المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مساعده فى لينوفو Y500

Yasso Wow
12-10-2013, 19:31
لو سمحت يا جماعه انا مش عارف ادخل على safe mood عشان اعمل activate للانتى فايرس ..
انا فرمتت الهارد ونزلت ويندوز سيرفر وويندوز 8 .. والانتى فيرس على الويندوز 8 .. انا كنت عاووز بس بالله عليكو ازاى ادخل على Safe mood
وشكرا ليكو

arsenal_henry
12-10-2013, 19:47
هل جربت الآتي ؟
افتح نافذة Run واكتب msconfig .. هيطلعلك نافذة .. اختار منها تبويب Boot واختار من تحت safe boot .. واضغط apply ..
واعد تشغيل الجهاز .. ولازم تلغي اختيار الـsafe mode مرة اخرى بنفس الخطوات السابقة للعودة للاقلاع العادي للويندوز ..

Yasso Wow
12-10-2013, 20:16
هل جربت الآتي ؟
افتح نافذة Run واكتب msconfig .. هيطلعلك نافذة .. اختار منها تبويب Boot واختار من تحت safe boot .. واضغط apply ..
واعد تشغيل الجهاز .. ولازم تلغي اختيار الـsafe mode مرة اخرى بنفس الخطوات السابقة للعودة للاقلاع العادي للويندوز ..
باشا معدش فى لا اقلاع ولا ويندوز اصلا .. انا قولتلك عندى ويندوز سيرفر وويندوز 8 الجهاز عمل يجى 40 ريستارت لحد دلوقت ..|
هو شكل السيستم كله وقع عندى بالحركه دى

Yasso Wow
12-10-2013, 20:20
انا الويندوز 8 كان بيفتح من جواه اتنين ويندوز واحد سيرفر والتانى 8 .. دلوقتى بيجيبلى شاشه بتاعت ويندوز 8 اللى فى الاول خالص ويقولى Upadting ur system ويعمل ريستارت داخل على الريتارت ال 50

arsenal_henry
13-10-2013, 08:40
طب جرب الآتي ..
في البدايه واثناء اقلاع الجهاز استمر بالضغط على shift مع الضغط المتتابع لـF8 .. لو فشلت حاول مرة اخرى عند اعادة التشغيل ..
ستظهر شاشة بإسم Recovery .. اضغط على see advanced repair options .. ثم troubleshoot .. ثم advanced options .. ثم windows startup settings .. ثم restart ..
وعند اعادة التشغيل سيتم ظهور شاشة الاقلاع من الـsafe mode ..

Yasso Wow
13-10-2013, 13:01
طب جرب الآتي ..
في البدايه واثناء اقلاع الجهاز استمر بالضغط على shift مع الضغط المتتابع لـF8 .. لو فشلت حاول مرة اخرى عند اعادة التشغيل ..
ستظهر شاشة بإسم Recovery .. اضغط على see advanced repair options .. ثم troubleshoot .. ثم advanced options .. ثم windows startup settings .. ثم restart ..
وعند اعادة التشغيل سيتم ظهور شاشة الاقلاع من الـsafe mode ..
اييييون ظبط ولسه رااجع البووتت وظبطته .. معلش على تعبك معايا .. وغيرته وخليت البوت عااادى