المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكله فى تنصيب ويندوز 7 على لاب توب HP Pro book 4540

تاج حسنى
01-11-2013, 11:47
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اخواتى الاعزاء مشتركى عرب هاردوير كما عودتمونا دائما وانا شخصيا لا اجد الحلول للمشاكل الا هنا

لدى لابتوب جديد ماركة HP Pro book 4540 اول ماجيبته كان المكان اللى اشتريت منه نزله قدامى ويندوز 7 - 64 بت .....حصل مشكله والجهاز جاله فيروسات ومنه اضطريت انى اشيل الويندوز واغيره بس فوجئت انه مش بيرضى ينزل ويندوز 7 بنظام 64 بت كما كان من قبل ومش بيكمل بدون رسائل خطا الا اذا اخترت انه انزله 32 بت وده فى رساله بتطلعلى اثناء عمليه نسخ الملفات عند 63% والرساله هى كالاتى
Windows cannot install required files. The file may be corrupt or missing. Make sure all files required for installation are available and restart the installation. Error code: 0x80070570
حاولت اكتر من مرة ولكن نفس المشكله اللى مش بتظهر لو نزلت 32 بت بحثت كتير وعملت حذف للدريف ال C وكريته من تانى لعلى وعسى ولكن نفس المشكله جربت اعمل System default من البيوس ولكن نفس المشكله ....الغريب انه الجهاز كان ابل قبل كدة 64 بت بويندوز 7 التيميت نفس اللى انا بحاول انزلها دلوقتى واللى كمان عندى التعريفات بتاعتها

ارجو محاوله مساعدتى للاهمية وياريت تكون بحلول غير اللى انا استعملتها وهل كدة فيه عيب فى الجهاز فارجع للمكان اللى اشتريته منه ام لا
وشكرا

تاج حسنى
01-11-2013, 12:51
ارجو العلم ايضا انه انا غيرت الاسطوانة بتاع الويندوز مرتين وكمان اخر مرة حاولت اسطب الويندوز من فلاشه ولكن ايضا نفس الرساله ونفس المشكله

Saddik Rayan
01-11-2013, 20:22
جرب نزلو ويندوز 8 واخبرني ماذا يحصل

تاج حسنى
01-11-2013, 21:41
اشكرك اخى الكريم ساحاول مع ويندوز 8 بس افهم من كدة انه مفيش حل للمشكله دى واقدر انزله ويندوز 7 بنظام 64 زى الاول تانى وماهو سبب المشكله