المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ما هو التراكر المفضل لديك,,,, أرجو من الجميع المشاركه ؟

mido6
29-06-2013, 22:47
السلام عليكم
ماهو التراكر المفضل لديك ؟
بمعنى أصح بتحمل معظم ملفاتك منه ومتقدرشى تستغنى عنه .
ولو فيه كذا تراكر بتحمل منه ملفاتك ياريت بردو تشركنا وتقولنا ايه هما .

بالنسبالى مقدرشى استغنى عن ال iptorrent بحمل معظم ملفاتى منه ويعتبر الافضل ليه .

Unknown_Dragon
30-06-2013, 00:55
موضوع اخر مشابه لموضوعك
arabhardware.net/forum/showthread.php?t=334475

ربما يفيد

بالنسبة لى
Arabp2p
IPT
nCore
TD

mido448
30-06-2013, 01:07
IPT , TD ....w fokak mn ay 7aga tania :p

cheat1
30-06-2013, 09:12
IPT ,TL , FL دول اللي بشتغل عليهم على طول

mido6
30-06-2013, 18:57
موضوع اخر مشابه لموضوعك
arabhardware.net/forum/showthread.php?t=334475

ربما يفيد

بالنسبة لى
Arabp2p
IPT
nCore
TD
طبعا مواقع ممتازه .
بس سؤال التراكر العربى Arabp2p بما انك بتستخدمه وكمان مفضل ليك
بالنسبه للسرعه بتاعته حلو ولا لا يعنى تديله كام من عشره
والملفات عليه كتيره ولا لا
وعليه ملفات قديمه وعليها سيدر ولا لا

mido6
30-06-2013, 18:59
IPT , TD ....w fokak mn ay 7aga tania :p
عندك حق
بس ضيف عليهم FL

mido6
30-06-2013, 19:00
IPT ,TL , FL دول اللي بشتغل عليهم على طول
انا كمان زيك
بس لسا ماستخدمتش الليتش لسا مشترك فيه قريب
بس بضيف عليهم FL

Unknown_Dragon
30-06-2013, 20:52
الموقع فى وجهة نظرى ممتاز كموقع عربى - مع ان البعض قد يختلف معى -
كنت اود. ان اعطيك صور لشكل الوقع ومحتواه لكن للاسف انا فاتح من الموبايل و الكمبيوتر عطلان فى الوقت الحالى
لكنى سأصف لك
الموقع ينقسم لجزين
تراكر داخلى : وهو التراكر الاصلى اى ان المحتكم فى عمليات اتصال الساحبين و المبذرين هو الموقع نفسه اى ان عنوان الاتصال Announce هو الموقع نفسه
يحتوى هذا الجزء على ملفات التراكر التى يضيفها اعضاء وفرق الترجمة والدبلجة والتسجيل

وتراكر خارجى : او ان صح التعبير هو مثل محرك بحث ملفات تورنت على الانترنت يضيف فيه الاعضاء ملفات تورنت ولكن هذه ملفات تكون مستضافة على تراكرات عامة خارجية وليس على Arabp2p وفائدة هذا هو التيسير على المستخدم العربى فى الوصول الى كل جديد من الملفات التى تضاف الى التراكرات العامة والاعصاء الذين يضيفون فى هذا القسم يختارون افضل العناوين الاتصال .... وهو قسم مفيد جدا ويسهل عليك ايجاد ملفات حديثة ....

ولكن اعتمد بشكل اكبر على القسم الداخلى للتراكر
يقوم التراكر بدبلج وترجمة افلام الانمى ومسلسلات الانمى بشكل رائع عن طريق فرق داخلية للتراكر وهناك تعاون بين عدد كبير من افضل المدبلجين والمترجمين لاصدار مسلسلات رائعة بجودات رائعة ويتم احيانا الاشتراك مع تراكر HqAnime4Arab فى هذه الاصدارات
ويتم دعمها عن طريق عدد كبير من السيد بوكس القوية ذو السرعات العالية
واضمن لك عند تحميل هذه الاصدارات الحصرية انى تحصل على السرعة كاملة مهما كانت سرعتك قوية او ضعيفة
ومعظم تركيز هذه الفرق على الانمى والكارتون

ولكن ليس معنا ذلك ان القسم الداخلى للانمى والكارتون فقط .... بل ذلك لا يشكل اكثر من 40%
والباقى للافلام السينيمائية العربية القديمة والحديثة بالاضافة الى الافلام الوثائقية
والدورات التعليمية وملفات التليفزيون و اصدارات دبلجة وترجمة لفرق و تراكرات اخرى واصدارات سخصية قام بها اعضاء منفردون

