المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : what.cd أجدع ناس اتعاملتهم معاهم

boogeyman12
03-05-2013, 16:43
مش مصدقين العنوان مش كده ؟

لأ صدقوا، أحسن ناس اتعاملتهم معاهم فعلاً

عارفين اللى حصل ايه ؟

الحمد لله ،الحمد لله أخدت أحلى باند منهم، اه بجد بندونى من التراكر ، فعلاً مكنتش مصدق نفسى

لأ وكمان حبوا يكملوا جميلهم معايا، عارفين عملوا ايه تانى؟

بندونى فىGFT كمان و Digital Hive كمان ، الحقيقة ناس محترمة اووى ؟

عارفين عملوا ايه كمان؟

بندونى فى PTP وكمان BTN

ياااااااااااااااه والله الناس لسه بتعمل خير مع بعض

بجد انامش عارف اشكرهم ازاى، مواقع التورنت كانت عاملالى وش وصداع فى دماغى ومضيع فلوسى ووقتى عليه ومش عارف اذاكر ولا اشتغل، الحمد لله على كل شيء

نصيحة منى، اللى عايز يخلص من مواقع التورنت مرة واحد، يدخل what.cd ويأخد الباند المتين وانت هتتككيف تمام

والله الواحد من غيرهم مش عارف كان عمل ايه، أخيراً لقيت نفسى تانى:D

MAXDVB
03-05-2013, 16:59
كل هذه المواقع تم الباند فيها ... كثيرة والله :ah26:
وهل ارسلوا مذكرة اعتقال الى FBI والانتربول :ah3:

Bed0o
03-05-2013, 17:11
وربنآ إنت رايق .. هههههههههه

أنا اعرف واحد برضو أتعمله جلوبال باند في كل المواقع دي بس كان المسؤول عن كده BTN

ShowOff
03-05-2013, 17:43
يا عم الوات علاقته قوية جداً
إحمد ربكـ أنت ما أخذت جلوبال بان :p

الصراحة إستاف سيئ ، لو عاوز يرتفع ضغطكـ وشغل سنين بأكونتاتكـ روح هناكـ عندهم :D
عندهم خبراء بهذي الأمور ، ما شاء الله عليهم :D

يا عم فككـ منهم ، خذ TT,Waffles
وريح دماغكـ ، إستاف بيعتبروكـ بني آدم :p
مش مثلهم ^^

ع كلٍ حصل خير :)

Mansour A.Hassan
03-05-2013, 17:49
طيب ياترى ايه السبب من ده كله ؟ عملت ايه هناك

انا اعطونى باند من شهر تقريبا بسبب الغش ومفيش ولا موقع اتجرىء واعطينى بان انا منصور برضو :D

يااه لقيت نفسك ( يارب القى نفسى انا كمان ) :D بس بجدا ناس محترم اوى

cheat1
03-05-2013, 22:33
انت كنت مسجل بنفس الاسم والايميل؟؟ ولا هما بلغوا الاي بي بتاعك في وقتها؟؟

كلمنية
04-05-2013, 01:08
اول تعليق خطر ببالى :rolleyes:
ياااااه انت كان معاك تراكرات جامده جدوووو :D
انا مش عارف ازاى سيبنك اساسا قاعد على النت ( ما كانوا يبلغوا والدك كمان بالمره يبندك من البيت ) :cool:
بس انت شكلك عملت حاجة كبيرة عشان يعملولك جلوبال بان ( اسألنى عنهم دول ناس الشر بيمشى فى دمهم ) :D
المهم انك خلصت من الصداع بتاع التراكرات والكلام الفاضى ده ياعم ده الصحة اهم من اى حاجة ;)

boogeyman12
04-05-2013, 01:36
كل هذه المواقع تم الباند فيها ... كثيرة والله :ah26:
وهل ارسلوا مذكرة اعتقال الى FBI والانتربول :ah3:

حد عارف، يمكن يعملوها بجد :D

يا عم الوات علاقته قوية جداً
إحمد ربكـ أنت ما أخذت جلوبال بان :p

الصراحة إستاف سيئ ، لو عاوز يرتفع ضغطكـ وشغل سنين بأكونتاتكـ روح هناكـ عندهم :D
عندهم خبراء بهذي الأمور ، ما شاء الله عليهم :D

