المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : يبدو ان لعبة Battlefield 4 ستكون كابوس ثقيل على كروت الشاشة بعد Crysis 3

الصفحات : [1] 2

Ťắќľắḿḿ
27-03-2013, 10:32
شاهدوا معي هذا الفيديو الذي اطلقته الشركة المنتجة للعبة المنتظرة Battlefield 4 و هو يبين مدي قوة المحرك الرسومي للعبة و مدي جودة الرسوميات و واقعيتها و نري فيه استخدام مكثف للفيزكس بكافة مؤثراتها كل ذلك لا شك سيكون له تأثير عميق على اداء اللعبة بكروت الشاشة المتاحة لدينا :ah8:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=U8HVQXkeU8U

shery5
27-03-2013, 12:11
شكرا جدا على الفيديو بس انت متاكد انها حتدعم ال Physic ؟؟؟

abda953
27-03-2013, 12:18
رائعة جدا

ahmed soliman13
27-03-2013, 12:23
مش عارف اشوف الفيديو بسبب الزفت النت انا حاسس انى عايش فى الصومال بيقولك كبل اتقطع تانى حاسس انها كبلات ورق

امير
27-03-2013, 12:35
مش عارف اشوف الفيديو بسبب الزفت النت انا حاسس انى عايش فى الصومال بيقولك كبل اتقطع تانى حاسس انها كبلات ورق

انا مش عارف اشوف لان باقة النت خلصت :)
بس على فكرة الى عايز يرتاح يبعد خالص عن tedata لان السرعة بنت .. عيب .. بتتغير على حسب الاوقات معظم الوقت بطيئة
و قليل جدآ يعنى ساعة فى اليوم سريعة و ياريت السريعة ده تكون صدقة من عندهم لا ده بتبقى سرعة النت الى مشترك فيها

كنت مشترك فى فودافون واحد ميجا السرعة التنزيل كان بيبقى 114 كيلو بايت فى الثانية وثابتة على كدا علطول
لما مكنش مشغل حاجة تانى اتصالات واحد ميجا بيبقى 104 كيلو بايت فى الثانية وثانبتة على كدا علطول
بتكلم بعيد عن الموضوع عشان الواحد ميتحرقش دمه :D

انا حاسس ان شركات الالعاب بتتفئوا مع بعض عايزين يخلونا نجدد الجهاز كل شوية :mad:

امير
27-03-2013, 12:38
شاهدوا معي هذا الفيديو الذي اطلقته الشركة المنتجة للعبة المنتظرة Battlefield 4 و هو يبين مدي قوة المحرك الرسومي للعبة و مدي جودة الرسوميات و واقعيتها و نري فيه استخدام مكثف للفيزكس بكافة مؤثراتها كل ذلك لا شك سيكون له تأثير عميق على اداء اللعبة بكروت الشاشة المتاحة لدينا :ah8:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=U8HVQXkeU8U

نري فيه استخدام مكثف للفيزكس بكافة مؤثراتها

مش ده الى بتسخدمه nvida ؟ يعنى مش هتشتغل على amd

ahmed soliman13
27-03-2013, 12:47
نري فيه استخدام مكثف للفيزكس بكافة مؤثراتها

مش ده الى بتسخدمه nvida ؟ يعنى مش هتشتغل على amd

لا اكيد ينفع عشان انا عندى hd 7850 ومسطب phys من نيفيديا عادى

امير
27-03-2013, 12:51

اصل شايف موضوع كان بيقول ان نفيديا بس هى الى فيها الخاصية ده
شكرآ على المعلومة ..

GAZA.FoReVeR
27-03-2013, 13:00
يا اخوة اللعبة ان شاء الله حتكون منيحة على الكروت وهي لا تفرق كثيرا عن bf3 في الجرافيك

ودائما في الالعاب المشهروة الي زي هيك بحاولوا يخلو اللعبة سلسلة على الكروت عشان تزداد مبيعاتهم

طبعا يعني الكروت الي انا بتكلم عنها الي من 650 ti وطالع

يعني الي عندو كرت مشغل bf3 سريعة حيقدر الكرت يشغل 4 سريعة

mask_of_fear
27-03-2013, 13:08
اللعبه قريبه جدا من باتل 3 و الفوارق ليست كبيرة و الجرافكس لم يزيد كثيرا فقط محاكاه الوجوه اصبحت افضل و بعض المؤثرات زادت فقط لا غير

nanonona
27-03-2013, 15:12
انا مش عارف اشوف لان باقة النت خلصت :)
بس على فكرة الى عايز يرتاح يبعد خالص عن tedata لان السرعة بنت .. عيب .. بتتغير على حسب الاوقات معظم الوقت بطيئة
و قليل جدآ يعنى ساعة فى اليوم سريعة و ياريت السريعة ده تكون صدقة من عندهم لا ده بتبقى سرعة النت الى مشترك فيها

أنا عندي LINKDSL من زمااااان وكانت مريحاني جداااا حتى 2013/1 النت اتغير تماما بقى طول اليوم كأنه 512 -مع إني ميجا- وعلى الساعة 4 الفجر يرجع تاني ميجا لحد الساعة 12 ظهرا يرجع تاني 512 وطبعا تشتكي مين وتكلم مين.. اللي مش عاجبه يلغي النت.. هي دي مصر

انا حاسس ان شركات الالعاب بتتفئوا مع بعض عايزين يخلونا نجدد الجهاز كل شوية :mad:

ده من زماااان الموضوع ده ولو يطولوا يخلوك تغير جهازك كل شهر حايعملوها..