ريما لم استطع شرح المحتوى بصورة مقتنة رغم انى اطلت الحديث وذلك لانى لم ادخل التركر منذ مدة طويلة فلا اتذكر جيدا

المهم هو مميزاته :
محتوى ممتاز كتراكر عربى
سرعة رائعة ومعظم الملفات مدعومة بسيد بوكس قوى جدا
التراكر رشيو فرى انى انه لا يلتزم بالرشيو ... حمل براحتك
الملفات متجددة باستمرار
ادارة التراكر ادارة من اكثرها احتراما ويحترمون الاعضاء بشكل رائعو يجيبون على الاسئلة برحب وسعة دوى ضيق او مملل
به اقسام لتعلم الدبلجة والترجمة وكبار اعضاء الدبلجة يجيبون على اسئلتك فى ذلك الشئن
يساعدونك اذا واجهت اى مشكلة متعلقة بالتورنت ايا كانت
سياسة التراكر رائعة

شخصيا اعتمد عليه فى الحصول على الانمى

عذرا ان كان فى نصى مبالغة او ان حصلت على دعوة ودخلت ولم تجد كما وصفته فانا متغيب عن التراكر منذ 4 أشهر لانشغالى التام .

انا كتبت ده كله امته !!!!!!

mido6
30-06-2013, 21:17
الموقع فى وجهة نظرى ممتاز كموقع عربى - مع ان البعض قد يختلف معى -
كنت اود. ان اعطيك صور لشكل الوقع ومحتواه لكن للاسف انا فاتح من الموبايل و الكمبيوتر عطلان فى الوقت الحالى
لكنى سأصف لك
الموقع ينقسم لجزين
تراكر داخلى : وهو التراكر الاصلى اى ان المحتكم فى عمليات اتصال الساحبين و المبذرين هو الموقع نفسه اى ان عنوان الاتصال Announce هو الموقع نفسه
يحتوى هذا الجزء على ملفات التراكر التى يضيفها اعضاء وفرق الترجمة والدبلجة والتسجيل

وتراكر خارجى : او ان صح التعبير هو مثل محرك بحث ملفات تورنت على الانترنت يضيف فيه الاعضاء ملفات تورنت ولكن هذه ملفات تكون مستضافة على تراكرات عامة خارجية وليس على Arabp2p وفائدة هذا هو التيسير على المستخدم العربى فى الوصول الى كل جديد من الملفات التى تضاف الى التراكرات العامة والاعصاء الذين يضيفون فى هذا القسم يختارون افضل العناوين الاتصال .... وهو قسم مفيد جدا ويسهل عليك ايجاد ملفات حديثة ....

ولكن اعتمد بشكل اكبر على القسم الداخلى للتراكر
يقوم التراكر بدبلج وترجمة افلام الانمى ومسلسلات الانمى بشكل رائع عن طريق فرق داخلية للتراكر وهناك تعاون بين عدد كبير من افضل المدبلجين والمترجمين لاصدار مسلسلات رائعة بجودات رائعة ويتم احيانا الاشتراك مع تراكر HqAnime4Arab فى هذه الاصدارات
ويتم دعمها عن طريق عدد كبير من السيد بوكس القوية ذو السرعات العالية
واضمن لك عند تحميل هذه الاصدارات الحصرية انى تحصل على السرعة كاملة مهما كانت سرعتك قوية او ضعيفة
ومعظم تركيز هذه الفرق على الانمى والكارتون

ولكن ليس معنا ذلك ان القسم الداخلى للانمى والكارتون فقط .... بل ذلك لا يشكل اكثر من 40%
والباقى للافلام السينيمائية العربية القديمة والحديثة بالاضافة الى الافلام الوثائقية
والدورات التعليمية وملفات التليفزيون و اصدارات دبلجة وترجمة لفرق و تراكرات اخرى واصدارات سخصية قام بها اعضاء منفردون

ريما لم استطع شرح المحتوى بصورة مقتنة رغم انى اطلت الحديث وذلك لانى لم ادخل التركر منذ مدة طويلة فلا اتذكر جيدا

المهم هو مميزاته :
محتوى ممتاز كتراكر عربى
سرعة رائعة ومعظم الملفات مدعومة بسيد بوكس قوى جدا
التراكر رشيو فرى انى انه لا يلتزم بالرشيو ... حمل براحتك
الملفات متجددة باستمرار
ادارة التراكر ادارة من اكثرها احتراما ويحترمون الاعضاء بشكل رائعو يجيبون على الاسئلة برحب وسعة دوى ضيق او مملل
به اقسام لتعلم الدبلجة والترجمة وكبار اعضاء الدبلجة يجيبون على اسئلتك فى ذلك الشئن
يساعدونك اذا واجهت اى مشكلة متعلقة بالتورنت ايا كانت
سياسة التراكر رائعة

شخصيا اعتمد عليه فى الحصول على الانمى

عذرا ان كان فى نصى مبالغة او ان حصلت على دعوة ودخلت ولم تجد كما وصفته فانا متغيب عن التراكر منذ 4 أشهر لانشغالى التام .