يا عم فككـ منهم ، خذ TT,Waffles
وريح دماغكـ ، إستاف بيعتبروكـ بني آدم :p
مش مثلهم ^^

ع كلٍ حصل خير :)

معايا فعلاً waffles+trance trafic+ trance route

وربنآ إنت رايق .. هههههههههه

أنا اعرف واحد برضو أتعمله جلوبال باند في كل المواقع دي بس كان المسؤول عن كده BTN

كله بقى بياكل عيش اليومين دول على قفانا :D

boogeyman12
04-05-2013, 01:48
طيب ياترى ايه السبب من ده كله ؟ عملت ايه هناك

انا اعطونى باند من شهر تقريبا بسبب الغش ومفيش ولا موقع اتجرىء واعطينى بان انا منصور برضو :D

يااه لقيت نفسك ( يارب القى نفسى انا كمان ) :D بس بجدا ناس محترم اوى

مش عارف ايه اللى حصل بالظبط، انا كنت شغال ب seed box ولما خلص نزلت من عندى عادى
وعلى فكرة انا كنت رافع حوالى 5 ملفات هناك فجأة لقتهم طردونى من غير اى سبب

انت كنت مسجل بنفس الاسم والايميل؟؟ ولا هما بلغوا الاي بي بتاعك في وقتها؟؟

اللى لاحظتى انى كنت مسجل بنفس الايميل فى كل دول، حوار ال ip مش عارف

اول تعليق خطر ببالى :rolleyes:
ياااااه انت كان معاك تراكرات جامده جدوووو :D
انا مش عارف ازاى سيبنك اساسا قاعد على النت ( ما كانوا يبلغوا والدك كمان بالمره يبندك من البيت ) :cool:
بس انت شكلك عملت حاجة كبيرة عشان يعملولك جلوبال بان ( اسألنى عنهم دول ناس الشر بيمشى فى دمهم ) :D
المهم انك خلصت من الصداع بتاع التراكرات والكلام الفاضى ده ياعم ده الصحة اهم من اى حاجة ;)

الحاج قايم بالواجب ، مش محتاج وصية هو إشعال ذاتى لوحده :D

اه والله ... الحمدد لله انا مش محتاج ولا تراكر من دول خالص

معايا اللى أحسن منهم كمان الحمد لله... ولا المذلة لحد أبداً

boogeyman12
04-05-2013, 02:02
والله يا جدعان هأقولكم على حاجة

طبقاً لخبرتى للمواقع اللى فوق ديه، أحب أعرفكم إن

GFT >>>> ملوش اى تلاتة لازمة (غير pre time وملوش اى لازمة عندنا)
Digital Hive >>> موقع تعبان اووى، ملوش لازمة

نيجى للكبار

what.cd >>> موقع تعبان جداً، الاغانى اللى فيه موجودة فى waffles+ trance tracffic+trance route
وفى كمان موقع اسمه beathau5.com أعتقد هيغطى عليه وزيادة

PTP >>> موقع ملوش اى تلاتو لازمة، كله نقل من المواقع التانية، من رأيى االى منشطة اووى النظام بتاعة سرعة الملفات، قسم الدعوات
انما ده حتى ملوش فريق انكودر ليه.

BTN موقع حلو وسيستمه كويس )عشان مختلف ... لكن الفريشون و tvtorrent + tv-vaultبرقبته والله

من الاخر كده، انا كنت مشترك فى المواقع دى عشان اجيب اكونت او دعوة فى CHDBits بس غير كده مواقع معفنه ومفيهاش اى حصريات نهائى