امير
27-03-2013, 15:40
أنا عندي LINKDSL من زمااااان وكانت مريحاني جداااا حتى 2013/1 النت اتغير تماما بقى طول اليوم كأنه 512 -مع إني ميجا- وعلى الساعة 4 الفجر يرجع تاني ميجا لحد الساعة 12 ظهرا يرجع تاني 512 وطبعا تشتكي مين وتكلم مين.. اللي مش عاجبه يلغي النت.. هي دي مصر

صحيح الغى النت واشترك فى فودافون او اتصالات ويفضل اتصالات لو عايز انترنت غير محدود

انا مجربتش موبينيل وبلاش tedata بالزات حرامية كان اول مرة اشترك فيها النت ومكنتش بستخدمه غير فى بحث

كلمتين ولا حاجة كان سرعته 216 كان تمنه تقريبآ 50 جنيه كل شهر بيزيد عشرين جنيه

كانو بيقولوا عشان التنزيل وسبحان الله التنزيل كل شهر يزيد عشرين جنيه عن الى قبله

لحد لما بقى بى 170 جنيه والجيجة بخمسة جنيه سعتها بالزمة مين الى يقدر يخلص كل ده بالسرعة ده

ده انا دلوقتى الى بستخدم النت 24 ساعة تحميل و فيدهوات بسرعة 1 ميجا لسا مخلص الباقة فى اخر الشهر

Ťắќľắḿḿ
27-03-2013, 16:26
انا مشترك في باقة 2 جيجا من لينك و الحق يقال الباقة ممتازة سرعة جيدة و دونلود غير محدود بس اليومين دول موضوع الكابلات ده عامل ازمة

ahmed601
27-03-2013, 16:37

الفيزيكس هردوير و سوفت وير و ليس سوفت وير فقط !!!!!!!!! متاكد من كلامى 1000 فى 100
انت ممكن بتسطب الفيزيكس بتحس ان الكرت شغال بية و هو مش شغال بية يعنى بالعقل كده الكرت من نفديا بتاخد الفيزيكس بتاعة و تشغلة على كرت ati ؟ اذاى ؟ كل كرت و له برامجة و تعريفاتة

mask_of_fear
27-03-2013, 16:40
الفيزيكس هردوير و سوفت وير و ليس سوفت وير فقط !!!!!!!!! متاكد من كلامى 1000 فى 100
انت ممكن بتسطب الفيزيكس بتحس ان الكرت شغال بية و هو مش شغال بية يعنى بالعقل كده الكرت من نفديا بتاخد الفيزيكس بتاعة و تشغلة على كرت ati ؟ اذاى ؟ كل كرت و له برامجة و تعريفاتة

الفيزكس هاردوير فقط وليس سوفت وير

الفيزكس ممكن ان يعمل مع كروت amd بس مش على الكروت يعمل على المعالج وهاذا يؤدي الى بطىء شديد جدا في الاداء لان الفيزكس ثقيله جدا على المعالج على عكس انفيديا التي تجعل الفيزكس يعمل على الكرت نفسه
وهاذا افضل كثيرا

ahmed601
27-03-2013, 16:51
انا مشترك في باقة 2 جيجا من لينك و الحق يقال الباقة ممتازة سرعة جيدة و دونلود غير محدود بس اليومين دول موضوع الكابلات ده عامل ازمة
tedata افضل كفاية ان لينك تبع نجيب ساويرس

ahmed601
27-03-2013, 16:53
الفيزكس هاردوير فقط وليس سوفت وير

الفيزكس ممكن ان يعمل مع كروت amd بس مش على الكروت يعمل على المعالج وهاذا يؤدي الى بطىء شديد جدا في الاداء لان الفيزكس ثقيله جدا على المعالج على عكس انفيديا التي تجعل الفيزكس يعمل على الكرت نفسه
وهاذا افضل كثيرا
اذاى هردوير فقط و ليس سوفت وير ؟ و هو بيتسطب له برنامج ؟
و ايضا تبقى كده نفديا افضل بكثير من ati و لذلك كروت ati رخيصة !!!!

ahmed601
27-03-2013, 16:56
صحيح الغى النت واشترك فى فودافون او اتصالات ويفضل اتصالات لو عايز انترنت غير محدود

انا مجربتش موبينيل وبلاش tedata بالزات حرامية كان اول مرة اشترك فيها النت ومكنتش بستخدمه غير فى بحث

