المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسار يا رجالة

AbdullahEGY
10-02-2013, 13:52
ممكن استفسار ، هوا انا لو عندي اكونت على تراكر خاص نفترض التورنت ليتش مثلا هل ممكن اني احمل ملف تورنت (.torrent) و اديه لواحد تاني خالص ماعندوش اكونت اصلا و اخليه يحمله من اي بي تاني و كده .. هل ده ممكن و طبعا عارف انه هيأثر في الراشيو بتاعيياريت حد يساعدني

youlost
10-02-2013, 14:27
انا عملتها اكتر من مره مع ابن خالي كنت بنزل الملف عندي وابعته له واقوله اما تخلص تحميل شيله من البرنامج وعرفني :D

بس اهم حاجه مش تخش علي الاكونت واللي انتا مديله الملف وبيحمله يكون بيحمله ^^

والحمد لله الاكونت شغال اهو وتمام وفله ;)

AbdullahEGY
10-02-2013, 14:32
اه يعني هوا مش لازم يكون عامل log in بالاكونت بتاعي تمام؟

youlost
10-02-2013, 14:35
اهاا وانتا بردو وهو بيحمل الملف مش تخش علي الاكونت بتاعك لحد اما يخلص تحميل ويشيله من البرنامج :)

انا بعمل كده ساعات وعملتها بتاع 4 مرات والاكونت شغال زي الفل معايا لحد دلوقتي ^^

AbdullahEGY
10-02-2013, 14:38
قشطة اوي و ياريت لو حد تاني جرب يقول حتى يطمئن قلبي ^^

TorRent
10-02-2013, 14:49
قشطة اوي و ياريت لو حد تاني جرب يقول حتى يطمئن قلبي ^^

اخى انا جربتها كتير متخفش بس اهم حاجه انك متخلهوش يغش عليه خالص احسن يبوظ الدنيا وكمان يمسحو اول ما يخلص ومينشرش الملف .torrent

the fentom
10-02-2013, 15:05
انا كنت ببقى فاتح اكونتى فى البيت عادى وبسحب منه فى البيت وفى السيرفر فى نفس الوقت عادى وبردو بترجع لقوانين التراكر فى الاول والاخر :D

AbdullahEGY
10-02-2013, 15:12
يعني عادي ان شاء الله ^_^

AbdullahEGY
10-02-2013, 19:00
طب معلش بالنسبة لل snatch list عادي لو اتحملت اكتر من مرة؟ يعني هيكون اللي اتحمل اكبر من حجم الملف اصلا ده عادي ؟؟

mezo92
10-02-2013, 19:14
طب معلش بالنسبة لل snatch list عادي لو اتحملت اكتر من مرة؟ يعني هيكون اللي اتحمل اكبر من حجم الملف اصلا ده عادي ؟؟

لا ده اللي مش عادي :D وبترجع لقوانين التراكر يعني مثلا تورنت ليتش قالك ممنوع تحمل ملف مرتين غير لما تستأذن مشرف :D

Unknown_Dragon
10-02-2013, 19:15

وضح اكثر اخى
لكن اللى انا فهمته انه انت بتسال لو كان الملف مثلا 100 ميجا و ظاهر فى الموقع انك محمل 120 ميجا مثلا على الملف ده يعنى فيه 20 ميجا زيادة عن حجم الملف الاصلى انته قصدك كده ؟؟
غالبا مفيش مشاكل بس نرجع ونقول لو التركر رخم ممكن يرخم عليك لو كان الفرق كبير اما لو الفرق صغير عادى
لانه ساعات النور ممكن يقطع وشوية ملفات يطيروا وانته بتحملهم او اجزاء منهم هيا بتحصل معايا بيطير شوية الميجات اللى اتحملوا فى الاخر بس طبعا النور مش بيقطع اللى فى ام الفـ-- مصر (علشان الرقابة )
وكمان احيانا بيبقى فيه Waste files
هذا ما اظنه

deplome
16-02-2013, 01:51
الموضوع ده نسبي
علي حسب التراكر يعني
في تراكرات كتير بتسمحلك انك تدخل وتحمل وتسيد من اكتر من جهاز
يعني مش شرط تخليه يحمل الملف ويوقفه كمان
لا انت ممكن انت وهو تحمله في نفس الوقت
وهيتسحبلك السيد والابلود من الجهازين عادي خالص

وفي تراكرات طبعا بتمنع السهرايه دي خالص
هو جهاز واحد وممنوع اي نشاط من علي اي جهاز تاني من غير ما تقول للستاف

علشان تتاكد
راجع الفاكس بتاع التراكر نفسه

بيكون مكتوب بصيغه شبه دي

Multiple IPs (Can I login from different computers?)

والاجابه بقي بتختلف من تراكر للتاني :)