المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مارايكم في مواصفات جهاز dell من امريكا

ksyb22
18-02-2013, 07:34
هذا اول مشاركة لي واريد مساعدتكم انا اعمل في شركة تريد شراء اجهزة محمول في اليمن وعرض علينا البايع جهاز بالمواصفات التالية وارد امريكا :
معالج i7
رام 8 جيجا
هارد 1 t
شاشة 15.6
العرض كان لحوالي 40 جهاز والسعر 770 دولار والمصدر امريكا
المشكلة انه فيه من اخبرنا بانه سعر رخيص واحتمال انه يكون مجدد مع ان صاحب المحل قل جديد هل السعر معقول حسب الكمية ام ان صاحب المحل يكذب والاجهزة مجددة هذا مااردت مساعدتكم فيه وشكر

kogi2010
18-02-2013, 08:01
تقدر ببساطه تكشف على الاجهزة عن طريق السرفيس تاج وتعرف اذا كان الجهاز ريفربيشد ولا جديد

ksyb22
18-02-2013, 08:46
تقدر ببساطه تكشف على الاجهزة عن طريق السرفيس تاج وتعرف اذا كان الجهاز ريفربيشد ولا جديد

شكرا على مرورك اخي العزيز لاكن هل ممكن توضيع كيف طريقة السر فيس تاج وجزاك الله خير

Elkingkeko
18-02-2013, 19:44
اولا الديل مليان مشاكل ليس حصر لها و دلوقتي بينزلو في السعر لانة بيها عيوب صناعة او معاد تصنعة احذر من الشركة الوسخة دية عارف لو انتا قولتي اجهزة لينوفوا ممكن تكون مبلوعة شوية لانة ليبنوفوا دلوقتي عيبوها ومشاكلها قليلة بعكس الديل مع انة الاتنين وكلين السوق

ksyb22
19-02-2013, 07:50
اولا الديل مليان مشاكل ليس حصر لها و دلوقتي بينزلو في السعر لانة بيها عيوب صناعة او معاد تصنعة احذر من الشركة الوسخة دية عارف لو انتا قولتي اجهزة لينوفوا ممكن تكون مبلوعة شوية لانة ليبنوفوا دلوقتي عيبوها ومشاكلها قليلة بعكس الديل مع انة الاتنين وكلين السوق

شكر اخوي وصحيح الينوفوا فيه ونصحونا به لكن خفنا لانها نوع ماهو معرف في السوق لنا وايش رايك من حيث السعر مقبول

Elkingkeko
20-02-2013, 02:37
السعر كويس بس اية يعني السعر كويس والجهاز بايظ ملهوش اي لازمة