المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : انترفيو تكنكال سبورت

muslem
22-02-2013, 05:08
انا خريج حاسبات وفى قدامى شغل تكنكال سبورت فعايز ماتريال تفيدنى فى شغل التكنكال زى فيديوهات او كتب لان ccna كبيره اوى على المهنه دى .. فياريت لو حد شرح الموضوع دا وازاى اشغل الخدمه ومحتويات الشغل ولو فى كورس معين ياريت يكتب اسمه و يحط فيديوهات ليه وجزاكم الله خيرا

eyder33
22-02-2013, 15:59
من قال أن ال ccna كبيرة علة مهنة التكنكال سبورت لا طبعا لو فهمت منهاج سيسكو وياريت مايكروسوفت سوف تكون من أحسن المتقدمين لهذه المهنة وبعدها تستطيع أن تتطور إلى منصب افضل فيما بعد انشالله
فمهنتنا مع الشبكات والكومبيوتر مثل مهنة الطبيب تحتاج إلى متابعة مستمرة وان لم تتابع سوف لن تعرف ماهو الجديد بهذه التكنولوجيا.

muslem
22-02-2013, 23:34
انا معاك انا اقصد تكنكال سبورت كول سنتر مش تكنكال سبورت صيانه ... الكول سنتر بيشتغل شغلانه ملهاش علاقه بسيسكو ولا فيها راوتنج ولا سوتشنج ... اخرها يعنى ترابل شوتنج ... ياريت حد يساعدنى بفيديوهات تفيدنى فى الموضوع دا

Gawad
23-02-2013, 00:27
في البداية انت عارف نظام الشغلانة ديه ايه
ونظام الشيفتات وانك كل شوية بتغير الشفت من الصبح لبليل وهكذا
والمشاكل الصحية لودانك نتيجة انك حاطط السماعة علي طول
علشان الشغلانة ديه اكتر شغلانة مطلوبة في مصر علشان الناس اللي بتسيبها كتييييييييييييييير
بص انا مش بحبطك بس انا بقولك علي الواقع قبل ما تخوض التجربة

هاني اسلام
24-02-2013, 07:48
كلام جاواد صج وفعلا وظيفة مملة وصعبه لكن استعين بالله وكمل الطريق ولو ماقدرت فكر في السفر احسنلك

hamdy86
24-03-2013, 23:06
أعتقد ان وظيفه التكنكال سبورت من واقع تعاملى مع شركة تى داتا لاكتر من 8 سنين لان عندى شبكة داخليه
ان كل اللى هما عارفينه ان ازاى يعمل كونفجريشن للراواتر وده بيكون عنده فولدر فيه جميع انواع الراوترات بيتابع معاك بس وانه لما تقوله النت فاصل يقولك نراجع طريقه التوصيل من البوكس لحد الاسبليتر والراوتر
معتقدش انه بيعمل حاجه اكتر من كده كل اللى مطلوب يكون معلومات عن الايبى وازاى تعمل بينج مثلا وتشخص الاعطال او تتوقع الاعطال