المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : من اين مصدر شراء سيريال الالعاب الاون لاين اين المصدر ؟؟؟؟

tamn
17-04-2013, 08:04
فى بعض المواقع والمنتدايات العربية يقومو ببيع سيريالات الالعاب الاصلية من اين مصادرهم ؟؟؟؟

مُحب الله
17-04-2013, 17:44
مصادرهم لا أحد يعلم الا الله

tamn
18-04-2013, 08:43
لا اكيد معروفة ومنتشرة

AbdullahEGY
21-04-2013, 15:15
من مواقع روسي ... بس حضرتك تفرق في ايه ؟؟؟

tamn
22-04-2013, 08:01
من مواقع روسي ... بس حضرتك تفرق في ايه ؟؟؟

من الموقع دا plati

لانى ببساطة عاوز اشترى لعبة تمنها 35$ وعرفت انها بتتباع هنا ب 50$ فا هشتريها انا بنفسى بس كدا

AbdullahEGY
22-04-2013, 08:55
من الموقع دا plati

لانى ببساطة عاوز اشترى لعبة تمنها 35$ وعرفت انها بتتباع هنا ب 50$ فا هشتريها انا بنفسى بس كدا

ايوه و في مواقع تانية ... بس خللي بالك متتهورش .. اولا هنا ال Stores كلها هتلاقيها لو هتكسب في السيريال الواحد اخرها ل 10 او 15 جنيه و احيانا بيكون 5 جنيه بس مكسب ... فمعنى فرق 15 دولار .. يعني على اقل تقدير 100 جنيه مصري مكسب .. و ده مش منطقي

الفكرة انه ممكن يكون رخيص على الموقع لأنه مش Worldwide يعني بيشتغل في روسيا فقط .. مش قصدي على اللغة لأنها بتتغير .. انا قصدي مينفعش تلعب غير ب IP روسي و بالتالي هتفضل مشغل VPN و انتا بتعلب يعني ولا ايه :ah46:؟

نوعية الالعاب بتكون اكتر من حاجة .. في ال Region Free او ال World wide و دي اللي تتفعل من اي حته عادي و بتكون Multi lang يعني تختار اللغة اللي انتا عاوزها عادي جدا ... و في اللي هيا لغة روسي بس تشتغل من اي مكان و ممكن تحولها Manually ل English .. و في بتكون روسي و لازم تتفعل من روسيا .. و دي ممكن تعمل VPN او تبعتها للتاجر الروسي اللي اشتريتها منه يفعلهالك و بعدين لعب عادي .. و في اخر نوع .. اللي هوا Region locked و اللي هوا التفعيل و اللعب يكون من روسيا ... و ده مينفعش غير لل Russians بس طبعا

اتمنى اكون افدتك و وصلتلك اللي انتا عاوزه :)

مُحب الله
22-04-2013, 09:45
خليك في المضمون اساحبي واشتري من متاجر من هنا

tamn
22-04-2013, 11:05
ايوه و في مواقع تانية ... بس خللي بالك متتهورش .. اولا هنا ال Stores كلها هتلاقيها لو هتكسب في السيريال الواحد اخرها ل 10 او 15 جنيه و احيانا بيكون 5 جنيه بس مكسب ... فمعنى فرق 15 دولار .. يعني على اقل تقدير 100 جنيه مصري مكسب .. و ده مش منطقي

الفكرة انه ممكن يكون رخيص على الموقع لأنه مش Worldwide يعني بيشتغل في روسيا فقط .. مش قصدي على اللغة لأنها بتتغير .. انا قصدي مينفعش تلعب غير ب IP روسي و بالتالي هتفضل مشغل VPN و انتا بتعلب يعني ولا ايه :ah46:؟

نوعية الالعاب بتكون اكتر من حاجة .. في ال Region Free او ال World wide و دي اللي تتفعل من اي حته عادي و بتكون Multi lang يعني تختار اللغة اللي انتا عاوزها عادي جدا ... و في اللي هيا لغة روسي بس تشتغل من اي مكان و ممكن تحولها Manually ل English .. و في بتكون روسي و لازم تتفعل من روسيا .. و دي ممكن تعمل VPN او تبعتها للتاجر الروسي اللي اشتريتها منه يفعلهالك و بعدين لعب عادي .. و في اخر نوع .. اللي هوا Region locked و اللي هوا التفعيل و اللعب يكون من روسيا ... و ده مينفعش غير لل Russians بس طبعا

اتمنى اكون افدتك و وصلتلك اللي انتا عاوزه :)

انا اخد بالى ولاقيت موضوع بيشرح الموقع الروسى دا وعرفت موقع تانى روسى طبعا وعرفت الفرق زى ما بتقول Worldwide بس بصراحة انا اشتريت سيريال بتل فيلد 3 من هنا فى المنتدى ولاقيت البريميم بى 40 بس علشان انا فى السعودية قالى يباء 50$ حاولت اعرف السبب فى زيادة ال 10$ قالى التحويل والكلام دا بصراحة انا ولا يهمنى التحويل ولا يهمنى المكسب على اد ما اتعامل زى ما الناس بتتعامل وهية بالمصرى اصلا 250 جنية يعنى تقريبا 36$ اوكى انا موافق على 40 انما زيادة اعتقد حرام فا قررت احيش المغامرة واجيب لعبة رخيصة ونشوف بس والله دا كلة السبب

tamn
22-04-2013, 11:06
خليك في المضمون اساحبي واشتري من متاجر من هنا

لازم الواحد يعيش المغامرة

AbdullahEGY
22-04-2013, 11:11
لا فعلا التحويل صعب جدا ... و خدها مني ... و كمان ال $ غالي جدا في مصر اليومين دول ... فكل تحويلة بتغللي اكتر

عموما غامر زي ما انتا عاوز :D

مُحب الله
22-04-2013, 12:44
غامر اساحبي وان شاء الله خير D:

zizomania
12-09-2013, 01:34
طب ممكن تحطولنا المواقع يا جماعة و كل واحد بقى يغامر براحته

ايه تانى روسى غير PLATI ????

او مش روسى وسعره رخيص و مضمون