المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلة غي dvd rw nec يا ريت تحلوهالي

beeko
16-05-2006, 19:39
السلا عليكم ورحمة الله وبركاتة

عندي مشكلة في dvd RW nec الديفي دي عندي بقاله اسبوع ونسخت بيه حوالي 5 سيديهات وشغالين تمام بس بئي دلوئتي اجي انسخ السيدي ينسخ السيديهاية ومافيش مشكلة ويؤلك burn succeseful وتجي بئة علشان تشغل السيدي ميرداش يقراه او يقراه فاضي ولما تشغل السيدي علي dvd تاني يقراه تمام ومفيش مشكلة المشكلة ده حصلتلي في اخر 6 سيديهات نسختهم الديفي دي لسة جديد وانا جبت nec علشان لأستاز naazor قالي حلو وهو ماشي كويس مش هي مشكلة ده وعلي فكرة السيديهات القديمة إلي نسختها عاليه بيقراها وبيشغلها لاكن اخر 6 سيديهات مش شغالين وشغالين علي dvd تاني بس مش nec المهم انا عاوز اعرف المشكلة ده من ال dvd ولا من إيه وعل فكرة المشكلة مش من السيديهات هي sony وانا مجربها كتير وعامتن علشان محدش يقولي العيب في السيديهات هذه السيديهات المنسوخة إلي مش رادية تشتغل علي ال nec شغالة علي dvd تاني وجزاكم الله خيرا

beeko
16-05-2006, 23:48
في الرد يا رجالة

beeko
17-05-2006, 00:22
i am waiting

beeko
17-05-2006, 11:10
محدش ناوي يرد ولا ايه

shoudy2005
17-05-2006, 11:56
جرب تجرب الأسطوانات عند احد اذا اشتغلت يبقى الرليتر سليم و اذا لم تعمل جرب تحذف برنامج النسخ و تسطبه من جديد لكن المشكلة مش من الرايتر

hamza934
17-05-2006, 16:03
ربما السيدي من النوع السيئ جدا

NaAZoOR
17-05-2006, 16:40
اعتقد أن ال Sony التي اشتريتها صيني .. لأنها منتشرة جداً الآن والناس تشتري الإسم ... ولكن جودة السوني الصيني منخفضة جداً

ارشح لك TDK أو SAMSUNG وافضل سعر تشتريهم به من باب اللوق

beeko
17-05-2006, 18:02
جرب تجرب الأسطوانات عند احد اذا اشتغلت يبقى الرليتر سليم و اذا لم تعمل جرب تحذف برنامج النسخ و تسطبه من جديد لكن المشكلة مش من الرايتر انا فعلا جربت السيديهات علي لاب توب acer واشتغلت ومفيش مشكلة لاكن عندي مشتغلتش وانا نسخت حوالي 4 سيديهات عليه برده sony وشغالة بس اخر 6 ماشتغالوش عندي وللأمانة وهو ده إلي محيرني السيدي بتشتغل مرة واحدة بس بعد نشخة مباشرتا مرة واحدة بس وبعد كدة مبيقراش تاني وانا مستب nero إلي بييجي مع الديفي دي والبرنامج كويس جدا

beeko
17-05-2006, 18:06
انا شاكك يكون في مشكلة في قرائة ال dvd هل ده ممكن

shoudy2005
17-05-2006, 18:47
ممكن تكون المشكلة من برنامج نيرو جرب تصطبه من جديد لأن اذا الأسطوانات نسخت بنجاح معنى ذلك ان الرايتر خالى من العيوب و غير اسطوانات سونى ديه علشان بعد فترة لا توقرأ

beeko
18-05-2006, 03:18
ممكن تكون المشكلة من برنامج نيرو جرب تصطبه من جديد لأن اذا الأسطوانات نسخت بنجاح معنى ذلك ان الرايتر خالى من العيوب و غير اسطوانات سونى ديه علشان بعد فترة لا توقرأ إه علاقة النيرو بالموضوع انا المشكلة في قرائة السي دي وليس في النسخ وعن خبرة 10 سنين في مجال التعامل مع السيديهات انا شايف إن كل السيديهات واحدة إلي بجنيه زي إلي بعشرة سيبنا من موضوع السيديهات لأن السيديهات كما زكرت بتشتغل علي dvd rw تاني علي لاب توب ومبتشتغلش عندي

beeko
18-05-2006, 22:07
انتو فيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ن