Shadowwalker
04-05-2013, 03:29
CHDBits ازبل منهم كلهم :D
نصيحه دور على hdwing
ديجيتال هيف جامد كسرعه ومنتدى لكن العرب عامه مبيخشوش منتديات :ah4:
اللى اجمد من وات سى دى rutracker
PTP و BTN جامدين جدا وميعلاش عليهم وللاسف حقيقه :ah4:
بس فى بدايل زى منتا قلت

cheat1
04-05-2013, 05:09
والله يا جدعان هأقولكم على حاجة

طبقاً لخبرتى للمواقع اللى فوق ديه، أحب أعرفكم إن

GFT >>>> ملوش اى تلاتة لازمة (غير pre time وملوش اى لازمة عندنا)
Digital Hive >>> موقع تعبان اووى، ملوش لازمة

نيجى للكبار

what.cd >>> موقع تعبان جداً، الاغانى اللى فيه موجودة فى waffles+ trance tracffic+trance route
وفى كمان موقع اسمه beathau5.com أعتقد هيغطى عليه وزيادة

PTP >>> موقع ملوش اى تلاتو لازمة، كله نقل من المواقع التانية، من رأيى االى منشطة اووى النظام بتاعة سرعة الملفات، قسم الدعوات
انما ده حتى ملوش فريق انكودر ليه.

BTN موقع حلو وسيستمه كويس )عشان مختلف ... لكن الفريشون و tvtorrent + tv-vaultبرقبته والله

من الاخر كده، انا كنت مشترك فى المواقع دى عشان اجيب اكونت او دعوة فى CHDBits بس غير كده مواقع معفنه ومفيهاش اى حصريات نهائى

الحاجة الوحيدة اللي اختلف معاك فيها هيا ال BTN ده فعلا اللي يستاهل واحسن من الفريشون وال تي في

انما الباقي كله بطييييييييييييييييييييييييخة كبيييييييييييييييييييييرة وخصوصا ال PTP اكبر مقلب ويقولك افضل موفي تراكر لا وياسلام بقى لما يجي يقولك ايه البديل بتاعه يقولك tehconnection في ذات مومينت (I feel like) لا والله :D :D

طب انا عايز افهم ايه اللي فيه (scene release موجود في كل حته DVD موجودة في كل حتة ال Remux ينقلوا انكود ال HD-torrents و beyondHD

HD-LEGEND
04-05-2013, 11:52
يعم انت كده اشتريت دماغك وماله الايبي تورنت
:ah3: .

Bed0o
04-05-2013, 12:51
يعني معرفتش السبب من الليله دي كلها؟

boogeyman12
04-05-2013, 13:07
CHDBits ازبل منهم كلهم :D
نصيحه دور على hdwing
ديجيتال هيف جامد كسرعه ومنتدى لكن العرب عامه مبيخشوش منتديات :ah4:
اللى اجمد من وات سى دى rutracker
PTP و BTN جامدين جدا وميعلاش عليهم وللاسف حقيقه :ah4:
بس فى بدايل زى منتا قلت

انا معايا فعلا HDWing، وهو موقع جامد اووى ، بس انا من زمان نفسى ادخل chdbit، لما يكون كل المواقع حتى hdwing بينقلوا منه، لا أكيد
الecoders هناك جامدين، فأنا نفسى فعلا اجربه

الحاجة الوحيدة اللي اختلف معاك فيها هيا ال BTN ده فعلا اللي يستاهل واحسن من الفريشون وال تي في

انما الباقي كله بطييييييييييييييييييييييييخة كبيييييييييييييييييييييرة وخصوصا ال PTP اكبر مقلب ويقولك افضل موفي تراكر لا وياسلام بقى لما يجي يقولك ايه البديل بتاعه يقولك tehconnection في ذات مومينت (I feel like) لا والله :D :D

طب انا عايز افهم ايه اللي فيه (scene release موجود في كل حته DVD موجودة في كل حتة ال Remux ينقلوا انكود ال HD-torrents و beyondHD

tehconnection معايا برده، وفيهوش فرق بينه وبين ptp ده حتى نفس template وبرده ملوش لازمة

بس انا عايز اعرف ايه اللى عجبك فىBTN وشايف ايه الفرق بينه وبين freshon??

يعم انت كده اشتريت دماغك وماله الايبي تورنت
:ah3: .