كلمتين ولا حاجة كان سرعته 216 كان تمنه تقريبآ 50 جنيه كل شهر بيزيد عشرين جنيه

كانو بيقولوا عشان التنزيل وسبحان الله التنزيل كل شهر يزيد عشرين جنيه عن الى قبله

لحد لما بقى بى 170 جنيه والجيجة بخمسة جنيه سعتها بالزمة مين الى يقدر يخلص كل ده بالسرعة ده

ده انا دلوقتى الى بستخدم النت 24 ساعة تحميل و فيدهوات بسرعة 1 ميجا لسا مخلص الباقة فى اخر الشهر

شركة tedata حرمية فى النت المحدود فقط انا مشترك معاهم نت غير محدود سرعة 2 ميجا و كلة تمام بس دلوقتى النت خربان بسبب الكبلات المقطوعة

ahmed601
27-03-2013, 16:57

انا بغير الجهاز كل 5 او 6 سنين بس لما بحدث بجيب كل حاجة التوب اعلى شى

unexpected
27-03-2013, 17:52
اولا شكرا على الفيديو مع اني شاهدتة قبل قليل ولا اعتقد انها ستكون نفس كابوس كرايسس 3
على اي حال شباب اللي عايز سرعة جيدة ممكن اعطية عندي سرعة النت 20MB :D

M o h a m a d
27-03-2013, 17:55
شكرا على الفيديو
اللعبة حتكون بمحرك FROSTBITE 3

Ťắќľắḿḿ
27-03-2013, 17:58
اولا شكرا على الفيديو مع اني شاهدتة قبل قليل ولا اعتقد انها ستكون نفس كابوس كرايسس 3
الله الله 20 ميجا عز و نعيم و الله يا اخي حنا الواحد لما يكون عندة نت سريع يحس ان الحياة حلوة و كل شئ سهل
ما هو نوع اتصالك بالنت اخي و كم التكلفة الشهرية بالدولار لو سمحت

Ťắќľắḿḿ
27-03-2013, 17:59
شكرا على الفيديو
اللعبة حتكون بمحرك FROSTBITE 3
صحيح اخي محمد انه المحرك الرسومي الجديد و هو خارق للعادة

unexpected
27-03-2013, 18:02
الله الله 20 ميجا عز و نعيم و الله يا اخي حنا الواحد لما يكون عندة نت سريع يحس ان الحياة حلوة و كل شئ سهل
ما هو نوع اتصالك بالنت اخي و كم التكلفة الشهرية بالدولار لو سمحت
فعلا احمل الالعاب الكبيرة ولا اهتم ابدا للحجم
والتكلفة 35 دولار تقريبا

ahmed soliman13
27-03-2013, 18:06

انا اقصد بكلامى انى اللعبه هتشتغل لما تسطب الفيزيكس من نيفيديا عادى وانا مجرب الكلام ده فى لعبه mass effect 3 قبل لما اسطب فيزيكس كانت بتظهر رساله تقول لازم تسطيب فيزيكس ولما سطبته شغاله تمام جدا ومفيش اى مشاكل ده الى اقصده

shery5
27-03-2013, 22:31
فعلا احمل الالعاب الكبيرة ولا اهتم ابدا للحجم
والتكلفة 35 دولار تقريبا

بسم الله ما شاء الله النت عندك ممتاز و سعرة رائع التكلفة دى تكلفة 2 MB فى مصر:D

الحياة وهلة
28-03-2013, 02:05
انا بقالى نص ساعة بحاول افتح المنتدى اصلا :D

TEdata بتتشتم من الشعب المصرى يوميا بسرعة 5000شتيمة ف الثانية :D

Dark shadow
28-03-2013, 03:03
يااااااااه ساعة عقبال لما احمل الفيديو . اصلى من مصر :D:D:D
بجد هتبقى لعبة جبارة ;) .. وفى كروت كثير منا لكروت الجبارة مش هتشغلها على اعلى اعدادت

امير
28-03-2013, 03:09

ما شاء الله ابعتلك سلك على هناك وادفع انا المبلغ كله :D

احسبلى كدا محتاج سلك كام كيلو متر :)

امير
28-03-2013, 03:17
شركة tedata حرمية فى النت المحدود فقط انا مشترك معاهم نت غير محدود سرعة 2 ميجا و كلة تمام بس دلوقتى النت خربان بسبب الكبلات المقطوعة

والله ممكن تلقيهم ناصبين عليك ومدينك واحد ميجا :D
فى ناس كتير اوى بتشتكى منهم من كتر طمعهم عايزين يخدوا الفلوس
يشتروا عربيات و يمكن طيرات ويحوشوا لاخرتهم بالدولارات : وفاكرين الحسنة بربع دولار :D
وهما باخلين يطوروا النت عشان يشتغل كويس عند الكل

الى مش مظلومين هما الى بيستخدموا السرعات العالية 24 ميجا مش بيحسوا باى بطأ
حتى لو السرعة بطأت حتبقى عندهم بدل 24 هتبقى 22 :)

تلاحظ الموضوع بقى عالنت :D