المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكله في تعريف الفيجا الجهاز hp g6 pavilion 1138ee

amer marzouk
15-02-2013, 04:54
السلام عليكم عندي مشكله في تعريف الفيجا اولا انا غيرت الوندز واول لما بدا اسطب التعريفات بعد لما خلصت الفيجا لسه زي ماهي وكان ده منظ الفيجا لو سمحت عايز تعريف للفيجا وازاي اخلي الفيجا ATI هي الفيجا الاساسيه بدل من الانتل مع العلم ان نظام التشغيل وندز 8 64 :mad:https://www13.0zz0.com/2013/02/15/02/696971326.jpg

Ĩ ф И_ Ĥ Ξ λ Я Ŧ £
15-02-2013, 05:11
وعليكم السلام

طالما عندك كرتين شاشة اجباري انتل للاستخدام العادي وAMD يعمل فقط في الالعاب والمهام الجرافيكس فقط

المشكلة تبدو من التعريف احذف التعريف القديم ونزل احدث اصدار من موقع شركة amd.com

بتوفيق

amer marzouk
15-02-2013, 05:15
وعليكم السلام

طالما عندك كرتين شاشة اجباري انتل للاستخدام العادي وAMD يعمل فقط في الالعاب والمهام الجرافيكس فقط

المشكلة تبدو من التعريف احذف التعريف القديم ونزل احدث اصدار من موقع شركة amd.com نزلت كل التعريفات وكل التعريفات تظهر نفس الرساله والالعباب مثل برو بتقرا الانتل لفقط في الاعدلدلت بتاعت اللعبع وكنت قريت موضوع ليك عن كيفية اختيار الفيجا وتقريبا كان نفس الجهاز اللي هي كلك يمين علي سطح المكتب بس انا القائمه دي مش بتظهر عندي فلو سمحت لو فيه امكانية ايجاد التعريف يبقي تمام

بتوفيق

Ĩ ф И_ Ĥ Ξ λ Я Ŧ £
15-02-2013, 05:23
اعتقد انك لم تحذف التعريف جيدا ولذلك لا يعمل معك

اسمع

اضغط زر يمين على اسم الكرت amd في صورة واختر حذف ومسح واعمل ريستارت

ادخل على safe mode وشغل برنامج DriverSweeper_3.2.0 واختر amd واحذف كل ماله علاقة بكرت واعمل ريستارت

ادخل على موقع الشركة ونزل التعريف الخاص بويندوز 8 وامورك تمام ^^

لعلمك الويندوز 8 حتى الان غير صالح لاستعمال اليومي بسبب مشاكله مع التعريفات وخصوصا للالعاب لا ينصح به ابدا

بتوفيق