المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ما رايكم فى شاشه بهذه تقنيات والمواصفات

LEAGUE
18-07-2013, 23:44
ياجماعه واريد عدم الاهتمام بنوع شاشه وماركه والموديل وكلام ده انا هقول على تقنيات ومواصفات شاشه الاعرفهه عنهه وهيه اكيده ممكن تقولو ليه وبصراحه ايه هو رايكم عليهه وانا لدى حاليا كارت شاشه hd 6970 نسخه احترافيه كمان مكسوره سرعهه وانا استخدامى للجيمز وبلعب احدث العاب وعلى اعلى تقنيات واعلى اعدادات وطبعا لما تنزل فئه hd 9000 هحدث كارت شاشه وهجيب كارت عالى جدا من فئه hd 9000 المهم هل ترون لاستخدام العاب هذه شاشه سوف تعمل جيد وبدون عنق زجاجه وبدون جوست لان هيه مواصفاتهه كالتالى max resolution:1920x1080 طبعا شاشه full hd و brightness: 500 cd/m^2 و response time: 8ms وشاشه هيه led crystal وحجم شاشه هيه 42 بوصه ده الانا اعرفو عنهه بصراحه انتو ايه هو رايكم عليهه في استخدام للالعاب الحديثه والمستقبليه على اعلى اعدادات مع العاب الحديثه ومع كروت شاشه العاليه جدا كروت الفئه العاليه هل سوف تعمل بدون اى جوست وبدون اى عنق زجاجه وياريت محدش يهتم ويسئل عن نوعهه وعن موديلهه وكلام ده لكن عايز اعرف شاشه بهذه تقنيات وبهذه مواصفات انتو ايه هو رايكم عليهه

LEAGUE
19-07-2013, 00:27
شاشه حجمهه 42 بوصه و full hd max resolution 1920x1080 و brightness: 500 cd/m^2 و response time: 8ms ايه هو رايكم فيهه وانا استخدامى مع الاجهزه الحديثه ومع اعلى كروت شاشه الفئات العاليه واستخدامى فى العاب وبلعب على اعلى اعدادات ومع العلم مداخل شاشه هيه مدخل سكارت ومدخل dvd مدخل VGA ومدخل صوت هيدفون جانبى ومدخل تيونر واتنين مدخل سماعات و مدخلين اتنين HDMI من فضلكم انتو ايه هو رايكم فى هذه شاشه بصراحه وده كل الانا اعرفو عليهه وانتو ايه هو رايكم فيه هذه شاشه وهيه شاشه LED CRYSTAL علفكره

TERGAAAA
20-07-2013, 03:53
اخى الكريم بالنسبة لشاشه يوجد بيها عيب كبير وهيا ان زمن الاستجابة بها 8MS وهذا سىء جدا جدا مع الالعاب والافلام والمباريات السريعة بكل تأكيد سوف تشاهد جوستنج فى الالعاب

يجب لعدم حدوث جوستنج فى الالعاب الاتجاه الى شاشات بزمن استجابة لا يزيد عن 2MS

تحياتى

LEAGUE
20-07-2013, 21:24
اخى الكريم بالنسبة لشاشه يوجد بيها عيب كبير وهيا ان زمن الاستجابة بها 8MS وهذا سىء جدا جدا مع الالعاب والافلام والمباريات السريعة بكل تأكيد سوف تشاهد جوستنج فى الالعاب

يجب لعدم حدوث جوستنج فى الالعاب الاتجاه الى شاشات بزمن استجابة لا يزيد عن 2MS

تحياتى
لكن يا اخى انا قرئت في بعض منتديات ومواقع اجنبيه ناس جربه شاشات response time 8 ms قالو مش بتعمل اى جوست ومش بتعمل اى مشاكل وبعضهم بيقول غير الى شاشات 2ms ولاحظ ان مفيش فرق كبير وبعضهم لا يلاحظ فرق

LEAGUE
21-07-2013, 13:32
اين ردك واين رد باقى الاعضاء بقولك انا قرئت فى بعض منتديات اجنبيه ناس مجربه شاشات response time 8 ms قالو مش بيحصل اى جوست وبعضهم قال بيحصل لكن قليل لما يحصل وبيكون ظلال خفيف جدا ونادرا لما بيحصل وبعضهم قال كمان انو كان عندى شاشه 8ms وغير الى شاشه 2ms لاحظ ان مفيش اى فرق فضلكم اريد ردودكم لانى انا محتار هل لو انا مقدرتش اشتيرى شاشه 2ms وميزانيه مفيش قدامى غير شاشه دى 8MS لكن هيه شاشه جودتهه عاليه ونقاء صورتهه عالى جدا والالوان وسطوعه عالى وجيده جدا وكمان شاشه LED CRYSTAL لكن هيه 8MS وانا الميزانيه المعايا تكفى لهذه شاشه اشتريهه وخلاص وهتكون افضل بكتير من شاشه العندى وظلال والجوست اكيد مش هيكون موجود او هيكون موجود قليل وخفيف قليل واشتريهه وهتكون افضل من شاشه العاديه العندى لانى انا بستخدم شاشه مونيتور عاديه 19 بوصه هل سوف تكون افضل بكتير واشتريهه لانى هيه الميزانيتى تقدر عليهه ولا هتعمل مشاكل اكيد جوست وظلال كتيره او مكن ميحصلش اى مشاكل ظلال وجوست او تكون قليله ونادره وخفيفه اريد مساعدتكم وردودكم عليه