيسور هي كانت بها مشاكل اشتغلت بسرعه عن الاول و خصوصا في اللودينج و كمان كانت لعبة pes 2013

كانت بتهنج و بعد كده بقت شغاله 100 % المشكله بقا ان بعد ما اشغل لعبة DMC devil may cry و اجي العب الاقي اللعبة

بتقطع بالظبط العب ثانيتان و تعلق 4 ثواني و لما اوقف اللعبة عن طريق esc واجيب القائمه اللعبة مبتعلقش خالص و كارت الشاشه عندي
ati radeon hd 4650 و كمان لسه منزله اخر تحديث ليه انهردي و الرام 2 gb و البروسيسور celeron 3.6 طبعا اي حد هيشوف اسم البروسيسور هيقول ان العيب منه بس انا لعبة لعبة max payne3 بيه و كانت شغاله بنسبه 90 % يعني هو ماشي و طبعا الخلاني ما اشك في البروسيسور ان المشاكل بتاعته هي تطويل في فترة اللودينج بتاع الالعاب او التبطيء اما مشكلة التعليق دي اول مره تقابلني

ارجو الحل من الاعضاء و شكرا

shreef sabry
07-02-2013, 05:03
امكانيات جهازك ضعيفه واللعبة فيها حركه كتير غير max payne3خالص ياريت مواصفات جهازك بالتفصيل وايه نوع نظام التشغيل عندك

mask_of_fear
07-02-2013, 15:46
جهازك ضعيف جدا و لا يجوز ابدا مقارنه لعبه باخرى ( اصلا لعبه max payne لعبه خفيفه جدا )

المشكلة لديك من المعالج الضعيف

mooreyy
07-02-2013, 16:49
ويندوز xp 32bit ram 2 gb processor intel celereon 3.7 card ati radeon hd 4650

دي امكنيات جهازي

و كده اكيد العيب من البروسيسور و له في برامج ممكن تقلل التقطيع ده

+

شكرا لرد الجميع

mawedahmed
08-02-2013, 19:40
يا استاذ فعلا المشكلة من البروسيسور وعلى فكرة المشكلة ديه كانت عندى اللى هى اللودنج الطويل وكده ولكن عند شراء i7 ماشاء الله اللعبة مابتاخدش 2 ثانية للبداية وفعلا ده عيب فى البروسيسور

mooreyy
10-02-2013, 00:56
يا استاذ فعلا المشكلة من البروسيسور وعلى فكرة المشكلة ديه كانت عندى اللى هى اللودنج الطويل وكده ولكن عند شراء i7 ماشاء الله اللعبة مابتاخدش 2 ثانية للبداية وفعلا ده عيب فى البروسيسور

شكرا ليك استاذ معوض و خلاص تم التاكد ان العيب من البروسيسور :ah8: