المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اريد كارت شاشه متميز من نيفيديا لانى اول مره هدخل المعسكر الاخضر

mohamedfouadm
16-05-2013, 20:36
اريد كارت شاشه متميز من نفيديا لانى اول مره ادخل المعسكر الاخضر ويشغل العاب على فل اتش دى 23 بوصه والعاب مثل bf4 ,gta v ويعمر معايا فتره طويله ويوافق بروسيسر ايه وشكرا لسعه صدركم

ramyraul
16-05-2013, 20:38
هات i5 وهات الكارت دى 7970 وهتلعب على اتش دى وعيش يامان

sprocketgear
16-05-2013, 20:40
gtx 670 وانت مغمض اداء ممتاز وتقريبا نفس اداء 680 مع توفير 1000ج فرق بينهما

https://www.anandtech.com/bench/Product/598?vs=555

طبعا البروسيسور لا يقل عن i5 عشان تستفيد من قوة الكارت ولا يسبب لك اختناق

mohamedfouadm
16-05-2013, 20:45
يعنى يعمل كام دلوقتى هيعدى 2500ج

amr_elmasry
16-05-2013, 21:18
فى النسخة دى من gtx 670

GIGABYTE GeForce GTX 670 2 gb

ب 2700 ج تقريبا و هى اقل نسخة من هذا الكرت

azzelden
16-05-2013, 22:53
اخى اولا يجب تحديد الميزانية المتاحة للشراء سواء للمعالج او للكارت
ولا تغفل ان المعالج يحتاج الى لوحة ام فى حال ان اللوحة الام لديك ذات سوكت مختلف
اما لان لا ينصح نهائى بشراء بطاقة من نفيديا جيل 600 ويفصلنا عن الجيل الجديد 700 ايام قليلة جدا وربما ساعات

unexpected
16-05-2013, 23:43
شخص جديد يريد الانضمان في المعسكر الاخضر اهلا فيك :)
مبدئيا قبل كل شيئ هل تنوي شراء معالج ايضا وباقي القطع؟؟؟
ان كان جوابك نعم سأقوم بنقل الموضوع الى قسم التجميعات
وانما ان كنت تريد شراء معالج وبطاقة ممكن نساعدك هنا
والحلول دائما موجودة.
ارى ان اخي عز الدين فرحان لانك ستنضم معنا في المعسكر الاخضر :D

azzelden
16-05-2013, 23:48
شخص جديد يريد الانضمان في المعسكر الاخضر اهلا فيك :)
مبدئيا قبل كل شيئ هل تنوي شراء معالج ايضا وباقي القطع؟؟؟
ان كان جوابك نعم سأقوم بنقل الموضوع الى قسم التجميعات
وانما ان كنت تريد شراء معالج وبطاقة ممكن نساعدك هنا
والحلول دائما موجودة.
ارى ان اخي عز الدين فرحان لانك ستنضم معنا في المعسكر الاخضر :D
طبعا :Dهو لو كان شاف خير فى الاحمر كان ارتمى فى احضان الاخضر :ah7:
وبس بقى يا حنا ما تجيبلناش الكلام :cdcd:

Ahmad Rady
17-05-2013, 04:16
عز وحنا فرحانين بعضو جديد في المعسكر الأخضر هههههههههه تعالو يا بتوع الأحمر احزنو هههههههه

والله انتم عشاق بجد، بس تعرفو احلى حاجة في عشق الهاردوير ايه؟؟ انه مش زي العشق الممنوع بتاع السيما ههههههههه

شوية فرفشة مش كله مراجعات وهاردوير ومقارنات وووو :p:p

للعلم انا لا احمر ولا اخضر ... انا مع اللي سعره/أداءه حلو في المستعمل لاني مش باشترى جديد خالص إلا الهاردات :)

mohamedfouadm
17-05-2013, 22:12
عايز اشترى جهاز كامل
cpu
gpu
power suply
case
mb

mohamedfouadm
17-05-2013, 22:18
على فكره انا ما شفتش حاجه وحشه من amd انا جبت كرت واحد من amd hd 5450 كرت لا يتعدى 300جنيه ولكن شغل العاب مثل bf3.crysis3.metro last light
انا مشغلتش العاب على دقه hd انا شغلتهم على 720 ولكن الايه ام ديه محترمه جداا ولكن سبب دخولى الانفديا انى اجربها وخصوصا مع قرب انطلاق الجيل الجديد قريبا ولا اعرف الام دى هتنزل جيل الثمانيه الاف دلوقتى ولا لا وشكرااااااااااااا ليكم كلكم على المساعده بس العيب الوحيد اللى فى النفيديا الاسعار الباهظه

mohamedfouadm
17-05-2013, 22:19
عز وحنا فرحانين بعضو جديد في المعسكر الأخضر هههههههههه تعالو يا بتوع الأحمر احزنو هههههههه

والله انتم عشاق بجد، بس تعرفو احلى حاجة في عشق الهاردوير ايه؟؟ انه مش زي العشق الممنوع بتاع السيما ههههههههه

شوية فرفشة مش كله مراجعات وهاردوير ومقارنات وووو :p:p

على فكره انا ما شفتش حاجه وحشه من amd انا جبت كرت واحد من amd hd 5450 كرت لا يتعدى 300جنيه ولكن شغل العاب مثل bf3.crysis3.metro last light
انا مشغلتش العاب على دقه hd انا شغلتهم على 720 ولكن الايه ام ديه محترمه جداا ولكن سبب دخولى الانفديا انى اجربها وخصوصا مع قرب انطلاق الجيل الجديد قريبا ولا اعرف الام دى هتنزل جيل الثمانيه الاف دلوقتى ولا لا وشكرااااااااااااا ليكم كلكم على المساعده بس العيب الوحيد اللى فى النفيديا الاسعار الباهظه

للعلم انا لا احمر ولا اخضر ... انا مع اللي سعره/أداءه حلو في المستعمل لاني مش باشترى جديد خالص إلا الهاردات :)