المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الحمد لله و بفضل الله ومنتة عليا نجحب بـ 1000

eng_elbasuony
12-07-2006, 20:21
بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله على نعمة علينا التى لا تعد ولا تحصى

يا جماعة فعلا لكل نجاح أو تفوق أسباب ولابد ان يُنسب الحق إلى أهلة ولا أنكر فعلا من ضمنها هذا الموقع الطيب وأصاحبة بارك الله فيهم جميعا

إمتحان الـ ccna يا جماعة طلع بفضل الله سهل ولا محتاج شدة وقلق وتوتر طالما قد توكلت على الله حق توكلة ثم أتخذت الاسباب لذلك

لا جديد بالنسبة للإمتحان كما قال الاخوة الكرام السابقين فى مشاركتهم كلة من الـ passe4sure
وبالتحديد من نموذج الامتحان f والــ simulation كان ospf لايوجد فيها سوى فى simlet فى بعض المتغيرات مثل أن يأتى بالـ revision number for swt x was low and client
ولكن إطمنوا السؤال دة اسمة سؤال بيتا أى أنة علية زى offer أو bouns يعنى مسموح الخطأ فية

أحب أذكر سبب أخر لمستة من خلال هذة المرحلة وهو روح التعاون كفريق واحد بين الافراد والله المستعان

والحمد الله رب العالمين

وفى الاخير طلب بسيط

اريد منكم تصور لمشروع أو application for cisco يعنى زى تخيل كدة لـ topology أوtechnology
او حتى الــ tools اللى ممكن تساعدنى فى الحصول على أفكار لبناء تطبيق لشبكة cisco

ولكم جزيل الشكر

yahya2000
12-07-2006, 20:25
إنت ملك ملك ملك و الله فرحة النجاح لا تقدر بثمن..

1000 مبروك حبيب قلبي..

أخوك يحيى من سوريا.

any^any
12-07-2006, 20:54
سلااااااااااااااااااااااااااااام

مبروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووك اخي العزيز والله يوفق الجميع

اخوك احمد من السعودية

adelshepl
12-07-2006, 22:08
الف مبروك يا احمد انت وكل زملائك وشد حيلك يا بطل لان CCNP محتاجه مجهود اكثر من CCNA
ولكن باذن الله ستمر بخير كما كان فى CCNA وبالنسبه للمشروع محمد هندى كان بيفكر فى مشروع ربط الجامعات المصريه بشبكه frame relay و ISDN as a backup ومازلنا نفكر فى مشارع اخرى ............ وبالله التوفيق
ومره ثانيه الف مليون مبروك

............ عادل..............

ahmed OSHI
12-07-2006, 23:44
الف مليون مبروك والي الامام ودوام التقدم والنجاح ومشوار الالف ميل بيبدأ بخطوه وهذه هي اول خطوه لتعزيز الثقه بالنفس ربنا معاك وبالتوفيق للجميع

bebo_mct
13-07-2006, 04:26
في سؤال ospf هل قمت بعمل configuration لاكثر من روتر ولا هو روتر واحد بس اللي كان فية المشكلة

ahmed OSHI
13-07-2006, 11:40
اخي غالبا السيموليشن بكون لراوتر واحد بس والله اعلم يعني الخطأفي راوتر واحد هذا غالبا طبعا وليس حاله موحده

kerouani
13-07-2006, 12:36
ألف مبروك
أنا الان أفكر في wifi certif
هل لك أي معلومة عليها ?

eng_elbasuony
13-07-2006, 15:25
جزاكم الله خيرا جميعا على المشاركة والتفاعل

بالنسبة لأخى bebo_mct
التعريف بالنسبة للسؤال اللى جالى كان فى تعريف روتر واحد فقط يعنى بأمر show run تعرف الخطأ وغالبا يكون الخطأ فى روتر واحد فقط بل أكثر أسئلة ال ospf
يعنى انا أفضل اعمل sh run وأنظر على area ثم ال network
ثم عمل sh ip route ثم عمل ping قبل وبعد التغير

وبالتوفيق للجميع