المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشاكل الامتحانات مع PEARSON VUE .

kimoco
06-06-2006, 14:42
يا جماعه انا اتخنقت الصراحه من الشئ المسمى Pearson VUE ده . شركة امتحانات زبالة ., وكلها
مشاكل , ومعظم المراكز عنها مشاكل فى الامتحانين 070-293 و 070-294 بسبب عدم اكتمال الامتحان بسبب مشاكل فنيه في السوفت ويير الخاص بشركة VUE و النصب العلنى من Pearson Vue على العملاء ومراكز الامتحانات .

فمنذ اسبوع تقريبا قررت دخول امتحان 070-294 فوجئت بأن أغلب المراكز فى الاسكندرية ترفض اجراء هذا الامتحان , _الا مركز واحد ..... فذهبت اليه انا وصديق لى وقررنا دخول الامتحان ., وبعد أول سؤال ظهرت لنا رسالة Error تفيد بأن هناك خطا فى البرنامج الخاص بتشغيل الامتحان Delivery manager . بعدها توقف الامتحان تماما .
وحتى الان لا يستطيع مركز الامتحانات عمل Refund للمبلغ المدفوع . بالاضافة الى أننا لا نستطيع اعادة الامتحان بسبب وجود error فى ال Statue الخاص ب MCP ID

انا فى الحقيقه حدث معي هذا الموضوع مرتين حتى الان , المره السابقه كانت مع امتحان 070-291
وقولت عوضنا علي الله فى الخمسين دولار , مش . مشكله . انا الان اريد ان امتحن 294 ولا استطيع ... بسبب Statue: Error دي .

كل يوم أرسل لهم ايميل ( بقالي أسبوع براسلهم ) .. ولكن لا حياة لمن تنادي , وقولتلهم خدوا الخمسين دولار حلال عليكوا ., بس سيبوا الواحد يخلص الكام امتحان اللى فاضلين له .

سؤالى الى جميع الاعضاء :

هل تحدث اى مشاكل اذا امتحنت باقى الامتحانات مع Prometric ؟

أنا سمعت انه يمكن ان يحدث Duplicate فى ال MCP يمكن ان تخسر به امتحاناتك السابقه ؟

هل هذا الموضوع صحيح ؟

kimoco
07-06-2006, 16:39
كل الشكر والتقدير للمعهد العالي للسياحه والفنادق والكمبيوتر بالسيوف على ما بذلوه من جهد من أجل تزليل تلك الصعاب , ومشاعدتنا على اجتياز الامتحان بكل يسر وسهولة , وعدم تقصيرهم فى اى شئ ( حتى الاتصالات الدولية المباشرة مع Vue ) .

وأنصح كل المقيمين بالاسكندرية باداء الامتحانات به , فهذا المركز بالفعل أجبر الجميع على احترامه بما فيهم Pearson VUE .

خالص تمنياتي للجميع بالتوفيق .

compuman
07-06-2006, 21:28
يعني الحمد لله المشكلة اتحلت ؟؟

بالتوفيق ان شاء الله

kimoco
07-06-2006, 22:00
الحمد لله المشكله اتحلت ( بصعوبة) ونجحت فى هذا الامتحان ب 890 ولله الحمد . والمشكله كانت فى السيرفر الرئيسي ل VUE وقاموا اليوم بتعديل ساعد على تشغيل برنامج الامتحان , وذلك بعد ما قام المركز بالاتصال المباشر معهم وتنفيذ بعض التعليمات ساعدت على اكمال الامتحان بنجاح .

وهذا رد VUE اخيرا .............( بعد ما امتحنت ... :Big: )

Dear Sir

Our technical department are currently investigating this problem. Should
you require an update on how we are progressing with this investigation

elmadysm
08-06-2006, 02:08
الف مبروك على النجاح
الف مبروك على حل المشكله

kimoco
08-06-2006, 09:40
الله يبارك فيك أخى elmadysm وعقبال امتحانك 070-291 ان شاء الله بالنجاح والتوفيق .

emose
17-04-2009, 02:26
جزاكم الله كل خير يا شباب
عايز اعرف عنوان pearson vue فى الاسكندرية
ربنا يخليكوا حد يرد عليااااااااااااااا