اه والله IPT +TL+TD زى الفل والله العظيم بس الواحد بيحب يجرب، ليه موقع احسن من موقع :)

boogeyman12
04-05-2013, 13:08
يعني معرفتش السبب من الليله دي كلها؟

غالبا نفس الايميل، وخصوصا الدعوات انا كنت جايبها كلها من staff

فأعتقد ده سهل عليهم الحوار

Shadowwalker
04-05-2013, 13:14
CHDBits عمل رولز تقيله اووى فى السيد بوكس ومش مضمونه والموقع بدا يضيع من ايده ناس كتير بس بسيطه لو عايز تشوف الانكود معظم الافلام بتترفع عالتراكرز التانيه زى PTN
واماكن كتير تانيه

cheat1
04-05-2013, 13:25
بس انا عايز اعرف ايه اللى عجبك فىBTN وشايف ايه الفرق بينه وبين freshon??

فيه حاجات مش موجودة على الفريشون (شوف الانيميهات وكده وانت تعرف ولو انها محلولة برضه لان اغلبهم موجود في ال تي في تورنت)

ثانيا تراكر راشيوليس ووقت السيد المطلوب في الحلقة 24 ساعة بس يعني زي الفل (دي اقل فترة سيد قابلتها حتى الان)

من الاخر هوا فيه ميزات المواقع متجمعة 1 راشيوليس 2 تصميمه ظريف (مش زي التي في تورنت) 3 في تقريبا كل الملفات (ملفات اكتر من فريشون) :D :D

يعني انا عجبني الحقيقة لانه فعلا تراكر استخدمه وانزل منه :D :D (لكن اللي يجي يقولك ده البري تايم لأ ده السرعات كله كلام فاكس وكلهم زي بعض بس لما يبقى تراكر على بعضه احسن لما تستخدم اكتر من تراكر للمسلسلات )

انما لما يبقى معاك PTP وفي كفة تانية TL,TD,IPT,FL يبقى مش هتبص على الPTP ده خالص وهتنزل كل حاجة من التراكرات بتاعة خلق الله :D :D والله تدي ال PTP بالجذمة :D :D

boogeyman12
04-05-2013, 13:26
CHDBits عمل رولز تقيله اووى فى السيد بوكس ومش مضمونه والموقع بدا يضيع من ايده ناس كتير بس بسيطه لو عايز تشوف الانكود معظم الافلام بتترفع عالتراكرز التانيه زى PTN
واماكن كتير تانيه

هى الفكرة كلها انك تبقى فى المكان الاصلى اللى بتتطله من الحاجة نفسها، مش نقل وخلاص

وبعدين الحقيقة كل المواقع الصينية جامدة كلها، ناس شغالة زى الفل

cheat1
04-05-2013, 13:27
هى الفكرة كلها انك تبقى فى المكان الاصلى اللى بتتطله من الحاجة نفسها، مش نقل وخلاص

وبعدين الحقيقة كل المواقع الصينية جامدة كلها، ناس شغالة زى الفل

الصين بتسد في ايتها حاجة :D :D

boogeyman12
04-05-2013, 13:32
فيه حاجات مش موجودة على الفريشون (شوف الانيميهات وكده وانت تعرف ولو انها محلولة برضه لان اغلبهم موجود في ال تي في تورنت)

ثانيا تراكر راشيوليس ووقت السيد المطلوب في الحلقة 24 ساعة بس يعني زي الفل (دي اقل فترة سيد قابلتها حتى الان)

من الاخر هوا فيه ميزات المواقع متجمعة 1 راشيوليس 2 تصميمه ظريف (مش زي التي في تورنت) 3 في تقريبا كل الملفات (ملفات اكتر من فريشون) :D :D

يعني انا عجبني الحقيقة لانه فعلا تراكر استخدمه وانزل منه :D :D (لكن اللي يجي يقولك ده البري تايم لأ ده السرعات كله كلام فاكس وكلهم زي بعض بس لما يبقى تراكر على بعضه احسن لما تستخدم اكتر من تراكر للمسلسلات )

انما لما يبقى معاك PTP وفي كفة تانية TL,TD,IPT,FL يبقى مش هتبص على الPTP ده خالص وهتنزل كل حاجة من التراكرات بتاعة خلق الله :D :D والله تدي ال PTP بالجذمة :D :D

