المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الرجاء المساعدة قدر المستطاع في حل مشكلتي

ahmad_magdy
07-10-2013, 22:58
السلام عليكم إخواني الكرام.

امكانيات جهازي كالآتي :-

processor core2quad 2.66ghz q6700 cach 6 mega
ram 4 giga ddr2 bus 800mhz
H.D.D 1T.B western
nvidia GTX460 HAWK 1024 mb ddr5
Mother Board XFX nforce 650i ultra
Sound card creative x-fi gamer
23" samsung LED
Windows 8 professional x64

بلعب كل الألعاب علي 1920*1080

المشكلة إن في بعض الألعاب مش سريعة يعني الـ FPS لما بيزيد فيها بيكون 21
وبعض الألعاب اللي هي بتكون أعلي منها بكتير بتبقي سريعة جداً وعلي أعلي إعدادات.

مش عارف المشكلة منين..هل في برامج بتنزل أو حاجة ممكن أعملها للجهاز تزود من أدائه في الألعاب ؟ مع العلم إني منزل أحدث تعريفات لكل حاجة

F.E.A.R
07-10-2013, 23:27
اخوي الالعاب ليست كلها واحد في العاب قويه و في العاب ضعيفه

يعني عندك زي كرايسس ميترو باتل فيلد لنتعمل عندك بالسرعه المطلوبه لان الكرت لديك يعتبر من الفئه المتويطه و الدقه الي تلعب علييها حضرتك عاليه جدا عليه و اذا اردت ان تزيد الاداء فيها قلل الرزليوشن عن 1080p

مثال :

انتا عندك سيارة توسع 4 اشخاص بقوة 2000cc وجيت ركبت فيها شخصين و مشيت رح تلاقي السياره مرتاحه جدا جدا و سريعه
لاكن لو وضعت في السياره 6 اشخاص ستجد انها بطيئه و لا تسير الا بالعافيه

وهاذا ينطبق على الالعاب كل لعبه لها حمل على الكرت

ahmad_magdy
07-10-2013, 23:34
اخوي الالعاب ليست كلها واحد في العاب قويه و في العاب ضعيفه

يعني عندك زي كرايسس ميترو باتل فيلد لنتعمل عندك بالسرعه المطلوبه لان الكرت لديك يعتبر من الفئه المتويطه و الدقه الي تلعب علييها حضرتك عاليه جدا عليه و اذا اردت ان تزيد الاداء فيها قلل الرزليوشن عن 1080p

مثال :

انتا عندك سيارة توسع 4 اشخاص بقوة 2000cc وجيت ركبت فيها شخصين و مشيت رح تلاقي السياره مرتاحه جدا جدا و سريعه
لاكن لو وضعت في السياره 6 اشخاص ستجد انها بطيئه و لا تسير الا بالعافيه

وهاذا ينطبق على الالعاب كل لعبه لها حمل على الكرت

أخي الفاضل أشكرك علي سرعة الرد..بس اللي عاوز أوضحه إن لعبة زي باتل 3 سريعة عندي علي أعلي إعدادات في حين إن كرايسس 1 علي إعدادات متوسطة مش سريعة !!!!!

F.E.A.R
07-10-2013, 23:42
أخي الفاضل أشكرك علي سرعة الرد..بس اللي عاوز أوضحه إن لعبة زي باتل 3 سريعة عندي علي أعلي إعدادات في حين إن كرايسس 1 علي إعدادات متوسطة مش سريعة !!!!!

اخوي لعبه كرايسس سفاحه الكروت حتى اول جزء منها ولغايه الاناي كرت جديد بنزل بجربوه عليها لانها سفاااحه جدا

بس اذا كان بطىء شديد يمكن يكون النسخه الي عندك فيها عيب ما ........ المهم حمل برنامج fraps فهوة بقوم بالتسجيل و عرض الاطارات داخل الاعاب و شوف كم اطلر بتعطيك بالثانية و رد خبر