المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : المجازفة حلوة مفيش كلام xD

youlost
16-02-2013, 18:31
سلام عليكم
هتكلم انهارده عن اول مجازفة ليا في عالم التورنت بس دي جازفة عاليه شوية :D

من فتره كتير اوي الرايشو بتاعي في تورنت ليتش كان قليل اوووي لدرجه انه وصل لـ 0.4 يعني اقل من نص الواحد كمان فكرت كتير اعمل ايه اعمل ايه قولت اشتري سيرفر ويندوز او سيد بوكس عشان اظبط بيه الرايشو لاقيت العمليه مش هتفنح مع التراكر ده لانه كان بيدي للملفات الجديده اللي بتنزل مده اني اعملها بعد مثلا 9 ساعات عشان الرايشو كان قليل .... وطبعا الملفات القديمه كلها Leechers قليل يعني مكنش بيجيب ابلود رحت بقي فكرت وقولت والله لمجازف بالاكونت واللي يحصل يحصل وهيا كده ولا كده خربانه ولازما الواحد يجرب عشان يتعلم :D

رحت ماسك ملف 27 جيجا و 3 جيجا نزلتهم من السيد بوكس وطبعا مخدوش اي حاجه خالص في الدون لود وجينا بقي ازاي اعملهم ابلود رحت فاتح برنامج RatioMaster ورحت حاطط فيه الملفين خليت الـ 27 جيجا يترفع وحددت يترفع له 35 جيجا بسرعه 350 كيلو في الثانيه و الملف التاني رفعت فيه 6 جيجا بسرعه 100 كيلو وسبتهم ونمت وبقالهم يومين اهو شغالين والاكونت زي الفل ... تاني مجازفه بقي ودي اللي كنت خايف منها جدااا اني كنت ناوي انزل مسلسل برزون بريك كله عشان اتابعه لاقيت في التورنت ليتش ملف حجمه 20 جيجا الموسم الاول والتاني والتالت .. قولت بس هنزلهم وبعد كده انزل الرابع مع نفسه ورحت فاتح برنامج Ratio Faker وظبط الاعدادت مقابل كل 1 ميجا دون لود يرفع 3.5 او 4 ميجا :D طبعا انا كنت خايف اوي ان الاكونت يتقفل بسبب الحركه دي بس الملف فعلا نزل 19 جيجا واترفع علي التراكر 62 جيجا :D والحمد لله الاكونت لسه عايش زي الفل :eek:

انا قولت اما احكي الحكايه دي عشان اللي خايف من الغش لازما يجازف وانا طبعا جازفت بالحركات دي عشان اظبط الرايشو وهو دلوقتي الرايشو بقي 1.1 والحمد لله في المرات القادمه اكيد الغش هيبقي علي قد الملف بالظبط يعني لو ملف 1 جيجا ارفعه يبقي 1.5 جيجا او 2 جيجا بس :o :p

معلومة الأكونت بتاع التورنت ليتش ده معايا بقاله 3 سنين ونص يعني له ذكريات معايا https://arabhardware.net/forum/images/smilies/tongue.gif
وكان اول تعاملي مع التراكرات الخاصه وعالم التورنت https://arabhardware.net/forum/images/smilies/tongue.gif
وشكرا ليكم :D

Dr.a7med
16-02-2013, 19:54
هي بتبقي حظوظ
مرة اتقفلي اكونت علي البت جيمر كان اليت يوزر و مسجل من زمان و كنت بغش بسرعة 50 كيلو في الثانية و كل الأعدادات تمام في الأم راشيو
مرة واحدة هوب خدت البان المتين :D

ibrahim1984
16-02-2013, 21:48
ربنا ستر يا صاحبي معاك

MEDO3ABED
16-02-2013, 21:54
طب بعد اذنك ايه افضل برنامج شغال حاليا مع تورنت ليش لانى لسة جديد ومعايا سيرفر بس بنتظر 9 ساعات على الملفات الجديدة

fokoyama
17-02-2013, 00:04
موفق اخي

ahmed.elgamasy
17-02-2013, 01:59
الف مبروك يا كبير

youlost
22-02-2013, 03:35
طب بعد اذنك ايه افضل برنامج شغال حاليا مع تورنت ليش لانى لسة جديد ومعايا سيرفر بس بنتظر 9 ساعات على الملفات الجديدة

بصراحه تورنت ليتش جربت عليه كله حتي الأن الرايو فاك و ال GreedyTorrent و الرايشو ماستر و المود كلهم فله حتي الأن والاكونت شغال الحمد لله ^^

youlost
22-02-2013, 03:35
+ الاكونت لسه شغال بعد المجازفه دي كلها و لسه مجازف بردو عليه من يومين تاني علي الموسم الرابع لبرزون بريك :D

tigeroo
22-02-2013, 06:56
افضل برنامج لخداع ال bitspyder ايه