بالنسبة للأنمى، احسنلك تروح موقع متخص انمى animebyt.es (تقريبا اسمه كده)
تصميمه (جامد متفق معاك تمام)

ratioless اكيد هى حاجة جامدة وبتوفر علينا هم الابلود ، بس لو جيت بصيت عليه ككل مش هتلاقيه هيفرق عن tvtorrent او freshon

يعنى مثلا حاول تدور على مسلسلات قديمة، لو لقيتها عليه وسيدرز وسرعة عالية، ساعتها ممكن اقولك فعلا احسن
لأنه ساعتها هيفرق عن باقى التراكرز

انا اكتر حاجة عاجبانى فى freshon انه كان اول موقع ينزل web dl وكمان سرعاته جاامدة

Bed0o
04-05-2013, 13:34
واماكن كتير تانيه

يحج ما سهلوا عليك انك تستخدم سيدبوكس كل اللى مطلوب منك أنك هتدخل على Personal Settings وهتلاقي عندك تسجيل السيدبوكس

مش طالب غير كام حاجه
IP للسيدبوكس
Purchase URL زي مثلا لشركه فيرال هوستنج هيبقي اللينك ده https://www.feralhosting.com/pricing اللى هيا الصفحه اللى بتبقي فيها Plans
Models يعني انت شاري Neon أو helium إلخ
Upload Bandwidth سرعه الابلود
Dawnload bandwidth سرعه الداونلود
وحكايه انت شاريه من Retail أو Reseller ممكن تسأل الشركه نفسها اللى انت شاري منها السيدبوكس على الايرك لو انت مش عارف
سواء كانت الشركه اللى شاريها منها السيدبوكس هي الموزع الاصلى أو شركه مثلاً تانيه شاريه من الموزع الاصلى ينفع على فكره لاني كنت شوفت في القواعد اول ما اتعملت اني مينفعش اكون شاريه من Reseller ولازم يكون dedicated Ip
وفيرال هوستنج تعتبر Shared IP&Reseller وجربت اسجل السيدبوكس ونفع

boogeyman12
04-05-2013, 13:40
يحج ما سهلوا عليك انك تستخدم سيدبوكس كل اللى مطلوب منك أنك هتدخل على Personal Settings وهتلاقي عندك تسجيل السيدبوكس

مش طالب غير كام حاجه
IP للسيدبوكس
Purchase URL زي مثلا لشركه فيرال هوستنج هيبقي اللينك ده https://www.feralhosting.com/pricing اللى هيا الصفحه اللى بتبقي فيها Plans
Models يعني انت شاري Neon أو helium إلخ
Upload Bandwidth سرعه الابلود
Dawnload bandwidth سرعه الداونلود
وحكايه انت شاريه من Retail أو Reseller ممكن تسأل الشركه نفسها اللى انت شاري منها السيدبوكس على الايرك لو انت مش عارف
والإتنين ينفع على فكره لاني كنت شوفت في القواعد اول ما اتعملت اني مينفعش اكون شاريه من Reseller ولازم يكون dedicated Ip
وفيرال هوستنج تعتبر Shared IP&Reseller وجربت اسجل السيدبوكس ونفع

طب ما الدنيا زى الفل ، هو يمكن نظام غبى شوية بس النظافة حلوة مفيش كلام:)

Shadowwalker
04-05-2013, 14:02
هههههههههههه
طيب انت شايف ان ده امان اصلا ؟
يعنى هما مش عارفين يمسكوا الغشاشين ماذنب مستخدمى السيد بوكس :D
وقفلوا البوكسات الشيرنج كدا يعنى مش كل الناس بتقدر تشترى بوكس كبير ففى ناس بتشترك مع حد او بتاخد بوكس مده صغيره

قفلوا حاجات كتير وخسروا ناس كتير واستف غبى وقراراته مبتدرسش كويس
حتى الاختبار ده فى حد ذاته رخم فيهم كلهم عامه بس بعديه وخلاص لكن انك تلاقى كل شويه واحد صالعلك من حيث لاتدرى