المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مساعده فى شراء مشتت لمزانيه منخفضه او متوسطه لمعالج phenom II 965 be

هشام الخياط
06-08-2013, 01:13
السلام عليكم
اولا كل سنه و انتوا طيبين بمناسبة اقتراب عيد الفطر المبارك اعاده الله علينا و عليكم بالصحه و السعاده :)

ثانيا:- انا عندى معالج AMD Phenom II 965 Black Edtion
على مشتته الاصلى و معاه كارت شاشه hd 5750 1 g gddr5
و لوحه ام gigabyte ma770T-ud3p

و حرارة المعالج بتوصل ل 65 فى الضغط العالى جدا زى لعبة باتيل فيلد 3 مثلا

فا كنت عاوز اجيب مشتت مكان الافتراضى بتاعه

فى حدود ال 250 جنيه :)

مع العلم ان حرارة المعالج بدون ضغط فى حدود ال 39-42

فى انتظار ارائكم عشان ان شاء الله احل المشكله

لانى لاحظت اليومين دول ان لما الحراره بتوصل لل 65 و انا بلعب الجهاز شغال عادى جدا و مش بيقف ولا اى حاجه الحمد الله بس احيانا بحس ان اللعبه اتخنقت كدا فى الحركه (باتيل فيلد 3 خصوصا )

تحياتى و فى الانتظار و اسف على الاطاله :)

mandoh2007
06-08-2013, 01:24
هذا المشتت وسعرة فى حدود 250 جنية
هو المشتت Hyper 212 Evo

unexpected
06-08-2013, 01:28
وعليكم السلام
من رايي افضل مشتت يناسب ميزانيتك هو المشتت Cooler Master Hyper 212 Evo وادائة جيد مقابل سعرة

هشام الخياط
06-08-2013, 01:47
الف شكر يا شباب على سرعة ردكم و اهتمامكم

دلوقتى انا عندى مشكله هحطها هنا لو حد يعرف حل يبقى خير لو مفيش عرفونى و انا اعمل موضوع منفصل :)

انا الجهاز كان ميه ميه معايا بس بقالى اسبوع مش عاجبنى قلت اغير ويندوز و اعرف اخر تعريف على امل انوا يظبط مفيش فايده

المشكله حاليا هى ان و انا بالعب لعبه زى باتيل فيلد 3 مثلا بحس كان اللعبه وقفت اقل من الثانيه و رجعت (بتنتش ياعنى)
و لاحظت الحركه دى برضوا فى لعبة dead pool بس بشكل مختلف النتشه موجوده بس مع تكرار الصوت لو فى شخص بيتكلم ياعنى بيكرر اخر كلمه قالها مره :(

فا بصراحه مش عارف الموضوع دا مشكله حراره و لا حاجه تانيه مع العلم ان الفرام ريت مش بينزل النزول العادى ياعنى بتاع اى لعبه بس فى تقطيعه غريبا جدا معايا :(

امكانيات الجهاز زى ما فى الموضوع فوق بالاضافه الى
باور انتيك 550 وات
رام 4 جيجا
ويندوز 8 64

هاردين 500

ياريت المساعد و النصيحه

شكرا