المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسار بخصوص الشاشة AOC e2752Phz ؟

macman2
21-07-2013, 18:20
السلام عليكم وكل سنة وانتم طيبين
بعد اذنكم انا كان عندي استفسار بخصوص الشاشة دي e2752Phz هيا من انتاج شركة AOC في الواقع اول مره اسمع عن الشركة دي وكان عندي كام سؤال ارجو الاجابة عليهم :-

1- هل الشاشة دي كويسه في ال 3D يعني كويسه في الجمز والافلام وكده ولا لأ لاني لحظة اني الشاشة اخرها 1920×1080@60Hz وانا على حسب علمي اني الشاشات ال 3d عشان تبقا كويسه لازم متقلش عن 120HZ و كنت عاوز اعرف اي نظام النضارات بتاعتها هيا بتسخدم تقنية passive polarized glasses مش عارف اذا كانت التقنية دي كويسه ولا لأ ؟

2- انا امكانيات جهازي كارت شاشة 7850 2gb و بروسيسور i5-3470 طبعاً انا هستخدم في تشغيل الالعاب ال 3d تقنية amd اللي هيا HD3D وانا محتاج اعرف اذا كانت الشاشة كويسه مع الكرت ده وبدعم كويس تقنية HD3D ولا لأ ؟

3- سؤال اخير واسف على الاطال الشاشة دي كا مركة كويسه في الشغل ولا اي كلام واي الفرق بنها وبين شاشات samsung لاني ملاحظ فرق سعر مش قليل !! يعني في فرق كبير بين samsung و AOC من ناحية الجوده لاني سامسونج ممتاز في الجودة ؟ وانا معرفش كتير عن AOC ؟

وشكراً ليكم مقدماً وارجو الرد

عبدالله ضيف
21-07-2013, 20:38
اخى الشاشة عيبوبها انها ماركة غير مشهورة كما ان الهرتز قليل وبالتالى ظهور جوستينج مع الحجم 27 بوصة كما ان جودة الصورة لشاشة من نوع aoc اعتقد انها ستكون ضعيفة
انصحك بشراء تليفزيون 32 بوصة ال جى ب 3500 جنيه وهو افضل شئ موجود فى الثرى دى فى مصر ويستخدم تقنية الباسيف ثرى دى افضل تقنية