المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : سؤال فى التحميل Freeleech ؟

mido6
22-04-2013, 15:00
السلام عليكم
عندى كذا سؤال بعد اذنكوا أرجو الرد عليهم
هو التحميل freeleech بطيىء.
ينفع احمل جزء من ملف freeleech بمعنى انا هحمل موسم من مسلسل بس مش هحمل الموسم كله ينفع احمل حلقه او اتنيين من الملف ولو حملت جزء من الملف التحميل هيبقى بطيء.

لو حملت جزء من الملف وخلص تحميل بيبقى سيد ولا لأ.

كل الكلام ده على تراكر torrentday فأرجو الافاده.

XZOOM-911
22-04-2013, 15:21
في تراكر TD بإمكانك تحميل حلقة من موسم مثلا لوكان فري ليش , أيضا السرعة تعتمد على عدد السيدرز مش على عدد الملفات الي تحملها من هذا التورنت سواء كان موسم لمسلسل او مجموعة افلام او غيره.

cheat1
22-04-2013, 16:09
لو حملت حلقة من موسم او موسم من باك مسلسلات ...الخ كل ده هتعتبر بالنسبة للتراكر وكانك لسه ليتشر ( بمعنى اصح مش هتجمع نقط على الملف اللي انت منزل منه جزء بس)

سرعة تحميل الفري ليتش بيعتمد على عدد السيدرز الكلي +عدد الليتشرز اللي نزلوا نفس الجزء اللي انت بتنزله (يعني فيه ملفات فري ليتش بتبقى سرعتها كويسة جدا جدا وفيه بيبقى تعبان حبتين على حسب السيدرز وسرعاتهم )

mido6
22-04-2013, 16:16
في تراكر TD بإمكانك تحميل حلقة من موسم مثلا لوكان فري ليش , أيضا السرعة تعتمد على عدد السيدرز مش على عدد الملفات الي تحملها من هذا التورنت سواء كان موسم لمسلسل او مجموعة افلام او غيره.

تمام يعنى ينفع احمل جزء من الملف لو كان فرى ليتش
طب ينفع بردو احمل جزء من ملف مش فرى ليتش

mido6
22-04-2013, 16:21
لو حملت حلقة من موسم او موسم من باك مسلسلات ...الخ كل ده هتعتبر بالنسبة للتراكر وكانك لسه ليتشر ( بمعنى اصح مش هتجمع نقط على الملف اللي انت منزل منه جزء بس)

طب لو مش هبقى سيدر على الملف ايللى انا حملت جزء منه وهبقى ليتشر لسا ينفع احمل الجزء ايللى انا حملته وامسح الملف على طول ولا هبقى hit and run ويبعتولى تحذير

XZOOM-911
22-04-2013, 19:14
تمام يعنى ينفع احمل جزء من الملف لو كان فرى ليتش
طب ينفع بردو احمل جزء من ملف مش فرى ليتش

نعم .......

cheat1
22-04-2013, 19:21
طب لو مش هبقى سيدر على الملف ايللى انا حملت جزء منه وهبقى ليتشر لسا ينفع احمل الجزء ايللى انا حملته وامسح الملف على طول ولا هبقى hit and run ويبعتولى تحذير

torrentday مافيهوش Hit & Run اساسا نزل براحتك ياعم جزء من فري ليتش جزء من حاجة مش فري ليتش اللي انت عايزه ولا هتفرق المهم الراشيو بتاعك في الاخر يبقى اكتر من واحد وخلاص (الراشيو كلها اللي على التراكر مش على كل ملف لوحده يعني لو عامل راشيو بتاع 10 على ملف وراشيو 0 على 9 ملفات تانييين وفي الاخر الراشيو الكاملة بتاعتك كانت 1 او اكتر يبقى قشطة وانت زي الفل :D )

mido6
22-04-2013, 23:05
torrentday مافيهوش Hit & Run اساسا نزل براحتك ياعم جزء من فري ليتش جزء من حاجة مش فري ليتش اللي انت عايزه ولا هتفرق المهم الراشيو بتاعك في الاخر يبقى اكتر من واحد وخلاص (الراشيو كلها اللي على التراكر مش على كل ملف لوحده يعني لو عامل راشيو بتاع 10 على ملف وراشيو 0 على 9 ملفات تانييين وفي الاخر الراشيو الكاملة بتاعتك كانت 1 او اكتر يبقى قشطة وانت زي الفل :D )
تسلم يا باشا مشكور على الرد
بس اول مره اسمع انه مفهوش Hit & Run

cheat1
23-04-2013, 00:29
تسلم يا باشا مشكور على الرد
بس اول مره اسمع انه مفهوش Hit & Run

هوا مين اللي قالك اصلا انه فيه هت اند رن؟؟؟

mido6
23-04-2013, 01:27
هوا مين اللي قالك اصلا انه فيه هت اند رن؟؟؟
torrentday زى iptorrent و torrentleech والمواقع دى ايللى بتتعامل Hit & Run ولا ايه
وبعدين اقرأ rules وانت تعرف
وشوف الموضوع ده كده وانت تعرف بردو
https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=343606

XZOOM-911
23-04-2013, 05:41
torrentday زى iptorrent و torrentleech والمواقع دى ايللى بتتعامل Hit & Run ولا ايه
وبعدين اقرأ rules وانت تعرف
وشوف الموضوع ده كده وانت تعرف بردو
https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=343606

فقط Iptorrent اللي عنده H&R

mido6
23-04-2013, 16:55
فقط Iptorrent اللي عنده H&R
يعنى torrentday مفهوش Hit & Run يمكن
امال ايه حكايه انى اعمل سيد للملفات والكلام ده