انا كتبت ده كله امته !!!!!!
هههههههههههههه
بصراحه شرح ممتاز بغض النظر عن طول الكلام
انا مش عارف انت جالك بال تكتب ده كله ازاى وكمان من على الموبايل :D
حمستنى جداااا لتجربه التراكر ولى تجربه معاه اذا سمحت الفرصه

Unknown_Dragon
30-06-2013, 21:46
هههههههههههههه
بصراحه شرح ممتاز بغض النظر عن طول الكلام
انا مش عارف انت جالك بال تكتب ده كله ازاى وكمان من على الموبايل :D
حمستنى جداااا لتجربه التراكر ولى تجربه معاه اذا سمحت الفرصه

ضيف على انى كاتبه من الموبايل
ان الموبايل Samsung Y
يعنى مش Samsung S3 ولا ايفون
والموبايل عمال يلسةعنى مش عارف ليه كل شوية اتلسع لحد ما بقى عندى لسع لا ارادى
وفيه اللى اتقل من كده
مفيش داعى بقى

مشفتنيش بقى وانا بشرح الفرق بين الرشيو والبفر ولا اجدعها مدرس رياضيات ..... مع انى بكره الرياضيات

الملل بيطلع عندى مواهب معرفهاش
طفشان يا عالم

هو اللى اقدر اقوله ان التراكر ممتاز كتراكر عربى )وحط تحت عربى ميت خط ) لكن لا يقارن هو او غيره بالتراكرات الاجنبية
بس ادخله وهتستفيد جامد وهيعجبك جدا

mido6
01-07-2013, 02:42
ضيف على انى كاتبه من الموبايل
ان الموبايل Samsung Y
يعنى مش Samsung S3 ولا ايفون
والموبايل عمال يلسةعنى مش عارف ليه كل شوية اتلسع لحد ما بقى عندى لسع لا ارادى
وفيه اللى اتقل من كده
مفيش داعى بقى

مشفتنيش بقى وانا بشرح الفرق بين الرشيو والبفر ولا اجدعها مدرس رياضيات ..... مع انى بكره الرياضيات

الملل بيطلع عندى مواهب معرفهاش
طفشان يا عالم

هو اللى اقدر اقوله ان التراكر ممتاز كتراكر عربى )وحط تحت عربى ميت خط ) لكن لا يقارن هو او غيره بالتراكرات الاجنبية
بس ادخله وهتستفيد جامد وهيعجبك جدا
هههههههههه
سوف اجرب التراكر اذا سنحت لى الفرصه

Shadowwalker
01-07-2013, 04:46
كتاريخ سنتين وشويه فى التورنت اكتر تراكر حملت منه كان 3arbya
124 جيجا من سرعه النت بتاعى فى مصر من غير لا بوكس ولا بتاع :P
والباقى XSpeeds TD rutracker

Unknown_Dragon
01-07-2013, 07:09
كتاريخ سنتين وشويه فى التورنت اكتر تراكر حملت منه كان 3arbya
124 جيجا من سرعه النت بتاعى فى مصر من غير لا بوكس ولا بتاع :P
والباقى XSpeeds TD rutracker
تراكر عربيا كمحتوى ممتاز جدا و له مترجمينه والملفات ممتازة والمحتوى ضخم والسرعة زى الفل
بس فيه عيب خطير سياسته وحشه اوى
اولا بيطلب منك مدة سيد طويلة جدا مش فاكر كام بس مدة طويلة اوى بللاضافة للاهتمام بابرشيو ولازم ترفع قد ما بتحمل
مفيش تراكر كده الصراحة يطلب رشيو وكمان سيد مدة طويلة
مع ان التراكر عليه ملفات كتير ومسلسلات مش لاقيها الا هناك لكن معرفتش احمل اى حاجة بسبب مشكلة كدة السيد دى لانى مقدرش اطبقها وناقشنا الادارة ورفضته رفض شديد انها تعدله
صراحة التراكر ظلم الغلابة