المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ارجو تقيم هذى التجميعه ورايكم فيها ايه

eslam6613
17-12-2013, 01:04
انا جمعات البورده بتعتى على قد امكانيتى وانا لسه واحده واحده ان شاء الله هضيف فيها جديد
بس ارجو انا تفدونى ماهيا قدراتها لان لم اجرب اللعاب جديده حتا لان وماهوه الذى يحتاج تغير فى هذى الكيسه.

gigabyte h61m-s2p
intal pentium g2020 2.9 3mb
هارد 1 تيرا جرين
xfx radeon hd 5770
digital collection dtg-600w
كيسه ماتركس وتم تزويد مروحتين تبريد هواء داخل الكيسه
مروحة فى خلف الكيسه ومروحه فى باب الكيسه
وفى ناس بتقولى لازم مروحة لشفط قولت لنفسى ان الباور سبلاى بيشفط الهواء اقلب المروحة الى موجوده فى الباب
ولا الى فى الخلف وارجو الافاده فى هذه لو تكرمتم

DRDeAtH
17-12-2013, 02:35
تقدر تلعب الالعاب على ال LOW
الالعاب الكبيره
انصحك بتغير البروسيور وكارت الشاشه
واعتقد ان البور تجارى لانى مش سمعت عن النوع ده قبل كده

محمد البرديسى
17-12-2013, 04:09
التجمعية متوسطة الاداء ومبارك عليك
مستقبل تغير البرسيسور الى i5 مع تحديث كرت الشاشة وطبعا تغير الباور لكى يتمشى مع الكرت
الرامات كام ولو 4 ترفع الى 8
مع التوفيق اخى

Abreimann
17-12-2013, 16:59
التجميعة جيدة وإن كنت أنصحك إذا توفرت الفرصة بترقية البطاقة الرسومية إلى جيل أحدث من الفئة المتوسطة، مثل Radeon 7770 أو GTX 650
وفى كل الأحوال يمكن إذا توفرت ميزانية ترقية المعالج إلى واحد رباعى النواة من ساندى أو أيفى بريدج وترقية بطاقة الرسوميات.. لكن بالطبع بعد تغيير مزود الطاقة وتغييره بواحد غير تجارى

mmels
17-12-2013, 17:01
الف مبروك عليك اخي الكريم

ما دقة الشاشة لديك اخي الكريم ومالريزوليشن تبعها والدقه التي تلعب عليها

ممكن تلعب علي اعدادت متوسطه الي منخفضه ولا تقلق المعالج لديك كويس ويؤدي الغرض منه وممكن مستقبل تغير الي معالج core i5 اذا احسست انه في بطء في الالعاب مستقبلا

انصحك انك تلعب كل االالعاب اللي بتحبها .. وان لعبت معك بأداء مرضي قلا داعي للانفاق الان وزي ما قلت ممكن التحديث مستقبلا :)

ولا تنسي تغيير الباور الي اخر احترافي

eslam6613
17-12-2013, 17:13
اولا اشكركم على النصحيه الجميلة دى انا نسيت اكتب الرامات الرامه عندى كنيج ستون 4 جيجا
والباور سبلاى الى جبته من عنده بيقولى نوعه نضيف هوه سعره 165 ج فيا وصلت 6 بن جاهزة
ومكتوب عليه بيشغل ati ونيفديا اما بقا حكاية التبريد دى فى حكاية المرواح كده كويس ولا اغير
المروح لشفط انا مش عارف ايه حلها ايه بظبط
الشاشه عندى سامسونج 23 بوصه وريزوليشن عندى اخره 1050×1680
وبجد عايز اشكركم جدا جدا على النصيحه الجميلة الى الى الى بيلقيها من ناس زى العسل زيكم